De Century Trilogy van Ken Follet.
Niet het beste dat ik ooit gelezen heb, maar wel fijn en zeker interessant, en ik heb toch meer dan drie maanden in die wereld geleefd en het is zo raar als dat ineens afgelopen is.
Ik heb een tijdje geleden Clockwork Angel gelezen maar ik vond er weinig aan. Er gebeurde zo weinig en de karakters vond ik ook niet zo leuk. Zijn de volgende delen beter? Of lijken ze op het eerste?
Thanks! Dan ga ik ze proberen. Hoor er veel goede verhalen over.
Ja ik heb hem gelezen. Vond het heel erg herkenbaar en ook wel nuttig voor bepaalde denkwijzen die in mijn hoofd zitten. (Als in âik ben aangekomen en daarmee voel ik me ook direct minderwaardig, een slecht mens en wil liever niet meer naar een feestje waar ik mensen allang niet heb gezienâ. ) Het zal er heel erg aan liggen hoe je zelf tegenover je lichaam staat. Mogelijk als ik het kritisch ga lezen dat ik het wel minder vind maar voor nu werkte het bij mij.
Haha, ja, vind ik dus ook. Bij de meesten vind ik de vervolgboeken minder, maar bij Cassandra juist andersom.
@Candace Ik heb hem gelezen. Dacht eerst dat ik er niet veel aan had, maar achteraf gezien vind ik hem toch nuttiger dan ik dacht Vooral inderdaad bij bepaalde denkwijzes enzo.
Hou tissues in de aanslag haha
Ik ben momenteel op de helft van Six of Crows en vind het tot nu toe echt leuk! Heb vandaag maar meteen het tweede boek gehaald, jammer dat het maar een duology is.
Doen jullie trouwens aan reading goals voor het volgende jaar? Zelf wil ik volgend jaar meer adult boeken proberen ipv vooral young adult. Ga denk ik ook een poging wagen aan de Popsugar reading challenge.
Ik ga volgend jaar gewoon weer voor een challenge van 100 boeken, net als elk jaar
Ik ga een nieuw (anoniem) goodreads account aanmaken waar ik echt alles - dus ook die foute romannetjes - wat ik lees bij ga houden. Ben eens benieuwd aan hoeveel boeken ik kom! 50 moet wel te doen zijn, maar ik hoef volgend jaar niet meer zo lang te reizen elke dus dat is dan ook minder leestijd.
Ik heb ze ook gewoon op mijn openbare staan Meeste heb ik als ebook, maar anders zet ik ze ook rustig in de boekenkast overigens.
Voor aankomende RARE heb ik er inderdaad ook al wel wat staan Met de rest wacht ik tot eind augustus vor het geval mensen af gaan zeggen.
Ik zet mijn challenge dit jaar op 25 met de hoop op meer.
Qua genres doe ik geen challenge, ik lees gewoon waar ik zin in heb
Ik vergeet het bijna hier te typen, maar het nieuws was dat mijn debuut als audioboek wordt geproduceerd door Storytel! Ik mag zelf de stemacteurs kiezen. Nu alleen nog hopen dat ze ze kunnen inplannen.
Oh echt gaaf zeg!
Wat tof!!!
Oeh, laat het weten als het eenmaal zo ver is! Ik lees normaal vrijwel geen Nederlandstalig, maar als audiobook vind ik het wel chill en ben wel benieuwd naar je boek haha!
Mijn goodreads jaaroverzicht klopt niet helemaal.
Hij heeft aan wat je boek met de meeste paginaâs was toch? Maar dat klopt niet bij mij. Het boek dat meer paginaâs heeft (niet alleen in het echt, maar ook volgens de info op goodreads zelf) staat wel gewoon onderaan in de opsomming van alle boeken.
Iemand enig idee hoe dit kan?
Niet belangrijk, ik wil hem niet eens delen maar ik vind het vreemd
Lekker late reactie, maar ik had eerder niet echt tijd te antwoorden haha.
Maar: ik vind sterren ook heel subjectief. Ik heb jarenlang voor Hebban gerecenseerd en daar probeer je natuurlijk zoveel mogelijk allemaal eenzelfde âsterrensysteemâ aan te houden, maar in de praktijk is dat nagenoeg onmogelijk. Sommigen vinden een boek al snel heel goed. Anderen, zoals ik, worden niet snel van hun sokken geblazen. Ik geef zelf 3 sterren als ik het gewoon een goed boek vind. 4 sterren geef ik als ik het een heel goed boek vond maar nog wel punten van kritiek heb. 5 sterren geef ik zelden, dat komt eigenlijk alleen voor als ik âverliefdâ word op een boek.
Omgekeerd werkt het hetzelfde: ik geef zelden 1 ster. Het boek moet dan wel echt om te janken zijn. Ik zie meestal wel positieve punten waardoor de 2 sterren gehaald worden. (Maar niet altijd, helaas.) Ik had met Hebban vaker moeite om te kiezen uit 2 of 3 sterren dan uit 3 of 4 sterren, moet ik ook zeggen. Vaak wilde ik het liefst 2,5 sterren geven, wat daar niet kan.
Op mijn eigen boekenblog (of nou ja, ik deel het met twee vriendinnen) zijn we helemaal van sterren afgestapt om deze reden. De hoeveelheid sterren zegt uiteindelijk niet alles.
Gaaf! Echt mooie edities ook, heb je ze gekregen voor je verjaardag haha? Gefeliciteerd!
Mooi! Heeft die editie van Throne of Glass nog wat speciaals of is het een collectorâs edition om hoe hij eruit ziet?
Ik ben echt benieuwd naar The Poppy War, heb ik ook nog liggen hier.