Ik heb zoveel zin om The Hunger Games opnieuw te lezen. Maar ik heb nog zoveel nieuwe boeken liggen die ik ook wil lezen. Struggles, haha. Misschien dat ik tijdens de kerst een mini leesmarathon doe.
Oh, ik ook hoor! Ik lees echt niet omdat het âmoetâ van mezelf. Als ik iets niet leuk vind, lees ik het niet (verder). Maar ik heb bv nog boeken liggen van V.E. Schwab en Maggie Stiefvater en dat zijn favo schrijvers van me, dus die wil ik ook heeeel graag lezen, haha.
Jongens, help, ik lees een boek voor jongeren en er stond net in âkankerchillâ en het doet meer met me dan ik had verwacht. Ik heb dit boek ook aan mijn studenten gegeven dus in januari gaan we het bespreken met zân allen.
Ondertussen heb ik dus de neiging om het boek uit het raam te smijten.
Wat is de beste oplossing?
- Doorlezen
- Opgeven
- Weggeven
- Wegsmijten
- Verbranden
0 stemmers
Wow welk boek en welke uitgeverij is dit?! Ik kwam laatst âkutwijfâ tegen toen ik een boek aan het corrigeren was en toen heb ik aan de uitgever gevraagd of dat okĂŠ was. :â) Snap echt niet hoe je dit kan laten staan. Doe dan âfucking chillâ of zoietsâŚ
Maar goed wel een interessant vraagstuk voor je studenten? Zo van: mag je schelden/racistisch zijn/walgelijke seksscènes etc. schrijven omdat het niet vanuit jou als auteur komt maar vanuit de personages?
Nog een quote:
âJules grijnsde. âDat wijf zou zich nog door jou tegen het plafond laten spuiten.â
âTief een pleurisend op.â
âJongens, kop dicht,â zei Timo (âŚ)â
Enzovoorts.
Samenvatting
Hex van Thomas Olde Heuvelt
Dit is niet de manier hoe ik zoân gesprek zou starten.
Gelukkig leest het snel weg, dan kan ik daarna weer over op de orde van de dag.
O God Hex. Ik hou van horror/thriller boeken en dit boek werd zo geprezen als de ânieuwe Stephen Kingâ etc. Maar wat een gedrocht van een boek. Ik vond het zo ruk, inderdaad door het woordgebruik, maar de hele schrijfstijl sprak me niet aan. En het verhaal zelf ook niet, ik vond het helemaal niet zo eng. Ik ben iets over de helft gestopt en heb het boek 1 ster gegeven op Goodreads haha
Oh ik ben blij dat ik niet de enige ben! Iedereen was zo lovend over dit boek, maar ik heb het meerdere keren geprobeerd en ik kwam er gewoon niet doorheen. Ik vond het verhaal saai en de schrijfstijl sprak me inderdaad totaal niet aan.
Nou ik kan je dan bij deze vermelden: het wordt geen haar beter hahaha. Ik zou dat boek lekker weggeven aan iemand ofzo
Bedankt voor alle opbeurende berichten, ik âmoetâ nog even hè!
Hahahaha sorry. Gelukkig kunnen smaken verschillen!! Succes nog
Goede aankopen!! Onze smaak in boeken is wel redelijk hetzelfde zo te zien haha. Ik heb ze bijna allemaal ook.
Twee berichten onder elkaar nu, maar leuk om dit te lezen over het boek, want ik vond het ook matig en niet heel spannend, maar iedereen die ik erover spreek vindt het fantastisch (of heeft er zelfs wakker van gelegen). De auteur is zelfs uitgenodigd op mijn werk (een school) om een verhaaltje te vertellen over zijn boek en leven etc.
Ik vond het echt heel leuk en had het binnen twee dagen uit, maar het is wel een beetje een âguilty pleasureâ-boek. Geen hoog staaltje literatuur oid. Ik houd zelf erg van de Throne of glassboeken en qua snelheid dat je door het boek vliegt en sfeer vond ik het er wel heel erg op lijken (ofja, de eerste paar boeken uit de serie).
In januari ga ik in ieder geval meteen het vervolg lezen!!
Dat van het plot is inderdaad wel een beetje waar, maaar het plot is ook niet zo lastig, dus ik denk dat alles zo weer terug is bij de start van het volgende deel haha.
En klopt wel wat je zegt over een eerste deel (zeker bij Cassandra Clare)! Hoop dat je dan niet teleurgesteld wordt, want ik zou het wel eerder vergelijken met boek 1-2 dan met de (betere) latere boeken.
Ik snap niet wat zoveel mensen eng vonden aan het boek. Ik heb zoveel mensen gehoord die het het engste boek ooit vonden. Ik snap t echt niet. Ik vond het echt geen slecht boek, maar echt totaal niet eng
Ik vond Cruel Prince matig. Begin heel sterk, einde heel zwak, midden wel oke.
Ik lees nu Het slechte pad van Robert Galbraith en ik vind hem weer tof! Verder net King uit. Had een recensie-exemplaar van de uitgever gehad (ook van het vervolg Tyrant trouwens) en wist niet zo goed wat ik moest verwachten, want is dark romance, maar ik vond het nog best tof. O, en Wild van Mel Wallis de Vries ook pas geluisterd, die was ook wel goed.
You little rebel.
Ik heb Ragdoll bijna uit, iemand anders die dit boek ook heeft gelezen en zo ja wat vond je ervan? Ik snap alle heisa niet, jammer genoeg. Veel te ongeloofwaardig, de personages maken aan de lopende band domme beslissingen, de schrijfstijl is doorspekt met een enorm aantal bijvoeglijk naamwoorden⌠etc etc.