Het algemene boekentopic (Deel 1)

Ik ben bezig in de Wheel of Time serie van Robert Jordan. Ben pas in boek twee (van de 14…) en bevalt erg goed. Echt zo’n serie waar je in verdwijnt.

Oeh ja die staat ook op mijn to-read lijstje! Voornamelijk omdat Brandon Sanderson het heeft afgemaakt (fangirl).

1 like

Ik heb in mijn boekenkast gekeken voor losse fantasy boeken, maar blijkbaar lees ik alleen maar series! Wat ik trouwens ook een hele goede serie vond was Seven Realms van Cinda Williams Chima!

1 like

Ik had wel even de tijd nog om in het verhaal te komen (en ik snap niet alles helemaal maar oké), maar nu ik al ver op weg ben vind ik het zeker wel een leuk boek. Het is niet zo dat ik gelijk het tweede deel wil lezen, maar ik weet natuurlijk ook nog niet hoe het eindigt. Ik ben nu bij hoofdstuk 70, dat is ook ongeveer 70 procent!

1 like

Ik heb net Sapiens uit en ik heb nu last van een book hangover geloof ik haha. Hierna verder ploeteren in The Goldfinch!

1 like

Bij de Dirk zijn o.a. twee boeken van arthur Japin (de gevleugelde en de man van je leven) afgeprijsd naar €2.99

2 likes

Tip: Hebban heeft in december een online adventkalender waar soms gratis ebooks tussen zitten.

6 likes

Open eindes :rage::rage::rage:

1 like

Ik ben dit weekend begonnen in de serie Red Queen van Victoria Aveyard. Ik vind het dus echt geweldig! Weet iemand wanneer die film uitkomt? Ik kan het op internet niet zo goed vinden…ik lees elke keer iets anders

Ben net begonnen in Buzz Aldrin, waar ben je gebleven?. Mijn nichtjes waren beiden superfan van dit boek dus ik heb wel hoge verwachtingen, hehe.

Ik houd dus zelf niet echt van fantasy, dus ik weet niet of dit een goede tip is, maar ik vind de boeken van Neil Gaiman altijd wel leuk. Die heeft ook op zichzelf staande boeken, zoals Stardust en Coraline.

1 like

Kan je nog wel een beetje genieten van boeken? :stuck_out_tongue:

Ik heb net All The Light We Cannot See besteld, echt zo’n boek dat al super lang op mijn tbr lijst staat, maar gewoon nooit aan toe gekomen.

4 likes

Oh ja die staat bij mij ook al lang op mijn TBR! Ik heb eerst maar eens The Nightingale van Kristin Hannah besteld, zelfde reden. Aangezien die film al gauw komt moet ik hem nu echt gaan lezen. :nerd_face:

1 like

WAT! Komt daar een film van? Die gaat op mijn lijstje. :smiley:

Ik lees nu twee boeken tegelijk: Ragdoll van Daniel Cole en Mystic River van Dennis Lehane.

Die wil ik ook lezen! Laat ons weten hoe hij is (:

Ik ben nu bezig in Tirza van Arnon Grunberg maar serieus wat een vaag boek? Wil wel doorlezen, omdat ik er zulke goede dingen over gehoord heb. Maar ik ben al bijna op de helft en er is nog steeds niets noemenswaardigs gebeurd. :thinking:

Gaan jullie trouwens je reading challenge halen? Ik ben nu op 27 van de 30, dus moet nog even doorzetten. Ga het wel halen, maar meer dan 30 per jaar lukt me echt niet.

1 like

Ik vond dat zo’n draak van een boek. Heb hem ook ergens op een bankje gedumpt, want ik wilde hem niet eens meer in huis hebben

3 likes

Ik zit op 45/50, loop dus 1 boek achter.

1 like

O, verschrikkelijk boek. Heb me daar doorheen moeten worstelen :expressionless:

1 like

Krijg je met zo’n reading challenge niet heel erg aversie tegen lezen? Ik heb mijn hele leven van lezen gehouden, maar toen ik verplicht voormijn leeslijst moest lezen op de middelbare school ging het me zo tegenstaan… En zo’n challenge is toch een beetje verplichting naar jezelf lijkt me.

Aan de andere kant lijkt het me ook wel weer een goede stok achter de deur, want lees nu veel minder dan ik eigenlijk zou willen, zit liever dom op mijn telefoon te klooien (of op het forum :zipper_mouth_face:).