Ik houd m’n mond, maar zal het wel even veranderen in een spoiler voordat het te letterlijk opgevat wordt.
@Matilda Beetje late reactie, was niet op het forum de laatste dagen. Ik heb geen idee hoe het met de auteurs zit eigenlijk, ik doelde meer op misstanden in de amazon-warehouses, waar de order pickers een halve marathon lopen op een werkdag en zo goed als geen rechten hebben. Zie bijvoorbeeld https://www.thelocal.de/20180717/german-amazon-employees-strike-for-better-pay-health-conditions
Yes gelezen. Ik vond hem mooi, maar had er hogere verwachtingen van en vond sommige stukken zelfs een beetje saai. Ik vond bijvoorbeeld kom hier dat ik u kus (ook van Griet op de Beeck) veel beter.
Waaat Pfff… sorry, ik heb er twee weken geleden bij Bol 92€ voor betaald Misschien in de gaten houden? Geen idee waarom het nu zo extreem duur is geworden namelijk.
Dat verbaast me helaas niks, geloof het meteen Maar ben al best wel lang weg uit NL, dus ik krijg dat niet zo meer mee, toen ik wegging was bol echt alleen voor (papieren) boeken, maar nu is het meer een soort amazon ook, toch? Verschil is dan wel weer dat Kindl echt een amazon product is natuurlijk, terwijl Kobo/Sony eigen merken zijn? En non-Kindl ebooks kun je natuurlijk op veel meer plekken dan bol krijgen. Dus ik denk dat Kobo/Sony dan uiteindelijk toch net wat beter is.
@kika aha!
Ik ben een keer in het Centraal Boekhuis geweest en daar zit volgens mij ook de ‘boekenafdeling’ van Bol (heb in ieder geval een inpakrobot zien staan van ze). Wat die mensen daar moeten doen is ook nogal geestdodend maar denk ik lang niet zo erg als bij Amazon.
Maar goed hoe het bij de ‘normale’ afdeling van Bol zit weet ik niet. Ging wat jij ooit las daarover @Matilda ?
Ik heb afgelopen week Gone Girl uitgelezen en vond het nogal teleurstellend eigenlijk… Zoals iemand hierboven ook al zei duurt het eerste deel van het boek erg lang, ik kwam er niet goed in. Toen ik daar eenmaal voorbij was wilde ik wel steeds verder lezen, maar ik vond het een behoorlijk ongeloofwaardig verhaal en bij het einde dacht ik echt ‘oké, is dit het?’. Dus nee, ik vond hem niet geweldig.
Dat ongeloofwaardige is iets waar ik me de laatste tijd wel wat aan begin te storen bij thrillers. Ik ben altijd een enorme thrillerliefhebber geweest, maar sommige boeken vind ik zo ongeloofwaardig dat ik het bijna irritant vind. Had dat ook bij ‘Achter gesloten deuren’ van B.A. Paris, wat ik trouwens tevens een tegenvaller vond na alle lovende woorden die ik erover had gelezen. ‘Lieve mama’ van Esther Verhoef is ook zo’n voorbeeld, dat kan gewoon niet in het echt gebeuren en dat stoort me. Misschien is mijn genre aan het veranderen? Als iemand nog tips heeft voor spannende romans of goede thrillers in de trant van ‘De waarheid over de zaak Harry Quebert’, dan hoor ik het graag!
Heb je hem inmiddels al uit? Wat vind/vond je er van? Ik ben er ook in bezig, bijna bij bladzijde 300.
Ik ben weer thuis van vakantie, dus ook weer verder aan het lezen in mijn ebook. Ik moet zeggen: het verbaast me dat Sapiens van Yuval Noah Harari zo populair is. Niet omdat ik het niet boeiend vind (integendeel: ik vind het steeds boeiender worden nu ik bij culturen en ongelijkheid enz aan ben gekomen), maar omdat het begin best taaie kost is voor mensen die niet veel met geschiedenis hebben. Een vriendin van mij is er bijvoorbeeld in begonnen doordat het zo’n hype is en ze vindt het saai. Logisch vind ik als je met het verkeerde idee aan het boek begint. Ik vraag me dus af of iedereen het boek nou echt zo geweldig vindt of dat er ook veel mensen tussen zitten die het boeiend zeggen te vinden puur omdat het zo’n hype is (en dan doel ik vooral op de mensen die eigenlijk nooit lezen en alleen de hypes oppakken).
Op ebooks heb je redelijk wat winst bij Bol, maar op papieren boeken inderdaad nauwelijks.
Voorbeeld: bij een (indie) boek van 19.95 heb je 3.78 e winst via de boekhandel, 1.36 via bol.
Bij een ebook van 3.99 houd je volgens mij 2.50 euro per boek over.
Ik lees nu Roadie, maar dit is wel echt een adultboek haha. Vind het verhaal heel tof, de hoofdpersoon wat minder. Ben wel benieuwd hoe het af gaat lopen.
Ja ik heb hem uitgelezen! Uiteindelijk een goed boek, origineel en maakt toch wel nieuwsgierig naar meer. Als het vervolg uit is ga ik die toch zeker lezen
Het vervolg (tweede) is al uit hè, The Wise Man’s Fear. Of bedoel je het derde boek?
Haha oh shit wat dom. Ik had in mijn hoofd dat ik niet verder kon lezen, maar dat is omdat het eind van de serie nog niet geschreven is. Dan is het niet zo fijn om middenin het verhaal te moeten stoppen. Maar zelfs het derde boek is al uit zie ik, dus ik ga binnenkort misschien toch maar alvast beginnen aan deel twee. Wat vind jij ervan?
Hahaha gaat lekker. Ik ben erin getrapt dat er op goodreads al reviews staan van het derde boek, maar die is dus nog niet uit? Althans dat maak ik op uit een berichtje van Rothfuss zelf op die pagina.
Het derde boek is nog niet uit hoor, ook nog niets bekend! The Slow Regard of Silent Things is een novella.
Ik vind het wel tof, al snap ik niet alles haha, maar ben wel benieuwd naar hoe of wat. Ik merk wel dat ik hem af en toe weg moet leggen, dus het lezen gaat vrij traag.
Bedankt voor deze tip, ben nu de Riley Paige boeken aan het bingen. Erg leuke serie. Het doet me een beetje denken aan CJ Carver - Tell me a lie. Dat bleek het tweede deel van een serie of trilogie te zijn. Maar was goed zelfstandig te lezen.
Ik heb die serie laatst ook gelezen, vond het wel leuk tot ik me aan een aantal dingen begon te ergeren. Als ik ze niet allemaal achter elkaar gelezen had was het me vast niet zo opgevallen. Daarna ben ik begonnen met de Kay Hunter serie van Rachel Amphlett, vond ik ook heel leuk!
Dan zal ik na deze maar even een pauze inlassen voor ik verder ga
Ik zie dat meer mensen Mythos aan het lezen zijn. Ik lees het met veel plezier. Als kind vond ik de Griekse mythen ook echt heel leuk. Ik wil nu een leuk kinderboek over de mythen vinden om voor te lezen.
Ik had vroeger een boek van Els Pelgrom dat over op griekse mythes gebaseerd was. Maar ik las het zelf en snapte er eigenlijk weinig van. Ik was denk ik te jong en kende de verhalen niet, en niemand heeft dat ook uitgelegd.
Geen idee of die geschikt is om uit voor te lezen.