Het algemene boekentopic (Deel 1)

Ik wacht ook lekker tot de laatste week tot ik mijn overzicht plaats. :smiley:

Ik vind Ragdoll tot nu toe een beetje tegenvallen trouwens. Iedereen doet er zo enthousiast over dat mijn verwachtingen denk ik te hoog waren. Het boek was origineel bedoeld als script voor een serie en ik vind dat je dat wel kan merken door de enorme hoeveelheid bijvoeglijk naamwoorden (‘Shit!’ lachte ze opgelucht.) en het geschreeuw (wie zegt er nou schreeuwend ‘hoi schat’ in een telefoon, behalve Arthur Wemel?). Maar ik ben nog niet ver, dus wellicht word ik straks zo enorm gegrepen door het verhaal dat dit me niet meer opvalt.

1 like

Dit is de mijne (even op klikken zie ik) maar ik ben wel van plan nog een of twee boeken uit te lezen hoor. 2018 is nog niet over :muscle:t2:

The uitslagen van de Goodreads Choice Awards zijn bekend! Er zitten een paar boeken tussen die ik hier wel voorbij heb zien komen. :slight_smile:

1 like

En de mijne! Vroeger (voor mijn dochter er was) las ik echt een boek per week, maar ik ben nu heel blij dat ik mijn challenge van 20 boeken heb gered! Heb het idee dat ik weer in een lees flow zit.

3 likes

Leuk, al die overzichtjes. Ik heb nu helemaal zin om met terugwerkende kracht boeken in te gaan vullen.

Superleuk! Er staat heel veel gelul over e-readers wat verder naar boven :smiley:

1 like

Mijn redacteuren hebben mijn manuscript voor mijn tweede boek gelezen en gaan morgen hun feedback met elkaar bespreken. :scream: Het blijft toch stiekem altijd een spannend moment. Ik ben ook zeer benieuwd naar de planning.

En ik heb boekenstress, want ik heb een thriller uit en weet niet in welk boek ik nu moet beginnen

6 likes

Wow wtf ik heb Tirza net uit, wat een mega raar boek, nog nooit zoiets vaags gelezen. Ik moet er echt even van bijkomen. Had dat einde echt niet zien aankomen en zat echt zo op de bank :scream::scream:

Nu op zoek naar iets luchtigs :sweat_smile:

2 likes

Meh, ik heb net een trilogie van ongeveer 3000 pagina’s uitgelezen en zeker tegen het einde wilde ik het echt graag uitlezen (omdat het gewoon nogal lang duurde) en kon ik het echt niet meer wegleggen, maar nu heb ik het uit en mis ik de personages :roll_eyes:
Ik vind dat soms zo’n rot, leeg gevoel, als iets uit is.

4 likes

Ik heb dat boek gelezen voor een speciaal projectje op de middelbare school toen ik 15 was, was erg intens :joy::joy:

1 like

13 likes

Hahaha!
Ik vind het idee dat de personages doorgaan met hun leven zonder dat ik erbij ben ook zo vervelend haha.

2 likes

Ik ben maar meegegaan in de hype en ik heb Homo Deus gekocht.
Nu ik erin begonnen ben, twijfel ik of ik niet beter Sapiens of 21 Lessen uit de 21e eeuw had moeten kopen.

Welke trilogie?

Oooh, ik heb zulk leuk nieuws over mijn boek, maar ik denk dat ik het nog niet mag delen (moet ik nog checken). Zo ‘stom’ altijd want ik ben zo iemand die graag loopt te spuien met alles waar ik enthousiast van word.

En ik mag het boek Bird Box van Josh Malerman van een collega lenen. De adaptatie komt bijna op Netflix, ben benieuwd. Ik weet er eigenlijk niets over, behalve dat het een dystopische thriller/horror is en mensen geblinddoekt zijn. (Edit: en dat hou ik ook graag zo voordat iemand nu met de beste bedoelingen heel de plot komt uitleggen, haha!)

Oh bird box heb ik gelezen. Goed boek! Wel apart, maar dat paste er wel bij.

1 like

Nu ben ik echt benieuwd! Wat gaat er gebeuren? Vertaling? Speciale marketingdingetjes? Bijzonder omslag?

1 like

Misschien had ik het ook niet moeten posten. :joy: Ik ga dinsdag naar de uitgeverij, ik ga dan gelijk even vragen wat ik mag zeggen. (Ik ga erheen om mijn tweede boek te bespreken overigens, maar toch. Ook weer nagelbijtend spannend overigens, want mijn redacteur geeft nooit echt een tipje van de sluier, waardoor ik echt geen idee heb wat ze vinden. :scream:)

1 like

Ik heb echt in een week Queen of Air and Darkness van Cassandra Clare uitgelezen en ik vond hem weer zo tof! Heel dik, maar las echt snel weg.

Ik wil spoileren, maar niemand in mijn omgeving leest het of wil nog lezen. Het eerste boek in deze serie vond ik matig, maar de andere twee echt supergoed. En ik vraag me door het einde ook af of het nu geen trilogie blijft, maar het meer boeken worden. Was nogal een open einde waar je zoveel mee kan.

2 zelfs nog, maar 1 is in elk geval direct na The Infernal Devices met Will (:heart_eyes: Love Will), Jem en Tessa enzo.

1 like