Het algemene boekentopic (Deel 1)

Ik heb zin in een echt goed spannend boek. Wat is het engste/spannendste boek dat jullie ooit hebben gelezen?

Stephen King heb ik bijna allemaal al gelezen

Een echt eng boek kan ik eigenlijk moeilijk bedenken, maar ik vind de boeken van Gillian Flynn wel hele goede thrillers.

1 like

Ik vond The Silence of the Lambs en LÄt den rÀtte komma in allebei heel goed.

Ben Big Little Lies aan het lezen en ik vind het echt heerlijk. Krijg er een beetje Desperate Housewives-vibes van.

O en ik heb deel 1 van De Zeven Zussen uit. Vond het vermakelijk en ik snap de hype, maar ik denk niet dat ik alles ga lezen. Misschien nog een deeltje omdat het muziekthema van boek 2 me wel aanstaat.

Ja Big Little Lies vond ik ook heel leuk! Ik lees nu What Alice Forgot van dezelfde schrijfster, die vind ik tot nu toe ook wel leuk.

Heeft iemand hier A Dog’s Purpose en A Dog’s Journey gelezen? Ik vond die eerste echt een leuk boek met een mooi einde, en ik vind het ergens jammer dat er een vervolg is. Maar op internet lees ik dat de recensies van het tweede boek goed zijn, dus nu twijfel ik of ik het wil lezen.

1 like

@Celeone ik zag op Goodreads dat jij He said/she said leest, hoe is die? Verhaal klinkt wel gaaf!

Ik ben nog niet zo ver dat ik er echt iets nuttigs over kan zeggen. Pagina 68 nu, en de gebeurtenis in de tweede alinea van de Goodreads-omschrijving is pas net gebeurd. Ik vind het moeilijk er al iets over te zeggen, want het verhaal is nog Ă©Ă©n groot vraagteken. Gister dacht ik zelfs even: ja, nu mag er wel meer duidelijkheid zijn, want de vaagheid begint vervelend te worden.

Ik hoop dit weekend ver te komen (ik heb een schrijfpauze omdat ik mijn manuscript maandag heb ingeleverd) en dan laat ik je weten hoe ik het vind!

1 like

Ik heb Norse mythology van Neil Gaiman uit en ik vond het wel een vermakelijk boek. Ik heb een keuzevak noorse mythologie gevolgd dus ik was wel bekend met de verhalen en dit is een leuke ‘hervertelling’. Het is niet een life changing goed boek ofzo maar wel vermakelijk voor tussendoor. @foucher (jij wilde dit weten toch als ik het me goed herinner haha)

Ik ben nu op een kwart van Circe van Madeline Miller (om maar even in de goddelijke sferen te blijven) en ik vind het tot nu toe heel goed, echt mooi geschrevenen en ik wil er maar in door blijven lezen, dus deze vind ik wel een aanrader tot nu toe :+1:t2:

2 likes

Ik heb net Norwegian Wood gelezen, wel oké, maar ik zou niet nog eens een boek van hem lezen. Hij is wel populair las ik!
Ga nu Ondergeschikt lezen of Het wonderlijke verhaal van de man die van India naar Zweden fietste voor de liefde (jezus lange titel!). Iemand een van deze al gelezen?

Was dit je eerste van hem?

Ja! Geleend van een vriendin

OkĂ©! Z’n boeken kunnen best wel verschillend zijn dus het kan dat een andere je meer aanspreekt! Maar goed ik ben een fan dus voor mij is het makkelijk praten, haha.

Big Little Lies is inmiddels uit! Ik vond het echt een fijn boek, het leest heerlijk weg en de balans tussen oppervlakkig en diepgang is heel prettig.

Maar:

raar ding in plot (spoiler)

Ik vind het zo debiel dat Jane Saxon niet heeft gegoogeld maar wel is VERHUISD uit een soort rare hoop om hem tegen het lijf te lopen? Deze beslissingen had Moriarty wel wat meer kunnen uitdiepen, want nu werd het een beetje tussendoor gemeld en dat maakte dit plotpunt (dat absoluut essentieel is) nogal ongeloofwaardig voor mij.

Ja las ook dat hij populair is en die vriendin is ook helemaal fan van hem! Maar ik weet niet, had even zin in iets meeslependers. Wat vind je zo goed aan die boeken?

Iemand van The New York Times heeft het heel mooi omschreven: ‘Iedereen kan een verhaal verzinnen en zo vertellen dat het lijkt op een droom. Maar weinig schrijvers kunnen wat Murakami kan: de lezer het gevoel geven dat hij zelf aan het dromen is.’

Dat dromerige, ontspannende, beschrijvende vind ik er heel fijn aan. Dat er soms eigenlijk helemaal niets gebeurt, zonder dat het saai is (en soms is het ook wel echt saai hoor. Vind niet al z’n boeken geweldig). Ook de humor en dat surrealistische/magisch realistische tintje kan ik waarderen.

Maar echt meeslepend is het niet, nee. :biggrin:

3 likes

Ik snap je omschrijving wel! Het was denk ik ook op dat moment gewoon m’n voorkeur een meer meeslepend boek te willen lezen. Maar kan me wel voorstellen dat je het ontspannend vindt :slight_smile: nu iig begonnen aan Ondergeschikt!

1 like

Ik ben zo benieuwd naar het autobiografisch boek van Michelle Obama

1 like

Sinds een paar maanden heb ik eindelijk weer tijd en zin om te lezen! Zit nu zelfs bij een bookclub waarbij we een keer per maand samenkomen! Ik wil graag ook de engelse klassiekers lezen want hoor daar wel goede verhalen over. Wat vinden jullie van die? En eventueel nog aanraders?

Heb trouwens net alle boeken van HP besteld😎

1 like

Weet niet precies wat je onder de Engelse klassiekers verstaat, maar ik vond The Picture of Dorian Grey een aanrader, en The Importance of Being Earnest erg grappig. Weet niet of 1984 inmiddels ook onder klassiekers valt (wat mij betreft wel), die vind ik nog steeds elke keer heel indrukwekkend, en kan ik zeker ook aanraden.
Heb verder zelf nog nooit wat van de Bronte’s ofzo gelezen, dat trekt me dan weer helemaal niet.

Sorry beetje onduidelijk. Ik bedoelde deze, dat is althans wat ik dacht dat de echte klassiekers zijn

image

3 likes

Ah, dus niet alleen Engels :wink:

Heb even gekeken, van die heb ik alleen Alice in Wonderland & Through the Looking Glass, en Oliver Twist gelezen. Alice vond ik goed, Oliver meh. Zou nog steeds wel eerder die boeken van Wilde en Orwell aanraden :smile:

1 like