Het algemene boekentopic (Deel 1)

Ik vond The Kiss Quotient wel leuk, maar beetje tegenvallen, haha.

Ik heb nu 6 boeken uitgelezen en ben in boek 7 (Midnight Blue van L.J. Shen). Heb trouwens ook al de eerste 2 sterren uitgedeeld, haha.

O, en ik heb eindelijk een paperback van The Night Circus :smiley: Wil hem al jaren, maar kocht hem steeds maar niet :stuck_out_tongue:

2 likes

Nee, dit is mijn eerste van d’r. :stuck_out_tongue: Vind het wel leuk, maar niet bijzonder ofzo.

The Night Circus is ook zooo mooi. Vond het in het begin wel even inkomen, maar daarna is het echt top!

@Booklover Noooo, ik heb The Cuckoo’s Calling nog in de kast staan en hoor er echt alleen maar slechte verhalen over. Wil hem niet weg doen want J. K. Rowling :weary:

Ja! Die over privacy op internet. Welke zijn nog meer aanraders?

1 like

Ik ben begonnen in Gratis geld voor iedereen en dat boek bevalt me tot nu toe ook goed. Maar ik denk dat ze allemaal top zijn!

@nightlife Jup, ik heb hem in het Nederlands gelezen en vond hem wel oke. Vind deel 2 wel beter overigens.

En <3 The Night Circus.

1 like

Een van mijn voornemens voor dit jaar is om meer te gaan lezen. Was vroeger zo’n fervent lezer, maar de laatste jaren stond het op een hĂ©Ă©l laag pitje. Meteen mijn Goodreads weer wat leven ingeblazen, een heel haalbaar doel voor de reading challenge ingesteld en mijn nog ongelezen boeken bovengehaald. Vandaag alvast mijn eerste boek kunnen afvinken :blush:

8 likes

Ik heb hem dus ook in het Engels
 Heb er ooit al eens twee hoofdstukken in gelezen, maar toen kon ik mijn aandacht er niet bij houden. Als het nu niks wordt doe ik hem ook gewoon weg, dan maar geen J. K. Rowling meer :slightly_frowning_face: Vraag me ook echt af of mensen op Goodreads zo hoog raten omdat ze het echt leuk vinden of omdat zij het geschreven heeft. Hoor er bijna alleen maar slechte verhalen over in het echt

Ik vond de eerste drie Robert Gailbraiths erg vermakelijk hoor. Allemaal in het engels gelezen trouwens. Ik vind het ook per boek leuker worden omdat je de personages meer leert kennen, vooral in het derde boek.
Dat het ‘mysterie’ soms nogal voor de hand ligt vind ik persoonlijk niet zo erg.
Lethal White moet ik nog lezen trouwens.

1 like

Deze twee net besteld, wilde ze al een tijdje bestellen en nu drukte ik per ongeluk op de ‘bestelling plaatsen’ knop. Oeps.

Iemand al een van deze twee gelezen?

Ik denk dat ik mij, op uitzonderingen na, niet meer aan middlegrade waag. Ik ben wel benieuwd naar Tunnel of Bones (vervolg City of Ghosts van Victoria Schwab).

Ik hoopte deze leuk te vinden (Cressida Cowell is van How to Train Your Dragon), maar pfoe. Mijn eerste 1-star rating van dit jaar.

The Winter of the Witch was overigens wel weer tof. Ik vind het jammer dat het het laatste boek was!

Ik vond de Galbraiths ook wel leuk, in tegenstelling tot Een goede raad (The Casual Vacancy), die ik niet eens uit heb gelezen. De thrillers kunnen niet op tegen de echt goede thrillers nee, ik lees ze ook meer voor de personages.

1 like

Ik heb “kamer” bijna uit. Had hem jaren geleden al eens gelezen en nu weer. Mooi boek

Ik was alvast wat boeken aan het bestellen voor mijn zus haar verjaardag, waaronder deze:

Het nieuwste boek van Colleen Hoover, dit keer geen zoetsappige romance, maar een thriller. Ik ben zelf ook héél benieuwd naar deze. Iemand hem al gelezen?

1 like

Ja ik zag het! Haar andere boeken spreken mij niet aan en deze wel, doordat dit toch net weer iets anders is dan haar normale werk. :slight_smile: Goed om te horen, ik ga hem dan binnenkort ook maar eens lezen.

Welke genres worden er hier voornamelijk gelezen? Op het eerste zicht zie ik veel fantasy-achtige dingen, denk ik?

Update over mijn leesvooruitgang: al een derde van mijn tweede boek voor mijn reading challenge gelezen. Denk dat ik eindelijk de barriĂšre van het niet meer lezen heb doorbroken :slight_smile:

2 likes

Ik heb alle boeken van the Kingkiller Chronicles die nu uit zijn net gelezen (Name of the Wind & Wise Men’s Fear), dus nu wachten op boek 3. Ik vond het zoooo leuk!

Daarna het eerstvolgende boek op mijn e-reader aangeklikt, dat was De Jaarclub van Linda van Rijn. Man man man, doe het maar niet, dat was echt heel slecht. Niet alleen het verhaal, er stonden ook enorm veel spel en stijlfouten in het boek en er werden meerdere keren namen door elkaar gehaald.

Ik ben nu net begonnen aan Hex van Thomas Olde Heuvelt, die kreeg ik aangeraden van mijn vader, ben benieuwd

Volgens mij wordt er in dit topic inderdaad veel (fantasy) YA en NA gelezen!

Ikzelf lees vrijwel nooit YA, meestal ‘gewoon’ romans, soms feelgood, thrillers en Stephen King. Ben nu bezig in Als Laatste Het Hart van Margaret Atwood

1 like

Zijn er hier ook mensen die de wetten van de magie ( Terry Goodkind) gelezen hebben?
Ik heb ze denk ik allemaal gelezen wel al enkele jaren terug. Maar ik weet dat ik echt elk boek zo in de ban was. Soms moest ik wel eventjes tijd laten tussen 2 boeken want uiteindelijk was het een beetje hetzelfde verhaaltje ( de strijd tegen het grote kwaad, het goede overwint). Maar ik vond/ vind het echt een goede serie.

2 likes

Ik lees zelf voornamelijk thrillers en (historische) romans. Verder wat @anon44972210 zegt ja.

1 like