Het algemene boekentopic (Deel 1)

Niet erg literair, maar ik vond ‘zeik niet zo’ van oa anouk kemper super fijn weglezen en grappig. Weet iemand iets vergelijkbaars?

1 like

Gisteren Scythe uitgelezen en daarna gelijk in Thunderhead begonnen, is vandaag ook uit. Ik heb het volgende boek nodig!

1 like

Ik ga ze maar eens opzoeken in Goodreads, nu al zoveel over gehoord!

@Foucher wat vond je van Scythe?

Ik heb dit wel een tijdje gedacht. Ik wilde alleen maar literaire hoogstandjes lezen waar ik eigenlijk ook helemaal geen zin in had. Totdat ik bedacht dat ik lees voor de lol en gewoon moet lezen waar ik zin in heb. Lees nu vooral Young Adult op m’n 33e. :wink:

3 likes

Haha nee absoluut niet!

2 likes

Ik vond Scythe en het concept echt heel tof, zeker de moeite waard! Ik ben ook benieuwd naar Schusterman zijn andere boeken, ik heb nu Challenger Deep, Scythe en Thunderhead gelezen en tot nu toe valt het niet tegen.

1 like

Ja hallo, alleen een foto van de tas kan niet hoor, ik ben ook wel nieuwsgierig naar de inhoud. :joy: En die paar extra boeken vallen hem vast niet eens op haha!

1 like

Ik heb inmiddels mail gehad van Illumicrate dat ze bezig zijn met de voorbereidingen qua verzenden. Aaaaah. :sob:

En blijkbaar heeft Owlcrate ook een Vicious/Vengeful thema box, daar wist ik niet van af haha. Oh en Fox & Wit, daar heeft Vengeful sprayed edges.

Maar ik ben zoooo benieuwd!!

Ik heb sinds kort een e-reader (nou ja, eigenlijk kreeg mijn vriend hem van werk en heb ik hem geclaimd) en ik vind het best wel chill! Was altijd heel erg anti. Het is een Kindle Paperwhite, wil denk ik uiteindelijk overstappen op Kobo.

Lees nu All We Ever Wanted van Emily Giffin en ik hou zo van haar schrijfstijl. :raised_hands:

1 like

Ahh leuk topic!

Heb tot nu toe 17 boeken gelezen dit jaar (waarschijnlijk wel meer maar ik vergeet Goodreads altijd)
Mijn favo’s:
Crazy Rich Asians (Kevin Kwan)
Zo’n ontzettend leuk boek, een soort feel-good chicklit maar dan met ontzettend veel inkijk op de cultuur in Singapore enzo
Paaz (Myrthe van der Meer)
Ik vond het indrukwekkend, beetje deprimerend maar ook wel heel erg mooi. Best knap hoe je heel erg gefascineerd kan zijn door een boek dat zich maar in 1 gebouw afspeelt
Eleanor Oliphant is completely fine (Gail Honeyman)
Ik denk dat dit voor mij het boek van het jaar was. super super mooi, nog steeds lekker doorlezen. Ik woon wel in Engeland en ik denk dat dat wel een verschil maakt met alle referenties naar Engelse cultuur/winkels enzo want ik kan me haar typetje heel goed voorstellen.

Verder:
Auteur van het jaar: Toch wel Liane Moriarty ontdekt hoor. Chicklit maar dan gewoon een stuk beter en goed uitgewerkte verhalen
Slechtste boek ooit: In een donker, donker bos. Gewoon niet aan beginnen of sowieso niet opzoeken, geen moeite doen, ik heb 'm uitgelezen maar had eigenlijk spijt daarna
Wel mooi maar langdradig: Little fires everywhere
Lezen als je een medische achtergrond hebt/daar interesse in hebt: This is going to hurt. Diaries of a Junior doctor
Huilen, zelfs als je de film al gezien hebt: Room - Emma Donoghue
Oeps-per-ongeluk-young-adult-gelezen-maar-wel-heel-leuk: Blood Ties - Sophie McKenzie

6 likes

Wat grappig dat meningen zo kunnen verschillen. In een donker donker bos vond ik nog best wel leuk. Room vond ik echt vreselijk. Ik vond het zelfs zo erg datbik het boek niet meer in huis wilde hebben en ergens in de tram achtergelaten heb. Paaz heb ik aan mijn zusje gegeven. Ik vond er echt niks aan en irriteerde me alleen maar aan dat mens.

2 likes

Dit inderdaad.
Ik heb zelf een Kobo, maar al vaak op het punt gestaan om over te stappen naar Kindle.

1 like

Ik heb net het 6e boek van de Throne of Glass serie uitgelezen. De hele serie er binnen 2 maanden doorheen gejast en nu wachten tot de laatste :frowning:

Iemand nog een andere aanrader voor een fantasy serie? Ik heb zo mijn ergenissen aan Throne of Glass, maar het leest makkelijk weg.

Ik wil een keer een leuke YA lezen! Wie pitcht wat titels voor me? :smiley:

Ik heb alleen ervaring met The fault in our stars. Die vond ik wat te emo en ik vond de personages ook ongeloofwaardig. Heb ook Aristotle and Dante discover the secrets of the universe gelezen. Die vond ik wel leuk maar ik was niet écht onder de indruk. Maar: heb laatst To all the boys I’ve loved before en Sarah Burgess is a loser gekeken op Netflix en het lijkt me superleuk om iets soortgelijks te lezen.

@Booklover @Ceyina Wow, thanks voor de heads up! Dan ga ik er nog maar eens goed over denken.

@Briseis Mag spannende YA ook? Dan raad ik One of Us Is Lying of The Cheerleaders aan. Die eerste is een soort The Breakfast Club meets Pretty Little Liars en die tweede Riverdale meets Veronica Mars. :stuck_out_tongue: Beiden erg leuk en spannend. Als je een beetje iets Gossip Girl achtigs zoekt, is The Thousandth Floor mijn guilty pleasure.

3 likes

Haha grappig! Ik vond donker bos zo verschrikkelijk omdat de personages gewoon zo slecht waren uitgewerkt. Op zich wel een vermakelijke thriller maar dan zijn er zo veel betere auteurs! (Karin Slaughter etc)

Ik hoor veel mensen idd over Karin Slaughter. Heb een paar boeken geprobeerd maar vond die helaas niet echt leuk.

1 like

@Booklover @macklemore thanks! Spannend en Gossip Girl-achtig klinkt top! Heb echt genoten van Gossip Girl en nog wel meer van The It Girl, denk ik.

Heeft iemand dit boek toevallig gelezen? https://www.goodreads.com/book/show/34810320-sadie

Interessant concept dat er een podcast bij zit om de leeservaring te verrijken.

Nog niet, wil hem wel graag lezen!

1 like