Het algemene boekentopic (Deel 1)

Ja! Hij blijft hem zelfs aanpassen tot na 2018, geloof ik. Dus als je in 2019 aangeeft dat je een bepaald boek in 2018 las komt die er nog bij.

1 like

Dit kan ik bevestigen, haha!

1 like

Love Goodreads. Ik heb 77 van 80 gelezen tot nu toe.

Goodreads <3 Ik heb nu 58 boeken van de 55 gehaald dus voor volgend jaar ga ik weer wat omhoog haha! Ben nu The Witcher - Blood of elves aan het lezen

Dit is mijn Year in books

Ik heb pas sinds september goodreads (en een ereader) en het motiveert zo goed! Mijn moeder is nu ook helemaal fan haha.

1 like

Die van mij

Ik denk dat er deze maand nog wel 2 of 3 boeken bij komen

1 like

Die van mij

Moet nog 3 boeken voor het halen van mijn doel, denk dat het wel moet lukken.

5 likes

Is een app die ik ook van hier heb, kun je lijstjes in bijhouden van boeken die je nog wilt lezen, series en films die je nog wilt zien, restaurants waar je nog wilt eten, musea die je nog wilt bezoeken, etc. Best handig, als je het hebt gedaan kun je het ook naar Done schuiven. Maar is niet met ratings enzo, dus wel echt heel anders dan goodreads.

Ah klinkt ook leuk!

Leuk om iedereens year in books te zien! Vind de statistieken die ze erin stoppen ook echt interessant en grappig om de verschillen te zien.

18 pagina’s huh?! Wat was dat voor boek?

Een short story, in dit geval in het Grisha wereldje. Vorig jaar had ik zelf Warm Up gelezen (als kortste “boek”), ook zo kort (van Vicious, V.E. Schwab)!

1 like

Ja wat Foucher dus zegt. Heel veel schrijvers van populair YA-series schrijven verhalen die tussen twee van de originele boeken afspelen of wat meer achtergrond informatie geven. Het is meestal niet echt relevant voor het verhaal dus je hoeft ze niet te lezen, maar als je een serie heel leuk vind is het vaak wel een leuk extraatje.

1 like

Grappig om dat van iedereen te zien

Dit is die van mij

Ik heb goodreads gedownload omdat ik hier al die leuke overzichten van jullie zag, maar ik kan het niet vinden!? :sob:

Scroll iets naar boven in dit topic! Als je op die linkt, krijg je je eigen overzicht te zien!

1 like

Hoe geven jullie trouwens sterren aan een boek? Ik zie echt zo vaak mensen op goodreads of hebban 5 sterren geven aan een boek. En als ik dan naar hun lijst kijk geven ze echt heel vaak 5 sterren. 5 sterren is voor mij alleen als ik het boek echt heel, heel, heel erg goed vond. Maar ik geef dat echt niet zo vaak? Meestal geef ik 4 sterren als ik een boek goed vind en bewaar ik die 5 voor alleen de beste boeken.

2 likes

Super, dankjewel!!

Ik geef ook zelden een 5. Dan moet het al echt een geweldig boek zijn. Meestal geef ik een 3 of een 4 als ik het gemiddeld of iets beter dan gemiddeld vond. Ik vind het alleen soms wel jammer dat je op Goodreads geen halve sterren kunt geven, ik mis vaak 3,5. :sweat_smile:

2 likes

Ja die halve sterren mis ik ook wel hoor. Ik kan veel beter beoordelen als ik ook halve sterren kan geven.

2 likes

Hier ook de mijne, ik lees vooral in de trein en in het weekend dus er kunnen nog enkele boeken bij komen dit jaar :slight_smile: