Het algemene boekentopic (Deel 1)

Heb even gekeken, ik krijg gelijk dat de startknop moet laden (heb nog niks aangeklikt) en blijft laden.

2 likes

Ja precies dat heb ik ook! Zie net op twitter dat meer mensen er last van hebben.

Blijkbaar kun je dat hier ook zien:
http://storytel.status.io

Ik heb net het laatste deel van de Silo serie (Dust) uitgelezen van Hugh Howey. Weer een geweldig boek. Echt, als je van dystopische boeken houdt, ga Hugh Howey lezen!

1 like

Is wel illegaal, dus officieel mag het niet.

Ik koop het merendeel op Amazon, dus dat probleem heb ik niet.

Ik vond die serie ook heerlijk om te lezen. Ik zat helemaal in die wereld. Ja, echt goede boeken. Hij heeft nog een boek (zand) maar in vergelijking met de silo reeks vond ik die lang niet zo goed.

Valt wel mee toch hier, zijn ook zat Kobo-gebruikers. Ik kan niet zonder de mijne.

Ik ben op vakantie op Mauritius, dus heb een stapel boeken meegenomen. Tot nu toe gelezen: Het meisje in de brief van Emily Gunnis en Sing, Unburied, Sing van Jesmyn Ward. En nu ben ik bezig in Sunburn van Laura Lippman.

En ik zag dat in de nieuwe Indiespensable-box de nieuwe John Boyne wordt geleverd, helemaal blij mee! Dat boek stond al op mijn te lezen-lijstje en des te leuker dat ik dan ook een gesigneerde editie heb.

2 likes

O jammer! Ik was inderdaad ook van plan om Zand aan te schaffen, de tekst op de achterflap sprak me echt aan.

Ik vind het echt jammer dat er weinig echt goede boeken zijn in dit genre. Als je in een random boekenwinkel naar de Fantasy/SF sectie loopt is die ook altijd zo klein. En wat er dan staat gaat voornamelijk over draken of buitenaardse wezens, wat mij dan weer wat minder aanspreekt.

Bij Young Adult zijn er wel meer boeken te vinden in dit genre, maar ik vind YA vaak ook minder leuk omdat ik me niet (goed) kan identificeren met de hoofdpersonen die vaak rond de 17 jaar zijn.

2 likes

Ah, dat wist ik niet :slight_smile: Maar ja, sowieso fan van Amazon.

Ik heb een Kindle gehad en was er erg tevreden over, maar heb tegenwoordig een Kobo en ben er veel blijer mee. Dat is voornamelijk omdat ik zelf alleen legaal boeken lees (dus kopen en lenen via de bib) en het echt heel stom vind dat je met een Kindle alleen via Amazon kunt kopen, ook omdat ik het geen fantastisch bedrijf vind. Qua besturingssysteem vind ik ze vergelijkbaar en ook de schermen zijn op allebei de soorten toestellen geweldig, vooral die van laatste generatie. Je moet zelf natuurlijk overwegen wat bij jou past, maar ik wilde toch even mijn tevredenheid met Kobo getuigen!

1 like

Dankjewel voor je mening! Ik heb gisteren dit topic doorgezocht op ‘e-reader’ (via de zoekfunctie) en daar kwamen voornamelijk positieve reacties op Kindle uit dus vandaar mijn post haha. Ik heb zelf al wel veel ebooks maar zolang ik die zonder problemen op een e-reader kan zetten maakt het me denk ik niet zoveel uit of het een Kindle of een Kobo is. Ik ga me er de komende tijd even in verdiepen en prijzen vergelijken :smiley:

Ik ben ook positief over mijn Kobo! Ik denk dat de meeste mensen hier maar een van de twee systemen hebben getest en dat het daarom dus niet helemaal ‘fair’ is (zelfde als wanneer je vraagt of iPhone of Android beter is).

2 likes

Mijn ouders hebben beiden een Kindle (die ik ze cadeau heb gedaan, hahaha) en gebruiken die met extreem veel liefde, maar ook (en vooral) omdat ze het heel fijn vinden om op de ereader zelf van Amazon te bestellen, waar ze al erg bekend mee zijn. Ik weet niet of je op de nieuwere modellen van Kindle wél andere formaten ebooks kunt zetten zonder ze te hoeven converteren (wat illegaal is en ik dus zelf niet prettig vind, en wat niet kan bij bibliotheekebooks bijvoorbeeld), maar toen ik een Kindle had kon dat sowieso niet en vond ik dat zelf erg vervelend.
Ik heb trouwens een drie jaar oude Kobo Glo HD, heel prettig toestel!

1 like

Eergisteren The Big Sleep uitgelezen, vandaag hierin beginnen!

6 likes

Ik zei ‘de meeste mensen’ dus jullie twee vallen daar dan net buiten inderdaad. :stuck_out_tongue: Maar als jullie beiden alsnog Kindle beter vonden zegt dat wel iets denk ik. ^^

Ik heb een Kobo, goede vriendin van me een Kindl, en mijn vader’s vriendin een Sony, en ik vind ze alledrie prima. Er zit imo niet veel verschil tussen, behalve dat die Sony inmiddels langzaam is, maar die is dan ook al oud. Alleen amazon schijnt niet heel leuk met zijn werknemers om te gaan, dus daarom heb ik uiteindelijk voor de Kobo gekozen.

1 like

He die ben ik nu ook aan het lezen. Moest even wennen aan de vertel stijl, maar zit er inmiddels helemaal in. Ben benieuwd hoe je ‘m vindt

1 like

Geweldig boek! Ik vind het heel interessant hoe zijn ‘unreliable narrator’ inzet in dit boek.

1 like

Ik ben gisteren begonnen aan deel 2 van de millennium trilogie (late to the party ik weet het) en ben al bijna op de helft. Zit in zo’n lekkere leesflow, heerlijk is dat.

4 likes

Heb je daar een linkje van? Ik was altijd in de veronderstelling dat self-pubben via Bol makkelijker/meer winstgevend is dan via Amazon. Dacht dat je via Kobo en Bol meer royalty’s krijgt dan via Amazon.

Weet wel dat Bol veel boekhandelskorting claimt van uitgeverijen als het om fysieke boeken gaat, meer dan normale winkels, en dat daarom bijvoorbeeld Das Mag niet met ze samenwerkt. Van e-books weet ik even niet precies hoe dat zit
 denk hetzelfde?

Throne of Glass

Ik ben nu het laatste deel aan het lezen van Throne of Glass, maar het is zoooo voorspelbaar. Ik moet nog 150 bladzijden, maar hoop nog op een grote wending

Vond alle karakters bij de vorige delen al zo oppervlakkig en eendimensionaal, maar iets deed me toch verder lezen.