Het algemene boekentopic (Deel 1)

Ik ga ook lekker, ben al in mijn derde boek bezig van 2019. Ik lees nu Eleanor Oliphant is completely fine. Leest wel lekker weg, maar heb nog geen idee waar het heen gaat. Hierna ga ik beginnen aan deel 3 van die Barcelona serie van Carlos Ruiz Zafon. Ook zin in!

1 like

Ik heb gisteren mijn dertiende boek uitgelezen. :scream:

Nog wel een leuke tip: Lampje, van Annet Schaap. Is een kinderboek, maar echt van genoten.

3 likes

Persoonlijk vond ik The Night Circus een beetje saai en een hoog Twilight-gehalte hebben (impopulair hier :sweat_smile:). Dus voor mij werd het niet beter.

Ik ben nu bezig in Little Fires Everywhere van Celeste Ng, zit ongeveer op de helft en het lijkt veelbelovend. Ook interessante setting en personages.

2 likes

Jij gaat hard!

Ik lees nu Dertien van Steve Cavanagh, een legal thriller. Best interessant tot nu toe! Je weet al gelijk wie de moordenaar is. Hij probeert een plek te veroveren in de jury voor een spraakmakende zaak waarin een populaire acteur verdacht wordt van de moord op zijn vrouw en zijn hoofdbeveiliger. En je leest dus het perspectief van de moordenaar, maar ook die van een advocaat op de zaak. In het boek vergelijken ze de zaak met die van OJ Simpson en daar moest ik zelf ook aan denken.

2 likes

Wow dan heb je dus bijna een boek per dag gelezen? Echt snel haha!

1 like

Jeej leuk om te horen! :blush:

Als je Samuel Bjork goed vindt, kan ik je ook de boeken van Jussi Adler-Olsen (en dan specifiek de Q-reeks) aanraden. Zit er geen personage in het eerste boek van Bjork met die initialen? Ik zou anders niet weten wat het kan zijn! Ik kan het me zelf niet meer herinneren eigenlijk.

2 likes

Bookdepository heeft korting voor Nederland tot 27 januari, 10% korting met de code NL10

3 likes

Yess, mijn nieuwe Indiespensable-box zat thuis op me te wachten. Nu te donker om een foto te maken, maar op Instagram staan er genoeg:

Dus ik kan nu met een kopje burnside Chai-thee verlekkerd naar mijn John Boynes kijken (want ik kan ze nog niet lezen omdat ik in een ander boek bezig ben).

Edit: de Chai ruikt naar taai taai, interessant. :thinking:

6 likes

Dat ziet er goed uit zeg! Die linkse kaft vind ik zo mooi! En die thee lijkt me heel lekker, zeker als het naar taai taai ruikt haha.

Ik heb net Normal People uitgelezen en ik vroeg me af of meer mensen dit hadden:

Spoiler Normal People

Ik vond het een heel mooi boek, maar vaak ergerde ik me toch soms aan de hoofdpersonen. Waar ik bepaalde stukken juist heel herkenbaar of te begrijpen vond en daardoor juist heel goed (Connell en zijn depressie en veel stukken in het begin bijvoorbeeld), vond ik soms het gedrag echt zo puberaal moeilijk doen? Terwijl ze helemaal geen pubers meer zijn dan.

Oh en ik vond het stuk dat Marianne in Zweden zit ook niet fijn geschreven.

Maar over het algemeen vond ik het een heel goed boek.

1 like
Normal People

Ik had dat meer bij haar andere boek, Conversations with Friends, heb je die ook gelezen? Ik snap wat je bedoelt met dat puberale gedrag ja, maar soms vind ik dat ook wel weer ‘fijn’ aan een boek, dat je het niet eens bent met de keuzes/het gedrag van de personages.

Ik vond het verder ook echt een goed boek! Ik ben nu bezig in Asymmetry van Lisa Halliday maar ik vind het een beetje moeilijk om in te komen, al helemaal omdat ik net zo ‘intens’ Normal People heb gelezen en daar echt helemaal in zat :stuck_out_tongue:

Dat andere boek wil ik nog lezen, maar ik twijfel door je berichtje nu :joy:

Edit want bij nader inzien misschien niet zo slim om te delen

2 likes

Ik ga echt zo goed, al 7 boeken gelezen dit jaar! Had mijn goodreads doel op 30 gezet, maar als ik zo doorga kan ik hem wel hoger zetten!

2 likes

Ben net in het tweede boek van dit jaar gestart en ben benieuwd . Mijn Engels is echt wel goed maar af en toe moet ik echt woorden opzoeken :sweat_smile:

8 likes

Smut?

Haha, wel een paar weken te laat. Hoezo lees je deze klassieker?

Haha oh jeetje, die zag ik niet aankomen

2 likes

Ik ben ook goed bezig dit jaar! Dry January dus veel meer tijd/energie om te lezen. Ik lees 2x per dag een kwartiertje in de metro en dan vaak 's avonds nog minstens een half uur (vaak wel meer).
image

Behalve Paulien Cornelisse (want die vond ik een beetje te saai tbh) vond ik alle boeken echt 4-5 sterren. Snap is de beste thriller die ik in tijden gelezen heb, ik vond The keeper of lost things echt een feel good boek en Zondagskind vond ik echt super super mooi. A man called Ove was er eentje in die in het rijtje Hendrik Groen, Eleanor Oliphant, The Cactus, The Rosie Project valt maar desondanks heel leuk was om te lezen.

7 likes

Ik zit in een leesdipje :pensive: Heb er steeds geen zin in. Op zich vind ik een leesdip geen probleem, maar ik denk dat als ik weer begin ik het wel gewoon fijn/leuk vind.
Heb al de trucs geprobeerd van een makkelijk boek of een boek dat je zeker weten leuk vind klaarleggen, of leestijd plannen, maar denk toch nog steeds ‘meh geen zin’ en begin dan niet.

Het ergste is dat ik het vooral zonde vind voor mijn Goodreads challenge :joy: Als ik me goed herinner had ik vorig jaar juist een topstart met veel boeken aan het begin van het jaar.

Haha ik las: ik ben nu te dronken om een foto te maken :smiley:

Ik heb net Laura H. gelezen, het verhaal over een 23-jarig Nederlands meisje dat een jaar in het kalifaat gewoond heeft met haar vriend die bij IS gaat. En nu lees ik De Bokser van Max Mozcowics. Allebei echt mega aanraders als je van non-fictie houdt!