Wat is jullie lievelingsboek ooit?
Ik heb voor mijn verjaardag dit jaar aan iedereen z’n lievelingsboek gevraagd, vond ik heel leuk! Maar ik heb ook nog voor bijna 250 euro aan boekenbonnen en wil graag boeken kopen die ik zelf niet snel uit zou kiezen, maar wel heel goed zijn
Moeilijk!! Maar wel een heel leuk idee! Heeft het je veel goede/leuke boeken opgeleverd? Mijn favoriet is denk ik toch de schaduw van de wind van Carlos Ruiz Zafon.
Haha grappig, die heb ik ook gekregen! En had ik zelf nog nooit gelezen, sloeg 'm steeds over, weet eigenlijk niet waarom…
Heb bv ook een boek gekregen wat zich afspeelt in India en dat zou ik om die reden al niet uitgekozen hebben, maar nu ga ik me toch laten verrassen… Moet er wel nog aan beginnen, want heb nu dus een vrij grote voorraad haha
Wow ik ben jaloers!
Mijn lievelingsboek EVER is Tongkat van Peter Verhelst. Je moet er voor zijn, de man heeft een hele eigen manier van schrijven, maar ik vind het echt prachtig. Wordt vast een moeilijke keuze, gelukkig kan je voor 250 euro wel heel wat boeken kopen.
Ik heb trouwens nét Een Verborgen Geschiedenis van Donna Tartt uit, en dat is me eigenlijk echt tegen gevallen… Ik hoorde van iedereen in m’n omgeving dat het “een schande” was dat ik het nog nooit gelezen had, maar ik vond het verhaal eigenlijk heel saai? Enfin, je weet van in het begin wat er te gebeuren staat en het hele boek is eigenlijk gewoon een langgerekt verhaal naar iets dat je toch al weet? Bovendien kon ik me ook helemaal niet inleven in het hoofdpersonage. Ik vond hem totaal niet boeiend en voelde voor de rest van de personages ook niet superveel. Is bijvoorbeeld “Het Puttertje” van Donna Tartt een andere stijl? Iemand die daar iets over kan zeggen?
Wow 250 euro aan boekenbonnen Echt een favoriet heb ik niet eigenlijk, al vind ik de boeken van Sarah J. Maas en V.E. Schwab allebei erg goed.
oh my gooood dit wil ik ook
Ik kende alleen maar positieve verhalen over het puttertje en om die reden heb ik het boek uitgelezen. Echt jammer van mijn tijd want ik vond het een vreselijk boek! Hoopte dat het einde beter zou zijn, maar het viel me echt tegen. Ik kon me in geen enkel personage verplaatsen en dat heb ik echt nooit.
Een van mijn favoriete boeken is: de moeder van Nicolien.
Ha okee hier heb ik echt wat aan! Een beetje hetzelfde gevoel als dat ik al had met Een Verborgen Geschiedenis dus, dan ga ik Het Puttertje ook maar niet lezen. Enkel misschien als ik geen andere boeken meer te lezen heb (lees: nooit).
Ohja hebben jullie trouwens een Goodreads account? Lijkt me wel leuk om andere forumleden daar te volgen. Ik post de mijne hierrrrr, als je liever anoniem wil blijven mag je me ook altijd een pb’tje sturen met je Goodreads link, dan voeg ik je wel toe
Het Oneindige Verhaal.
Heb ik ook weleens in de chat gezegd maar ik heb er zelfs een keer een essay over geschreven, haha.
1Q84
O ja jij bent ook Murakami-fan natuurlijk
Haha ja, verrassing
@Fukaeri als je zin hebt: kan je aanvinken welke je hebt gelezen? Ben wel benieuwd, haha!
Hear the Wind Sing
Pinball, 1973
A Wild Sheep Chase
Hard-Boiled Wonderland and the End of the World
Norwegian Wood
Dance Dance Dance
South of the Border, West of the Sun
The Wind-Up Bird Chronicle
Sputnik Sweetheart
Kafka on the Shore
After Dark
1Q84
Colorless Tsukuru Tazaki and His Years of Pilgrimage
Killing Commendatore I
Killing Commendatore II
The Elephant Vanishes
After the Quake
Blind Willow, Sleeping Woman
Men Without Women
Nog een paar te gaan haha! En welke heb jij gelezen?
Heeft er iemand toevallig nog tips voor mij?
Ik heb laatst Six of crows en Crooked Kingdom opnieuw gelezen en kom sindsdien in geen enkel boek verder
Zooo dat zijn er veel!
Hear the Wind Sing
Pinball, 1973
A Wild Sheep Chase
Hard-Boiled Wonderland and the End of the World
Norwegian Wood
Dance Dance Dance
South of the Border, West of the Sun
The Wind-Up Bird Chronicle
Sputnik Sweetheart
Kafka on the Shore
After Dark
1Q84
Colorless Tsukuru Tazaki and His Years of Pilgrimage
Killing Commendatore I
Killing Commendatore II
The Elephant Vanishes (hier ben ik al heel lang in bezig)
After the Quake
Blind Willow, Sleeping Woman
Men Without Women
Mijn favorieten tot nu toe zijn A Wild Sheep Chase en Kafka on the Shore.
Ik heb deel 1 van Commendatore klaarliggen om te lezen + Hard-boiled Wonderland.