Ik moet überhaupt nog aan de eerste beginnen.
Ik ben echt al meer dan 'n maand bezig met children of blood and bone, kom er echt maar slecht doorheen…
Heb het laatste boek besteld!
Maar moet van mezelf eerst Way of Kings uitlezen, wat absoluut geen straf is, maar zoooo dik! Ben over de helft…
Zag op zijn insta dat hij nu ook Heroes heeft, over mythologische helden (ook voor @Ficus @bonfire @Niffler)
Zijn autobiografieën zijn overigens ook aanraders (Moab Is My Washpot, The Fry Chronicles en More Fool Me)
Ik vond More Fool Me wel echt duidelijk minder goed dan Moab is my washpot en The Fry Chronicles, maar kan niet wachten op een volgend deel!
Moab is my washpot doet me altijd denken aan de autobiografische verhalen van Roald Dahl.
Hier staan allemaal antwoorden onder!
En meer reacties zijn natuurlijk welkom!
(Waarom ontdek ik dit topic nu pas???)
Ik heb er een paar, waar ik nu op kan komen:
-
Matilda, wat mijn favoriet was als kind en me echt terugbrengt naar mijn kindertijd, toen ik elke donderdagmiddag in mijn eentje naar de bib ging na koekkruimels te hebben gekocht op de markt met mijn schoolvriendjes. Ik vind alle boeken van Roald Dahl geweldig en geniet er als volwassene misschien nog wel meer van dan ik als kind deed.
-
De geniale vriendin (tetralogie) heeft een paar jaar terug de liefde voor lezen weer aangewakkerd in me. De personages zijn onvolmaakt, soms hatelijk, maar de manier waarop hun realiteit wordt neergezet is voor mij ongelofelijk meeslepend en ontroerend.
-
Een verhalenbundel van David Foster Wallace die in Italië uitgegeven is (maar gewoon: alle verhalen van David Foster Wallace). Bizar en ongelofelijk herkenbaar tegelijkertijd!
Thanks, ga ik zeker eens bekijken hierna!
@Ficus hoe heet je kind dan?
Mijn favoriete boek is De verborgen geschiedenis van Donna Tart! Heeft gewoon alles wat ik leuk vind in een boek: het gaat over een universiteit, mythologie, het mystieke sfeertje, goed geschreven etc
Ik ben ficus niet, en weet niet of ze de naam hier wil hebben staan, maar de besnorde bioloog met naam uit de mythologie gaf hem voor mij wel weg
Mijn lievelingsboeken zijn overigens 1984 van Orwell, de Harry Potter boeken en Nooit meer slapen van Hermans.
Ik ben een Belgje dus mis de connectie denk ik Maar heb net even gegoogeld en ik zie het ja, leuke naam wel!
Dank je!
(Hij verandert vooralsnog niks in goud).
Het was zwaar ongeloofwaardig maar toch blijf je lezen. Vond het einde wel een beetje karig… maar goed ik ben inmiddels bijna klaar met het volgende boek dus het heeft mij wel geholpen!
Trainspotting van Irvine Welsh, Harry Potter deel 7 en geen roman maar een bundel: The Complete Short Stories van Roald Dahl
Ik was even mijn grootste favo (misschien) van de afgelopen jaren vergeten: The Heart is a Lonely Hunter van Carson McCullers. Een beetje omdat ik hem cadeau kreeg van één van mijn lievelingsmensen, maar ook omdat ik het een meeslepend en hartverscheurend verhaal vind en ik het enorm indrukwekkend vind dat McCullers het schreef toen ze pas 23 was.
Door dit topic ben ik overigens onbewust geinfluencet geraakt om een Goodreads aan te maken (geen idee of we elkaar hier volgen, als iemand dat leuk lijkt: dit is mijn profiel, waar alleen de boeken opstaan die ik sinds gisteren gelezen heb of wil lezen, haha) en ik voel me gelijk een stuk meer gemotiveerd om mijn best te doen om fijn leesmateriaal te vinden! Ik ben sowieso van plan om een paar boeken te herlezen om weer in de flow te komen, misschien dat ik wel weer met deze begin.
Ik heb je toegevoegd! (Tijd geleden al, maar ik ging lunchen en naar het strand. )
Diana van Disfordazzle heeft een eerste boekenclubfilmpje gemaakt. Ik vind het wel leuk (al heb ik dit boek niet gelezen), ook met de input van andere lezers. Sowieso het feit dat een youtuber aandacht besteedt aan lezen vind ik erg leuk om te zien.
Ik wil misschien een e-reader kopen, nu las ik hier al dat vrijwel iedereen fan is van Kindle en dat merk eerder aanraadt dan Kobo, maar klopt het dat je geen epub bestanden op een Kindle kan zetten? Ik heb al heel veel ebooks, bijna allemaal epub bestanden, dus voor mij is het wel noodzakelijk dat ik die zonder problemen om een e-reader kan zetten
Die ePub bestanden zou je via het programma Calibre heel makkelijk kunnen omzetten naar het benodigde type bestand. Gebruik het zelf ook weleens, werkt echt top!
Ik ben bezig met de Zeven Zussen reeks. Ben nu met het 4e deel bezig en wil zoooo graag weten hoe het verder gaat!
Verder in de zomervakantie effe alle Harry Potter boeken gelezen. Voor t eerst haha.
Voor de mensen met Storytel: Werkt de app bij jullie? Op dit moment kan ik niets luisteren en dat ligt echt niet aan mijn internet.