Het algemene boekentopic (Deel 1)

Ik ben in Wells begonnen!

Oe veel plezier!! Ik ben nu 2 boeken tegelijk aan het lezen (fysiek boek thuis, e-book voor onderweg) en daarna begin ik er aan. Ben benieuwd wat je er van vindt :biggrin:. Ik vond “het einde van de eenzaamheid” echt geweldig.

Ik ben ook in twee boeken tegelijk bezig, haha! Wells is mijn thuisboek. Zo’n hardcover is maar zwaar om mee te nemen.

Edit: En ik heb nu Sapiens van Yuval Noah Harari gekocht, want ik heb nog niet genoeg boeken gekocht/gekregen de laatste tijd. :nerd_face:

1 like

eBook-lezers: vanaf 40% korting op eBooks bij Bol: https://www.bol.com/nl/ra/vanaf-40-korting-op-ebooks/42574/

(Mijn boek zelfs 60% :scream:)

3 likes

Muse of Nightmares is echt… wow. Ik hou enorm van deze duologie. :heart:️ Ben nu op bijna 80 procent, aaaah.

1 like

Ik ben nu het nieuwe boek van Robert Galbraith aan het lezen :heart: zo fijn dat er weer een nieuwe is.

1 like

Ik denk dat ik ga proberen om 7 boeken in 7 dagen te lezen omdat ik zoveel boeken dit jaar heb gekocht die nog niet zijn aangeraakt en ik verder toch nog even niks te doen heb. :smiley:

8 likes

Go you. :tada:

Succes! Ben wel benieuwd hoeveel bladzijdes je boeken hebben, mij zou t echt niet lukken om in 1 dag een boek van bijvoorbeeld 600 bladzijdes te lezen

Welke ga je lezen?

Succes!

@Wolf Ik dat het dikste boek bijna 500 pagina’s heeft en gemiddeld 300.

Ali Smith – Autumn
Jennie Melamed – Gather the Daughters
Jasmine Gower – Moonshine
Tomi Adeyemi – Children of Blood and Bone
Katherine Arden – The Bear and the Nightingale
Madeline Miller – Circe
Krysten Ritter - Bonfire

3 likes

Oh dat moet wel te doen zijn dan! 4 van de 7 titels uit je lijstje wil ik ook nog graag lezen, laat je hier weten wat je van de boeken vond?

The Bear and the Nightingale vond ik zooo leuk! Children of Blood and Bone ook trouwens. Ben benieuwd wat je van ze gaat vinden!

Circe staat ook nog (ongelezen) in de kast, zal de rest eens opzoeken haha

Ik ga begin november misschien tien dagen naar Curaçao, dan wil ik ook een stapel boeken wegwerken:

1. Sapiens - Yuval Noah Harari
  2. He Said/She Said - Erin Watts
  3. Sunburn - Laura Lippman
  4. She Would Be King - Wayetu Moore
  5. Sing, Unburied, Sing - Jesmyn Ward
  6. Kleine, grote liefde - Katy Regan

En voor die tijd staan deze twee op de planning:

1. Alle slechte meisjes - Chris Whitaker
  2. Bloedfraude - John Carreyrou (over Elizabeth Holmes, een negentienjarige die behoorlijk wat af-fraudeerde in Silicon Valley)
1 like

Ik ben nu in dit boek bezig, bijna in de helft en het bevalt me tot nu toe erg goed. Roman speelt zich af in de 90’s in een Amerikaans stadje.
Normaal gezien heb ik liever dat een verhaal veel vaart heeft en zijn gedetailleerde beschrijvingen niet zo besteed aan mij maar in dit verhaal stoor ik me er absoluut niet aan dat alles (personages/locatie/gebeurtenissen) zo uitvoerig beschreven wordt. Misschien omdat ik als 90’s kind de verwijzingen wel leuk vind. :stuck_out_tongue:

9 likes

Ik heb hem ook binnen, kan niet wachten om erin te beginnen!

Nu ben ik The Way of Kings aan het lezen van Brandon Sanderson, ik vond de Mistborn serie namelijk echt geweldig. Maar ik moet er nog heel erg inkomen. Zoveel verschillende mensen/rassen/vormen van magie dat ik het af en toe online moet opzoeken, omdat ik ben vergeten wie iemand ook alweer is, lol. Maar schijnt dat als je er eenmaal inzit het weer geweldig is…

Hebben jullie misschien nog aanraders voor grappige fictie boeken? Het genre maakt me verder eigenlijk niet uit, ik wil eigenlijk wel eens wat nieuwe dingen proberen :smiley:

Klinkt goed! Hij staat nog op mijn lijstje om te lezen.
Ik kan me alleen even niet goed herinneren, wat voorn soort boek (genre) is dit?

Op de boekomslag staat roman maar dat is heel algemeen natuurlijk. Het gaat over de relatie tussen 2 gezinnen: enerzijds een kunstenares en haar tienerdochter en anderzijds een klassiek, wat traditioneler gezin met 4 tienerkinderen. Ze wonen allen in hetzelfde stadje. Het boek begint met de flash forward dat 1 van die kinderen het huis in brand heeft gestoken (staat ook zo op de boekomslag dus geen spoiler) en het boek gaat dan over alles wat aan die brand is voorafgegaan.

1 like

Ohjaaaa, dat was het! Wat lief dat je korte samenvatting geeft, dankje.
Ik had ergens in m’n hoofd dat het een ‘slappe’
thriller was haha, daardoor ging ik twijfelen. Maar dat is het niet (toch?)