Het algemene boekentopic (Deel 1)

Ik denk gelijk aan De oversteek van Justin Cronin. Een heel dik boek waar ik ook helemaal in op ging. Ik had het boek van iemand geleend maar daarna ook zelf gekocht om hem nog eens te kunnen lezen. Moet je maar eens kijken of het je wat lijkt.

1 like

Ik ben gisteravond begonnen in Onderhuids van Nicci French, maar het kruipt bij mij nu al zo Onderhuids dat ik niet verder durf te lezen voordat m’n vriend thuis komt

2 likes
  • Tara Westover - Educated, is geen fictie maar ik kon deze niet opzij leggen.
  • Nathan Hill - The nix. Het gaat over een man die als kind door zijn moeder in de steek is gelaten en op volwassen leeftijd naar haar + haar verleden op zoek gaat.
  • Zadie Smith - Swing time
2 likes

Ik ben dus al een tijdje aan het lezen in Bloedfraude van de journalist John Carreyrou, een boek over de rise and fall van Elizabeth Holmes, een jonge vrouw die in Silicon Valley de nieuwe Steve Jobs wilde worden met een medisch product. Zo’n bizar verhaal, ik zit echt regelmatig met open mond te lezen. Het leest bijna meer als fictie dan als non-fictie. Ik bedoel: iemand heeft zelfmoord gepleegd door dat bedrijf, ze hebben bijna sekte-achtige opvattingen en er was iemand die zich gekrenkt voelde door Elizabeth en haar daardoor in de weg probeerde te zitten - en die persoon was ook nog een secret agent bij de CIA.

Het verbaast me niets dat ze dit boek gaan verfilmen (met Jennifer Lawrence in de hoofdrol).

Edit: Het leest niet als fictie in de zin dat het net een roman is of zo. Ik bedoel dat het allemaal verzonnen lijkt.
Edit 2: We mogen niet aan internetdiagnoses doen, maar ze moet bijna wel een sociopaat zijn of iets dergelijks.
Edit 3: Het moge duidelijk zijn dat ik vol ‘wtf’s’ zit door dit boek. :joy::ok_hand:t3:

1 like

Tof om te lezen, die heb ik dit weekend op de gok gekocht. Geen echte tips helaas.

Ik heb het gelezen en ik ben verkocht! Dank je dank je dank je

Meer Murakami-fans hier?
Ik heb sinds een paar jaar weer eens een boek (verhalenbundel) van hem erbij gepakt: De olifant verdwijnt. Daarin staat onder andere het verhaal ‘Schuurtjes in brand steken’ (‘Burning barns’) en er draait nu een film die losjes daarop gebaseerd is: Burning

5 likes

Door deze post heb ik het boek ook gelezen en nu is hij uit en ik wil niet dat het stopt! Goed boek was het, zo jammer dat ik nu niet weet hoe het met hen verder gaat.

Oja ik heb verder geen tips, ik moet nu zelf ook op zoek naar een ander boek dat me kan afleiden van het eindigen van deze.

Ik heb een ander boek van dezelfde schrijfster gereserveerd bij de bieb haha, hopelijk is hij net zo goed!

1 like

Ik heb nog nooit een boek van Steven king gelezen maar wil er wel een gaan lezen! Welke raden jullie aan?

1 like

It Natuurlijk!

1 like

Ik heb net The Color Purple van Alice Walker uit, wát een boek zeg. Echt wel eentje die je gelezen moet hebben!

5 likes

Ik ben toch maar begonnen in The Name of the Wind, moet er nog wel even inkomen. Wel heel benieuwd!

Ik heb deze een keer bij het vuilnis gevonden, maar het is een Nederlandse versie. Denk je dat die ook goed is (heb jij die toevallig gelezen?) of kan ik beter voor Engels gaan?

Pfoe geen idee eigenlijk… Het lijkt mij wel een heel lastig boek om te vertalen, maar dat betekent niet dat het niet goed gegaan is. Maar ik denk dat je na het lezen van de eerste pagina prima een gevoel kan krijgen of de vertaling wat is of niet eerlijk gezegd, dus ik zou gewoon even kijken hoe dat leest.

1 like

Ja ik verwachtte dat hier misschien wat slang/typisch Amerikaanse dingen in zouden zitten en dan is een vertaling niet ideaal.

Ja het is wel wat slang, maar aan de andere kant ook vrij “simpel” geschreven dus in dat opzicht is de vertaling misschien wel ok.

1 like

Zal dan inderdaad gewoon wat pagina’s proberen en kijken hoe het is!

Ik ben nu trouwens House of Leaves aan het lezen en het is echt een gestoord boek. Een verhaal in een essay in een analyse in voetnoten. Met brieven, interviews, etc. als bijlagen. En heel rare pagina’s. Dit soort dingen:

4 likes

Dat lijkt me heel lastig lezen, is er een beetje in te komen?

Ja vind ik wel! Het begint met een introductie en daarna begint het ‘essay’. Daar heb je dan wel voetnoten van meerdere pagina’s lang, maar dat is eigenlijk alleen maar leuk. Pas na ± 60 pagina’s moet je gaan bladeren en komen er gekke dingen. Ik was meteen hooked.

2 likes