Ja heb ik gelezen! Vond het eerste 2/3 deel heel leuk, daarna voor mijn gevoel meer random losse verhalen. Bij het eerste deel was er wat meer cohesie. Vond het wel heel leuk! Ik denk met zulke boeken altijd: had ik vroeger maar beter opgelet op school… toen vond ik het allemaal super onboeiend, maar vind het nu heel interessant.
Jaa precies wat jij zegt inderdaad. Haha heel herkenbaar, te weinig opgelet en onthouden.
Ben ook wel benieuwd naar het boek Circe van Madeline Miller. Moet nog even wachten want ik wil m wel in t Nederlands lezen
Ja, ik ben nu halverwege. Vind het heel leuk en interessant, maar ik lees wel steeds maar een paar verhalen, anders vind ik het te veel informatie in één keer. Je naam past er wel goed bij!
Ik wil ook nog Norse Mythology van Neil Gaiman lezen.
Geef vooral de aanraders door of überhaupt last minute tips voor Londen! Ik ga dinsdag!
Ooh dit is leuk!
Ik ging naar Londen voor een masterclass, dus ik heb eerlijk gezegd niet veel meer gedaan dan theater, masterclass, boekenwinkels browsen en eten.
Als je nog geen tickets voor Hamilton hebt en de voorstelling nog niet hebt gezien: doe mee aan de loterij (als dat morgen nog kan) voor de 10 pond-tickets of check regelmatig op returntickets. Loved it.
Afternoon tea! Zorg er wel voor dat je licht ontbijt en niet voor iets vroegs in de avond reserveert want je eet je tonnetje rond.
Het is hier nu rond de 30 graden, dus er zijn overal ijskarretjes. Na een bezoekje British Museum oid kun je dus altijd lekker een ijsje nemen. Verder liggen veeel mensen te chillen in de parken (St James in ieder geval).
Boekenwinkels: Daunt Books.
Morgenavond vlieg ik weer terug. Het is overdag 31 graden, dus ik moet nog even bedenken wat ik wil doen. Misschien dat ik naar the British Museum ga, of naar het Sherlock Holmes Museum, en verder in een park een boek ga lezen of zo.
Edit: ik heb echt mixed feelings over de stad trouwens. Ik kon me niet herinneren dat er zoveel daklozen waren en er schreeuwen er ook veel naar omstanders (drugs?) en ik zag iemand met een spiegelreflexcamera foto’s nemen van iemand die op straat sliep.
Ik ben Norwegian Wood aan het lezen, en ben echt enthousiast! Super mooie stijl. Alleen geleend van mijn moeder, en er zit best wat seks in, vind het dan altijd zo licht awkward om te zeggen dat ik het een mooi boek vond ofzo
Ik heb weer een chicklit uit (laatste Shopaholic) en ik ben nu begonnen in… een chicklit haha. Je bent geweldig van Jill Mansell.
Ik ga beginnen aan President Vermist van Bill Clinton en James Patterson, ben benieuwd of de insider kennis van Bill Clinton iets nieuws toevoegt aan de politieke thriller.
Zo fijn dit topic, ik heb mijn to-read-lijst alweer flink aangevuld. Sinds een paar weken heb ik weer een abonnement op de bieb, en nu ben ik er wel 2x per week te vinden. Echt jeugdsentiment, had het gemist!
Ik heb net Camino van Graeme Simsion uit (schrijver van Rosie Effect en Rosie Project), vond het een heerlijk zomerboek, leest snel weg en leuk thema. Het Beste van Adam Sharp van dezelfde schrijver kon ik ook wel waarderen.
Nu begonnen in De Zonderlinge Avonturen van het Geniale Bommenmeisje.
Oh ja, heeft iemand The Name of the Wind van Patrick Rothfuss gelezen? Mn vriend vind ik dat ik die echt echt moet lezen maar ik moet er nog een beetje inkomen.
Ik ben ook helemaal enthousiast over Norwegian Wood! Echt wat anders dan ik normaal lees. En snap je helemaal met het awkward gevoel, dat had ik ook wel een beetje om dan te zeggen dat ik het een mooi boek vond haha
Vandaag deze 5 binnen gekregen, alvast een paar voor RARE Vind vooral Groupie een supervette cover hebben. Al golven de boeken allemaal wel een beetje, dat is jammer
Ik lees Groupie nu ook trouwens
Hallo iedereen. Ik ben nieuw hier. Ik lees momenteel Lemony Snicket: A series of unfortunate events. Het is eigenlijk bedoeld voor kinderen, maar het eerste boek is in ieder geval leuk. Ik had zelf voornamelijk behoefte aan iets makkelijks. Mijn concentratie is momenteel niet echt fantastisch en deze boeken zijn makkelijk geschreven.
Camino klinkt als een chicklit die zich toevallig afspeelt op weg naar Santiago, maar ik weet niet of dat ook echt het geval is. Ik lees op zich wel positieve meningen over het boek, maar ik heb zelf de camino gewandeld en ben bang dat ik te kritisch zal zijn, dus ik weet niet of ik me er moet aan wagen. Wat denk je?
De schrijvers hebben zelf de camino ook gelopen dus op zich zou je als kritische camino wandelaar dan toch ook het boek moeten kunnen waarderen. Er staat wel een disclaimer achterin dat er soms wat feitelijke info gewijzigd is voor het verhaal (afstanden/planning/dagen). Misschien is het juist een feest der herkenning? En het heeft iets weg van een chicklit door wat voorspelbaarheid inderdaad. Maar in combinatie met een reisverhaal vond ik dat niet zo vervelend.
Die las ik vroeger altijd! Niet alle laatste boeken gelezen dus ben benieuwd hoe het uiteindelijk afloopt
Een van mijn favoriete series van vroeger Zo slim geschreven vond ik altijd
Oh, ik wist niet dat ze zelf de camino hebben gewandeld! Dat geeft me wel meer vertrouwen. Hih, sorry, ik vond het zelf een heel bijzondere ervaring, waardoor ik nu nogal ‘picky’ ben. Ik ben altijd bang dat ze het geen recht aan doen. Ik las namelijk ergens dat het mannelijke hoofdpersonage niet in de typische albergues logeerde (wilde logeren?)? Iedereen kiest natuurlijk zelf zijn manier om de camino te doen, maar dat klonk voor mij niet echt hoopgevend. Maar misschien moet ik het gewoon proberen, want herkenning is wel echt heerlijk.
@Janniebeton Ik ben ook heel benieuwd. Ik heb niet alle boeken in mijn bezit. Die moet ik nog ergens vandaan zien te toveren. Maar, dat komt wel goed.
@Pantalones ja, ook heel leerzaam voor kinderen op een leuke manier. Ik heb er zulke goede verhalen over gehoord.