Het algemene boekentopic (Deel 1)

The fault in our stars vind ik de minste van John Green maar zijn andere boeken vind ik echt geweldig. Het is wel een specifieke schrijfstijl die je moet aanspreken maar voor als je het zou willen proberen: looking for Alaska, paper towns of turtles all the way down!!! Die laatste heb ik het recentst gelezen en vond ik heel goed, je kruipt echt in een personage met psychische problematiek.

Ik kom hier random binnen vallen want ik wil ECHT weer meer gaan lezen. Echt zoveel beter dan constant online zijn.

3 likes

Go @boemboem! En dan wil ik John Green nog wel een kans geven want ik geloof er wel echt in dat hij kan schrijven.

1 like

Ik dacht altijd dat dit gewoon 1 boek was haha, geen idee dat het een serie was!

Deze trok mij niet zo maar de referenties zou ik ook wel leuk vinden als nostalgie haha (heb ik de uk gewoond ook) dus misschien toch maar op mā€™n lijstje danā€¦

(@macklemore) Als je bedoelt wat ik denk dat je bedoelt (dat het beeld om de zoveel paginaā€™s even negatief wordt bij bladzijde omslaan?), dan kun je ook instellen dat hij dat minder vaak doet. En ik zie het niet eens meer. Maar ik kan me ook heel goed voorstellen dat je dat storend vindt als je er een hebt die het niet doet!

2 likes

Ah dat is niet fijn lezen dan inderdaad!

Heeft iemand hier House of leaves gelezen? Iemand raadde het me aan. Het schijnt een bizar boek te zijn met lijpe typografie, kleurtjes, etc. maar: het is duur. De paperback kost 27,99, de hardcover 41,99. Er is ook een ā€˜loose leafā€™, dus een ongebonden versie. Nu zit ik te twijfelen of ik die moet kiezen of ik dat moet vertrouwen op de geweldigheid van het boek en moet ā€˜investerenā€™ in een paperbackā€¦

https://www.bol.com/nl/p/house-of-leaves/1001004000800903/?suggestionType=typedsearch&bltgh=puusMXAVRnkaZBJsVXFMqw.1.2.ProductTitle#product_specifications

Edit: heb gewoon de normale paperback besteld :thumbsup:

Ja ik wil ook graag weer eens vergelijkbaars als 221163 lezen! Dus als je iets weet?:wink:

Jaa The Witcher boeken! <3 daardoor ben ik t spel weer opnieuw begonnen haha

1 like

Iemand bekend met het kobo plus abonnement? Ik heb voor mā€™n verjaardag 5 (!) Cadeaubonnen hiervoor gekregen dus ik kan nu maandenlang gratis lezen haha. Ik heb heel veel aanraders nodig nu :grin:

Ik geef je de zon is heel mooi!

Thanks nog voor de tip! Heb uiteindelijk One of us is lying besteld, en nog Big little lies en House of leaves (maar dat is beide geen YA).

Heb trouwens vanmorgen De moord op commendatore deel 1 uitgelezen. Ik had gehoopt op een iets meer volledig verhaal met een complete spanningsboog, maar dit boek bestaat bijna alleen maar uit opbouw. Vond dat er ook behoorlijk saaie stukken in zaten. Dus niet helemaal mijn type Murakami maar ik ga deel 2 wel nog lezen, denk ik, vooral omdat deel 1 eigenlijk nog geen compleet boek is.

Ik heb zoā€™n boekenstress. :scream:

Eerst The Last Wish lezen (The Witcher), eerst Rosie Walsh lezen, eerst het tweede boek in de Lacey Flint-reeks van Sharon Bolton lezen, eerst Sapiens lezen, of toch Sing, Unburied, Sing, of Sadie, ofā€¦ Zoveel boeken, zo weinig tijd!

Ik ben bezig in The Handmaidā€™s Tale (kan echt geen genoeg krijgen van de serie), en ondanks dat ik alle seizoenen al heb gezien geniet ik echt van het boek! Aanrader!

1 like

Is dit een serieuze vraag? :sunglasses:

Ben je nou helemaal gaan inloggen om dit te posten? :joy: Ik heb de tweede Lacey Flint wel al op mijn eReader. :ok_hand:t3: Heb jij de hele reeks al uit?

Ja!!! Vandaar ook dat ik niet meer precies weet hoe 1 in elkaar zatā€¦ joh.

1 like

Ik kreeg de tip van iemand hier om storytell te downloaden en dan weer opzeggen, maar ik lees nu dat je boeken niet via hun website kunt lezen. Ik heb verder ook geen tablet. Dan zou ik de app moeten installeren op mijn telefoon maar hoe krijg ik de boeken vanuit die app op mijn ereader? Het is een iPhone en ik heb nog nooit iTunes oid geĆÆnstalleerd

Volgens mij kun je bij Storytel alleen in hun app lezen, maar dat ik weet ik niet zeker.

Edit: Zou er wel van staan te kijken als je buiten de app kunt lezen, want daar is het niet voor bedoeld. Heb net nog even gekeken bij een e-book en ik kan niet buiten de app lezen. Maar dit is een plaatjesboek en ik heb er verder geen e-books op dus misschien kan het bij andere e-books wel.

Waarom wil je overstappen naar kobo? :slight_smile: Ik ben overigens van Kobo naar Kindle gegaan en geen spijt gehad.

Ik vond die laatste van John Green persoonlijk echt niet goed. OkƩ, die over de Katherines en Paper Towns waren nog minder, maar vond Turtles all the way down ook echt matig.

Oh ik vind ze wel heel goed, zowel papertowns als turtles all the way down. Ik kon bij beide echt niet stoppen met lezen. Maar ja, wie ben ik :yum:

1 like

Welke vond jij zā€™n beste dan (of het minst slecht, haha)?