Top dank je wel! Ga ik daar eens mee beginnen binnenkort
Lees nu De schaduw van de wind, maar kom nog niet echt lekker in het verhaal.
Lievelingsboekā¤. Doorlezen! Als je ongeveer op de helft bent (zo uit mn hoofd) wordt het wat spannender!
Ik vind Jane Eyre heel goed! Wel een vrij dik boek en sommige stukken zijn langdradig maar over het algemeen echt een aanrader. Emma van Jane Austen schijnt ook leuk te zijn, die wil ik zelf ook nog lezen. Frankenstein en The Picture of Dorian Gray staan ook hoog op mijn lijstje om te lezen. Peter Pan en Alice in Wonderland heb ik ook gelezen, die vond ik persoonlijk allebei een beetje tegen vallen maar alsnog wel de moeite waard. Komt voornamelijk omdat ik de verhalen al kende via films denk ik.
Ik zou Pride & prejudice, Sense & sensibility en The great gatsby aanraden (als die ertussen zitten, kan 't niet goed zien). The secret garden is wat mij betreft een grote afrader, vond dat boek zo ouderwets en saai.
Ik ben begonnen in The Goldfinch van Donna Tartt maar ik geraak er echt niet door. Het leest niet zo vlot als The Secret History. Mensen die het al gelezen hebben en kunnen zeggen of het de moeite is om mij doorheen het begin te spartelen?
Ik heb ook eerst The Secret History gelezen en daarna The Goldfinch, vond het heel erg de moeite waard!! Ik had ook in het begin een beetje die struggle, maar daarna zat ik er echt in
Ik lees Kolja van Arthur Japin. Wat kan die man schrijven!
Ik sluit me aan bij @Tapir, moest er echt even inkomen, maar vond het echt de moeite waard. Had dat trouwens bij The Secret History ook, die vond ik in eerste instantie ook best lastig om in te komen, maar kon ik uiteindelijk niet meer wegleggen.
Ik vond The Goldfinch echt overrated. Het werd voor mij niet beter naarmate ik verder las (of het uit had).
The Secret History vond ik erg goed (ook daar moest ik even inkomen) maar The Goldfinch vond ik vooral veel blabla en erg opgeblazen en clichƩ. Ik had erg het idee dat de schrijfster zelf vond dat ze een enorm goed verhaal aan het vertellen was, dat niet lang genoeg kon duren omdat het zo geweldig was, beetje arrogant of zo. (ik weet niet of iemand dit begrijpt haha)
@Briseis Ik heb hem bijna uit! Het is geen alledaagse thriller. De eerste helft deed me een beetje aan John Grisham denken omdat het vooral veel rechtbank is (het hij zei/zij zei-aspect). De tweede helft is wat psychologischer, dan begin je te twijfelen aan ieders waarheid en zo. Ik vind het zelf wel een aanrader, maar het is best een langzaam boek, vooral de eerste helft, en het is ook absoluut geen nagelbijter.
Een van de hoofdpersonen, Laura, vind ik overigens mega-irritant. Ze doet zoveel domme dingenā¦
Hierna begin ik denk ik aan She Would Be King van Wayetu Moore. En als ābedboekā misschien tegelijk Ragdoll van Daniel Cole.
Ja doe Ragdoll! Ik ben net aan De Krijtman begonnen
Das Mag heeft een Black Friday-actie die nog loopt: https://shop.dasmag.nl/
Drie boeken voor de prijs van een!
Ik ben opzoek naar aanraders van Fantasy reeksen. Beetje in de hoek van LOTR, Game of Thrones.
Ik heb een tijd geleden de boeken van Robin Hobb gelezen (boeken van de Zieners) en kon me daar zo heerlijk in verliezen. In de hoofdpersonage, in de wereld, de drama etc.
Ik wil weer zoiets want gewone romans kunnen even niet mijn aandacht vast houden.
Heeft iemand aanraders!
The Name of the Wind van Patrick Rothfuss? Daar ben ik zelf in bezig.
The Lies of Locke Lamora van Scott Lynch heb ik ook nog liggen, moet ook erg leuk zijn.
Heb je al ooit wat van Brandon Sanderson gelezen?
Brandon Sanderson is inderdaad mijn favoriete fantasy schrijver. Ik ben begonnen met de Mistborn serie (loved it) en ben nu The Way of Kings aan het lezenā¦
Hoe bevalt The Name of the Wind? Die staat heel hoog op mijn lijstje, maar ben zo bang dat ik gefrustreerd raak als ik het tweede boek uit heb en het derde boek nooit komt
@Foucher @nightlife @DaintyDream hebben jullie ook tips voor goede losse fantasyboeken? Ik wil liever niet aan reeks beginnen maar het lijkt me wel heel leuk om dit genre een keer te proberen.