Het algemene boekentopic (Deel 1)

Voor mij is het inderdaad een stok achter de deur. Ik hou heel erg van lezen, maar als ik moe ben ga ik sneller netflixen ofzo, terwijl ik lezen juist zo fijn vind. Aan de andere kant zou ik het ook niet supererg vinden als ik de challenge een keer niet zou halen en zet ik hem expres niet te hoog.

1 like

Bij mij heeft het eigenlijk geen invloed. Ik gebruik het meer als een schatting van hoeveel ik ga lezen dan als een echte uitdaging. En meestal schat ik het aantal boeken te laag in.

@June zit nu op 43 van de 35 (talk about verkeerd inschatten haha)

Moet er wel bij zeggen dat ik de boeken die ik voor m’n werk lees ook meetel.

1 like

Voor mij is het een beetje stok achter de deur, maar ik vind het vooral leuk om het te halen, dus ik zet hem op een aantal waarvoor ik redelijk vaak ‘moet’ lezen maar waarvan ik ook wel weet dat het voor mij goed haalbaar is.
Ik vind het op deze manier juist op een positieve manier motiverend omdat ik zie dat ik op schema zit of voorloop.
Ik heb ook een jaar gehad dat ik het niet haalde en toen had ik er ook geen probleem mee om het aantal terug te zetten, ik zet het nog liever terug dan dat ik het niet haal. Darvoor ben ik dan ook wel te competitief, maar het moet vooral leuk blijven.

1 like

Dank voor de reacties @June, @Briseis, @Hazel. Ga het denk ik gewoon maar eens proberen volgend jaar, eens kijken hoe het voor me werkt. Houden jullie het bij met een bepaalde app of gewoon voor jezelf in een spreadsheet oid?

2 likes

Goodreadssss

3 likes

Goodreads! Daar kun je challenge ook instellen.

2 likes

@kika en hij maakt toffe overzichtjes voor je! (En je kan er nog veel meer mee natuurlijk)

3 likes

@Celeone Net gedownload en nu aan het instellen. Hij vroeg bij het openen of ik meedeed aan de challenge voor 2018, dat skip ik nog maar even, om mijn goal nou op 1 te zetten is ook weer zo wat :smile:

Edit: en bedankt voor de tips natuurlijk!

2 likes

Haha je kan het!!!

Nou ja, ga wel met de trein naar NL en weer terug nog dit jaar (zo’n 7u enkele reis met overstap), dus dat ene boek moet daadwerkelijk nog wel lukken. Heb nog een pagina of 550 te gaan in mijn huidige boek…

1 like

Ik heb via een omweg die stats ooit terug weten te vinden (en gelijk als bladwijzer ingesteld), maar ik heb geen idee hoe ik in ‘my year in books’ kan komen. :frowning_face: Mijn account is nu een Goodreads Author-account, waardoor ik ook ineens een ander accountnummer kreeg en al dit soort linkjes uit mijn overzicht zijn verdwenen. Heb je een linkje toevallig? Dan kan ik jouw nummer voor mijn oude nummer vervangen en kijken of dat iets doet.

1 like

Ja sure! https://www.goodreads.com/user/year_in_books/2018/ --> als je hierop klikt en ingelogd bent zou je gewoon op je eigen pagina moeten komen! En anders na de slash jouw nummer invullen :slight_smile:

Ik vind sommige dingen op Goodreads zo onoverzichtelijk. Er zijn allemaal verborgen dingen die gewoon niet duidelijk in beeld staan. Zoals bovenstaande dingen maar ook ‘compare books’, wat ik een superleuke functie vind.

1 like

Held!

Ik ook via goodreads! Lekker makkelijk en overzichtelijk inderdaad. Als je het leuk vindt staan er ook linkjes van accounts eerder in dit topic, als je die volgt kun je zien wat andere mensen lezen :blush: Of je eigen account posten zodat wij jou kunnen toevoegen!

1 like

Ik heb dus wat mensen van hier als vriend op GR, maar ik weet gewoon echt niet meer wie wie is, haha. Had ik eigenlijk ergens moeten opschrijven.

1 like

Ik ben hier volgens mij nog steeds best wel anoniem, dus weet nog niet of ik dat aandurf. Zal er eens over denken… Net iig mijn want to read lijst overgezet uit Soon naar Goodreads, en de Engelse boeken die ik in mijn kast heb staan erin gezet (kwam erachter dat ik er nog een paar niet heb gelezen, dus die konden ook meteen op de want to read lijst :smile:).
Heb nu 29 boeken op mijn want to read lijst, waarvan wel 12 uit de wheel of time serie, die allemaal nogal lijvig zijn, dus denk dat ik er nog eentje toe wil voegen en daar dan mijn 2019 challenge van ga maken, 30 moet toch wel lukken.

2 likes

JA! In januari al! 31e is de première in Nederland.

1 like

My Year in Books vind ik echt een leuke feature. Dit is mijne:

TOTALS I read 30,356 pages across 81 books

Ik denk (hoop) er nog wel 85 van te maken.

6 likes

Ik gebruik pas sinds kort goodreads dus heb dit jaar mijn 2 boeken gelezen volgens die app😂. Moeilijke challenge wel…

Same :sweat_smile:
Ik weet het nog van 1 of 2 mensen, en af en toe post hier iemand dat ze boek X aan het lezen is en denk ik AH dat zag ik op Goodreads ook dus jij moet die zijn - maar dan vergeet ik dan ook meteen weer haha

Prima, wat je zelf fijn vindt! :blush:

Wat is dit, ook zoiets als goodreads?

Als ik nu nog boeken uitlees, wordt dat Year in Books dan nog bijgewerkt daarmee, weet iemand dat?

1 like