Heb je de hardcover wel gekocht?
Ik ben nu namelijk ook dat boek aan het lezen, ben benieuwd wat anderen ervan vinden
Heb je de hardcover wel gekocht?
Ik ben nu namelijk ook dat boek aan het lezen, ben benieuwd wat anderen ervan vinden
Ik vind dat wel een kromme redenatie, eigenlijk. Niet van jou, wel van wie dat ook komt. Dus mensen die liever digitaal lezen om plek te besparen in huis moeten daarom juist veel meer betalen? Ik betwijfel ook echt of het werkt, volgens mij gooien ze alles illegaal online, ongeacht de prijs.
Mijn boek staat ook al overal illegaal online (damnit, wat gaat dat snel). En je doet er niets tegen, zo irritant.
Ik lees nu mijn laatste recensieboek voor Hebban - ik heb daar âontslagâ genomen als recensent - en dat is een deel 27 in een reeks. Heftig, haha. Gelukkig heb ik tot dusver niet echt het idee dat ik veel achtergrond mis of zo.
Ja het punt is volgens mij meer dat je denkt: ga ik voor illegaal digitaal, of koop ik die cheape paperback van $7,99? Dan toch maar de paperback.
Maar nee echt ergens op slaan doet het niet, haha.
Balen van je boek man! Enige positieve wat ik erover kan zeggen is dat je het als een compliment mag zien!
Ja, alles staat online. Mijne ook, gok ik. Zelf houd ik de prijs van het ebook bewust laag, want volgens mij verkoop je dan uiteindelijk meer. Maar krom is het wel.
De boeken die ik koop als ebook, vallen meestal wel mee qua prijs (tussen de 3-5 euro), maar dat zijn wel Engelse.
Mooie zaak /fijne sfeer is dat he!
Boek van Donna hay basics to brilliance heb ik zelf en vind ik een fijn en mooi boek.
Jamie oliver voor pasta gerechten ed
Nieuwe kookboek âsimpelâ van ottolenghi vind ik ook leuk
Ik kan dat van jou ook vinden, ja. Hopelijk halen die mensen een virus mee naar binnen. Dat leert wel af waarschijnlijk.
(Ontopic: ik ben nu weer aan het lezen en al die Italiaanse namen eindigen op -i, zo verwarrend. Brunetti, Pusceti (of zo), Casati, en er is nog minstens een andere -i waar ik even niet op kan komen.)
Haha, van mij mag het Ach, ik zie het inderdaad maar als compliment ofzo. Maar ja, leuk is het niet. Moet zeggen dat ik wel bewust mijn boek in dingen als Kobo Plus gezet heb, zodat mensen met minder geld toch kunnen lezen
Maar downloaden is alleen te voorkomen als je geen ebook maakt en zelfs dan kan men het nog overtypen.
Ik heb net The Kiss Quoteint (oid) uitgelezen Ging over een jonge vrouw met autisme, dus was wel interessant. Alleen nu moet ik in een nieuw boek beginnen en dat vind ik altijd zo stom, haha.
Wat Celeone als voorbeeld gaf geldt ook voor mij. Ik heb laatst een ereader gekocht om plek te besparen. Ik moet bekennen dat ik vooraf niet heb uitgezocht wat de prijzen van e-boeken over het algemeen zijn. Ik ging ervan uit dat die goedkoper zouden zijn dan fysieke boeken. Moet toegeven dat ik er wel een beetje van baal dat de prijzen mij tegenvallen.
Het klopt dat vele mensen een fysiek boek leuker vinden, omdat dat toch zijn charme heeft. Maar als je kijkt naar de redenen waarom mensen een ereader aanschaffen: ruimte besparen in huis, makkelijk om mee te reizen, fijn om 's avonds in bed te lezen. Dan denk ik niet dat als men voor de keuze staat om het illegaal te downloaden of voor die goedkope paperback te gaan men voor de laatste optie gaat.
@LastYoungRenegade, waar koop jij boeken? Of zijn dat wat oudere boeken dat die daarom tussen de 3-5 euro kosten?
@Olifant, nee heb die (nog) niet gekocht. Wat vind jij er tot nu toe van? Is het een aanrader?
Ik koop eigenlijk alle ebooks op Amazon. Maar dit zijn wel vooral selfpublished boeken/New Adult boeken en die zijn over het algemeen goedkoper dan bijvoorbeeld populaire YA-boeken En Engelse boeken zijn natuurlijk ook al goedkoper.
Ah ok. Scheelt ook al wat als boeken selfpublished zijn. Ik wist niet dat het per genre kon verschillen Ook niet dat Nederlandse e-boeken duurder zijn dan Engelse. Ik moet dus niet zo zeuren over de prijzen haha
Ik vind het tot nu toe wel leuk! Leest lekker weg en niet zo voorspelbaar. Echt iets voor als je op zoek bent naar een âlichtâ boek.
Heb het wel nog lang niet uit dus misschien verandert mân mening nog/kan ik er later mee over vertellen
Ja heel mooi! En lekker veel keus, ook in non-fictie. In de meeste boekenhandels zijn die secties veel kleiner. Helaas werd het er op een gegeven moment vrij druk, waardoor ik niet meer lekker op mn gemak de boeken kon scannen en achterflappen lezen. Maar goed, het was ook zaterdag en heb uiteindelijk toch twee boeken gekocht
En bedankt voor je kookboekentips! Die van Jamie Oliver heb ik al, die andere ga ik even googlen!
Ik heb op vakantie het boek Achter gesloten deuren gelezen via Kobo plus. Echt een aanrader!
Spannend, soms een klein beetje cliché. Maar echt een fijn boek dat niet moeilijk wegleest.
Vergeet ook niet dat alle boeken uit the public domain gewoon gratis te downloaden zijn
Dus Jane Austen en zo.
Heb t idee dat mensen dat vaak vergeten, en het is natuurlijk geen oplossing voor dure ânieuwe ebooksâ, maar wel een zeer goedkope manier om een flink aantal goede, gratis boeken te krijgen.
Nederlandse zijn echt wel een stuk duurder helaas. Komt door de wet op de vaste boekenprijs
Gelukkig vind ik Engelstalig lezen ook veel leuker en doe ik dat ook vrijwel alleen maar haha.
Hoe kan het dat sommige Engelstalige boeken bij bol een stuk goedkoper zijn dan in de boekwinkel. Ik wilde de nieuwe uitgave van Mathilda (Roald Dahl) kopen. Bij mijn âeigenâ boekwinkel is hij bijna 20 euro en bij bol 15. Nu ben ik echt helemaal voor om de boekwinkel te steunen maar 5 euro verschil vind ik toch wel behoorlijk. Mogen voor Engelstalige boeken wel de prijzen zelf bepaald worden?
Aha! Om de of andere reden had ik in mijn hoofd dat boeken een vast prijs moesten hebben. (En Libris is toch ook een grote inkoper zou ik denken.) Het is dat ze het bij de boekwinkel ook niet op voorraad hebben, anders had ik het daar nog graag gekocht.
eBooks moeten in Nederland wel goedkoper worden, want Nederland wil snel de lagere btw van 9% in plaats van 21% gaan hanteren: https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/eu-na-twee-jaar-onderhandelen-eindelijk-akkoord-met-btw-verlaging-e-boeken~bf8fecac/
Ik dacht dat dit nieuws al ergens hier was gepost, maar ik kan het zo snel niet vinden, dus ik post het nieuws gewoon nog een keer.