Het algemene boekentopic (Deel 1)

Heeft iemand The Weight of Ink (Het Gewicht van Inkt) - Rachel Kadish gelezen? Vond ik persoonlijk echt een aanrader.

Ik heb eindelijk mijn Isabel Allende uit, daarna De meesterspion van Grebe en Leander gelezen (laatste deel van een trilogie) en begin nu in De man zonder hond van HĆ„kan Nesser, een Zweedse auteur. Ik ben benieuwd. Het is een dikke pil, 533 paginaā€™s, dus ik ben er wel even zoet mee waarschijnlijk.

Sorry dat ik alleen hierop reageer, maar wat bedoel je met dat de boeken golven??

Nou ja, zoals ik het zeg haha :stuck_out_tongue: Is net of er water overheen gekomen is. Is niet zo, komt door het lijmen. Zie je vaak bij goedkopere en bij Engelse meer dan bij de Nederlandse.

Deze vond ik wel goed:

Alex Marwood - Achter de voordeur
Tammy Cohen - De nieuwe collega
JP Delaney - Het vorige meisje
Chantal van Gastel - Zonder jou
Mariette Lindstein - De sekte (minder spannend dan de rest maar het verhaal gaat goed vooruit)
Riley Sager - De laatste meisjes

2 likes

Ik wist niet waar ik dit filmpje moest posten op FF en voor fantasyliefhebbers is het wel allemaal het bekende riedeltje maar ik vond dit filmpje wel leuk gemaakt:

Argh ik ben een boek kwijt?! Ook echt een boek van ~800 bladzijdes dus niet makkelijk te missen zou je zeggen. Heb het hele huis al doorgezocht maar hij is weg, en ik weet zeker dat ik hem niet heb uitgeleend. Morgen nog maar een keer alle kasten overhoop halen en anders maar een nieuwe kopen.

Niet in je tas? Onder de dekens van je bed? (Daar liggen mijn eigen boeken vaak.)

Ik krijg morgen weer een recensieboek binnen, eentje van Mary Higgins Clark. Ik haar natuurlijk googelen, is die vrouw al negentig! Dit is een heruitgave van een oud boek, maar blijkbaar schrijft ze nog steeds boeken. Hopelijk ben ik op mijn negentigste ook nog moorden en complottheorieƫn aan het bedenken. Lijkt me prachtig.

1 like

Ik wil een boek van Haruki Murakami gaan lezen (weet nog niet welke), maar zouden jullie adviseren om in het Engels of Nederlands te lezen?

Alle kasten, tassen, hoeken en dekens gehad, nergens te vinden. Ik zit nu te twijfelen of ik het boek Ć¼berhaupt wel hebā€¦ haha lekker slim. Had genoteerd dat ik hem wel in mijn collectie heb maar misschien hem ik 'm verward met een ander boek? Ga van de week maar een nieuwe halen.

Wat gaaf dat die schrijfster nog steeds actief schrijft op haar negentigste! Lijkt me inderdaad prachtig om je passie op zoā€™n leeftijd nog te kunnen beoefenen.

Ik zou zeggen Nederlands, aangezien het Engels ook een vertaling is! Het enige argument voor Engels zou zijn dat Murakami sommige van die vertalingen zelf heeft erkend als goede vertalingen. Heb sommige boeken trouwens in het NL en anderen in het EN gelezen en vind allebei goed!

1 like

Haha okƩ, geloof niet dat ik dat ooit gezien heb (of me is opgevallen) van lijm, zonde zeg.

Mij is het al eerder opgevallen en heb et bij mijn eigen boeken ook een beetje :slight_smile:

Ik heb gister Groupie uitgelezen en weet nog niet wat ik van het boek moet vinden. Aan de ene kant vond ik het mooi, want beschadigde mensen (vind ik altijd mooi om over te lezen). En aan de andere kant vond ik dat de nadruk zo ontzettend op seks (trioā€™s, foursomes, orgies) werd gelegd. De balans voelde niet helemaal goed.

Ik heb nu geen idee wat ik moet gaan lezen. Ik kan verder met het boek voor de leesclub waar ik bij zit (dat boek is Allerzielen) of beginnen aan een boek van een auteur die naar RARE komt. Of toch Body Positive Power eens uitlezen. Keuzes zijn soms lastig, haha :stuck_out_tongue:

Ik heb net The Hate U Give uit van Angie Thomas en ben zwaar onder de indruk. Leest ook lekker weg. Het gaat over Black Lives Matter, en dan geschreven vanuit een 16-jarig meisje. Officieel young adult, maar leest echt niet zo. Zeker een aanrader als je geĆÆnteresseerd bent in het onderwerp, en zo niet dan ook want het is echt ontroerend. En het wordt ook verfilmd binnenkort!

1 like

Klinkt als mijn genre :thinking:
Grapje

OkĆ© of misschien toch niet helemaal, ben aan mijn 19de ā€˜erotic romance novelā€™ bezig in korte tijd :woman_facepalming: Iemand die nog meer deze wansmaak heeft?

Haha kom maar door met tips!
Ik vind de boeken van Meghan March leuk :grimacing:

Lief!

Die van Megan vind ik ook tof! Verder vind ik ook leuk (in het genre van Megan): Elle Kennedy, Sarina Bowen, J. Lynn/Jennifer Armentrout, Emma Hart (al vermijdt die de seks volgens mij een beetje), Colleen Hoover, Rebecca Yarros, Adriana Leigh, Melanie Harlow, Emma Chase. In Nederland hebben we trouwens in dit genre Marielle Brouwer, Lis Lucassen, Miranda Hillers en mijzelf (ja, ik moest mezelf even noemen hoor :stuck_out_tongue: ). Lisette Jonkman zit er een beetje tussenin.
Hopelijk kan ik qua Engelse auteurs over een jaar meer tips geven :wink:

1 like

Ik ben Strange the Dreamer aan het rereaden (of nou ja, dit keer als audiobook) en ik ben echt zo verliefd op dit verhaal. :heart_eyes: Audiobook is ook echt een aanrader trouwens. Kan echt niet wachten tot mijn preorder voor Muse of Nightmares arriveert haha.

Ik heb op vakantie ook weer heerlijk gelezen! Wel vooral simpele boeken. Onder de Italiaanse zon van Santa Montefiore vind ik een aanrader. Mooi verhaal, gemakkelijk geschreven. En vanuit meerdere perspectieven, dat vind ik altijd wel prettig!

Zondagskind van Judith Visser vond ik ook mooi/interessant! Alleen het einde vond ik wat afgeraffeld ofzo.