Het algemene boekentopic (Deel 1)

Ik lees zelf veel moderne fictie (wel Engels) ben nu Normal People van Sally Rooney aan het lezen!
Wat voor soort genre lees je zelf?

1 like

Ik lees vooral romans, literatuur en thrillers. Ben nu vooral De vloek van de Palmisano’s aan het lezen en ook nog bezig in wat andere boeken. Wat lees jij nu? :smiley:

1 like

Heb jij nog favorieten in het historische genre? Ik vind dat altijd wel ontspannend.

1 like

Help me onthouden dat je dit hebt gevraagd als ik er zelf binnen een paar dagen niet op terug kom! Ik zit in een hotel en de wifi werkt vandaag niet (we hebben een aantal stroomstoringen gehad door de enorme hoeveelheid sneeuw in de Alpen, ik vermoed daardoor) en via mijn telefoon mijn Goodreads doorspitten vind ik irritant haha. Maar ik ben alweer bijna thuis.

Oja @Briseis ik kan sowieso de nieuwe Kristin Hannah aanraden. Ik heb hem inmiddels uit en moest er bijna wat traantjes van wegpinken. :grimacing: Gaat over overleven in Alaska in de jaren 70-80 met een vader die krijgsgevangene in Vietnam was en daardoor nooit meer dezelfde is geworden. Ik vond het een prachtig boek.

(Misschien niet echt historisch trouwens deze maar bon.)

1 like

Ik lees zowel YA als adult en dan het meest fantasy, maar genres als historical fiction, sommige thrillers en soms tussendoor een contemporary vind ik ook wel leuk!

Voor de mensen die ernaar vroegen: https://www.storytel.com/nl/nl/books/697718-De-witte-kamer

Vanaf 1 maart, ingesproken door Barbara Sloesen (actrice) en Casper Gimbrère (hij heeft een mooie stem vind ik). :blush:

7 likes

Als je dat leuk vindt, is de Outlander serie misschien wel wat voor je?

1 like

@Briseis en @Tapir Ik lees vooral romans en klassieke literatuur! Ben nu De Avonden van Reve aan het lezen. En tussendoor wat Harry Potter :relaxed:

1 like

Ja ik denk het wel! Maar ik ben net begonnen om die serie te kijken en boekenseries trekken me nooit zo, vind dat altijd zo’n heftige ‘investering’. Maar ben wel erg nieuwsgierig… Ik geloof dat de moeder van m’n vriend veel delen heeft dus misschien moet ik er eens eentje lezen.

@Celeone klinkt mooi! En zo tof van je audioboek. :slight_smile:

@jigglypuff hoe bevalt De Avonden? Staat nog op mijn leeslijstje.

2 likes

Moest er even inkomen door de manier van schrijven, maar nu vlieg ik erdoor. Het is wat chaotisch, mistroostig en ongemakkelijk, maar dat maakt het voor mij erg relatable.

Ik zou graag meer willen lezen, of nou ja… beginnen met lezen. Ik heb een (goedkoop) abonnement bij de bieb, maar ik vind lezen echt lastig. Ik raak super snel afgeleid en lees vaak maar tot driekwart en als ik dan toch het einde wil weten, dan Google ik dat gewoon. Ja zo eentje ben ik. Echt erg :see_no_evil:

Ik ga zometeen naar de bibliotheek en wil dan ook een boek meenemen, maar ik vind het echt moeilijk om iets te kiezen. Ik heb de tips gelezen om gewoon maar wat te proberen, maar waar begin ik? :woman_shrugging:t3:

1 like

Mijn vriend leest eigenlijk bijna nooit en de enige boeken die hij echt niet weg kon leggen waren Ready player one en wat boeken van Dan Brown, dus misschien kan je die proberen? Dat zijn wel echt pageturners. Of anders iets uit de bestseller 60?

1 like

Haha, ja dat snap :stuck_out_tongue: Ik vind 30 minuten al best veel eigenlijk. Ik denk dat ik er een kleiner ‘doel’ van maak. Tenzij het natuurlijk echt een leuk boek blijkt te zijn.

Oeh da’s wel een goeie! Die bestsellers zijn natuurlijk zomaar bestsellers. Er toch wel ieeets leuks zijn wat ik leuk vind? Volgens mij heeft mijn bieb ook van die tafels met nieuwe en populaire boeken.

Kijk ook even naar favoriete genres qua films/series, misschien kun je eerst maar soortgelijke genres van boeken grijpen!

2 likes

Ik vond Lethal White tot nu toe echt de leukste, je leert de personages nog beter kennen! Was er echt zo doorheen, in tegenstelling tot de vorige delen (die ik ook wel leuk vond).

2 likes

Ik ben begonnen met ‘night circus’ en iedereen is zo hyped maar ik heb al 100 pagina’s gelezen en ik ben half confused en niet zo boeiend, wordt dat nog beter haha?

1 like

Ik vond van wel! Het begin is het nogal vaag, maar op een gegeven moment kon ik het niet meer wegleggen (best wel laat hoor, blz 200 ofzo)

Bedankt iedereen voor wat postieve opmerkingen over The Cuckoo’s Calling haha, nu ben ik toch wat eerder geneigd om hem binnenkort op te pakken :grin:. Ik ben nu eerst bezig in The Host van Stephenie Meyer. Ooit gekocht in mijn obsessieve Twilight periode dus ligt al veeeeel te lang in de kast. Daarnaast luister ik ook naar Just One Day op Storytel. Heeft iemand dat ooit gelezen? Er worden wat dingen genoemd die Nederlanders doen/weten etc., maar het klopt bijna allemaal niet dus ik irriteert me daar echt dood aan :sweat_smile:

@Booklover en @Foucher dat ik daar nog niet aan gedacht had, haha.

Hmm, mijn lievelings films en series zijn best uiteenlopend maar ik denk dat de rode draad spannend met humor is. Lastig hoor :sweat_smile:

Ik heb trouwens dit boek meegenomen. Ik zag hem liggen tussen de spannende boeken (ik denk verdwaald?) en het leek me op zich wel leuk. Ik heb van veel mensen gehoord dat ze de serie wel grappig vonden, dus misschien is het boek ook wel wat.

Fantastisch boek is dat, ik heb er zo om gelachen! Heb ook nog niemand gesproken die het stom vond. Je moet misschien wel even wennen aan de ‘tone of voice’, dat had ik een beetje. :slight_smile:

Dit heb ik trouwens tot nu toe gelezen, dat middelste boek is ‘De lijn van de horizon’ van Antonio Tabucchi.

4 likes