Het algemene boekentopic (Deel 1)

Bookdepository is idd geweldig

Ik heb hem op mijn lijstje gezet!

Ik heb net nog chicklit als een van mijn genres genoemd haha! En het tweenalaatste boek wat ik las was ook Jill Mansell, blijft fijn vind ik!

Wil nu vooral graag een paar boeken van mijn lijstje die helaas niet in de aanbieding zijn, en ik wil ze deze week kopen, voor vakantie. Airmiles is wel een goede maar heb ik niet!

Oeps @je disclaimer haha. Heb er nog nooit wat gekocht, maar wel vaak goeie verhalen over gehoord inderdaad. Alleen ik wil nu ebooks kopen ivm vliegvakantie en die zie ik daar niet echt. +bol is dan makkelijk want die komen automatisch op mijn kobo ereader…

Bedankt voor jullie tips allemaal :relaxed:

Ga ik doen! Ik duik zo mijn bed in met mijn Jill Mansell :stuck_out_tongue:

1 like

Ik heb geen ervaring met een ereader, dus kan je niet helpen @broodjepindakaas!

Ik heb een vraagje: hebben jullie aanraders die op dit moment niet megapopulair zijn? Ik koop geen boeken, maar leen ze bij de bieb, dus alle topzoveelboeken zijn altijd uitgeleend. Ik wil een stapeltje meenemen komende week, maar ben inspiratieloos.
Ik houd van boeken zonder ellenlange beschrijvende zinnen. Het verhaal vind ik belangrijker dan de manier van schrijven.

Ik zit dit jaar al op de 31 boeken en ik wilde mijn 2 lievelings tippen:

Ik hoop dat de foto’s niet mega zijn
Allebei bij Waterfords gekocht in Amsterdam, the history of bees werd me aangeraden doordat ik power al in mijn hand had. Zo gaaf allebei!
edit: huh waterfords? zit met de handmaids tale in mn hoofd denk ik. waterstones bedoel ik :sunglasses:

2 likes

Mijn moeder wilde mij een boek tippen maar ze weet de titel niet meer ze dacht dat het de kleine prins was maar daar kan ik niks op vinden behalve kinderboek. Weet iemand misschien welk boek ze bedoelt met de volgende beschrijving :sweat_smile:

Het boek gaat over een tweeling (broers) in limburg. 1 van de broers verhuist ook naar duitsland en gaat daar het leger in. verder vinden ze hetzelfde meisje leuk en wordt het van uit meerdere kanten vertelt.

Is hier misschien een boeken verslinder die een idee heeft met deze vage beschrijving :see_no_evil:

Nou, zojuist mijn eerste Murakami uitgelezen: De Opwindvogelkronieken. Ik weet gewoon niet wat ik ervan vind? Ik bedoel… ik ben blijven lezen, dus daar was het interessant genoeg voor blijkbaar. Maar het is zo raar? En zo vaag allemaal? En ik dacht zo vaak wtf?

Via Instagram reageerden allemaal mensen met tips van andere boeken van hem maar ik weet nog niet of ik er nog een wil lezen.

Snap ik! Ik hou zelf heel veel van zijn boeken, maar ze lijken plotgerichter te zijn terwijl je ze nog leest dan wanneer je aan het einde bent, als je begrijpt wat ik bedoel? Er is meestal geen echt bevredigend einde waarbij je vragen beantwoord zijn. De meeste mensen lezen het denk ik voor andere aspecten, zoals escapisme naar een net iets andere wereld, of zijn schrijfstijl, of filosofische stukken, etc.

Ja ik snap precies wat je bedoelt. En die aspecten die je noemt vond ik ook wel interessant, maar ik merkte dat ik toch zat te wachten op een soort ‘einde’ dat maar niet kwam. Daarnaast trekt Japan me niet per se enorm, spelen al zijn boeken zich daar af?

1 like

Ik heb 7 boeken van Murakami gelezen en ben een paar keer begonnen aan het boek dat jij gelezen hebt maar daar kwam ik totaal niet doorheen. Snap inderdaad wel dat je nu niet staat te trappelen om aan een nieuw boek van hem te beginnen.

Ik denk over het algemeen wel allemaal in Japan, ja! Ik moet wel zeggen dat zijn meer ‘psycholgisch-gerichte’ boeken (in tegenstelling tot degene die wat meer focussen op bizarre gebeurtenissen etc.), zoals Norwegian Wood en The Colourless Tsukuru Tazaki echt wel meer bevredigend zijn! Kan me niet herinneren dat er iets van magisch realisme in die twee boeken voorkomt :slight_smile:

Norwegian Wood werd me aangeraden ja, zijn jullie het daarmee eens? Wie weet waag ik nog een poging, haha.

1 like

Aanraders voor leuke chicklits?

Selectie (hele serie)
Shopaholic
I see londen I see paris

Heeft iemand Call me by your name gelezen?
Ik heb eerst de film gezien (vond ik erg mooi, bleef ook echt door mijn hoofd spoken) en daarna het boek gelezen, en dat vond ik een klein beetje tegenvallen.
Geen slecht boek, ik heb het niet met tegenzin gelezen maar het raakte me niet zo, wat ik wel verwacht had. Het gaat soms wat verder/dieper in op sommige gebeurtenissen en gevoelens/gedachtenprocessen van de hoofdpersoon en dat is wel interessant, maar het is denk ik geen boek dat ik nogmaals ga lezen.

Ja, is een aanrader! Persoonlijk vind ik wel tsukuru tazaki nog beter!

1 like

Boeken van Rachel Gibson, gewoon alles.

Dat overkomt iedere lezer wel een keer. Ga niet forceren om te lezen, het komt vanzelf wel weer terug.

1 like

Ik heb enkel Norwegian Woord gelezen van hem en hoewel ik hem wel uitgelezen heb, vond ik die echt saai. Ik heb daarna ook de film gezien en dat maakte het niet echt beter. Murakami is echt zo’n schrijver waar de meningen heel verdeeld over zijn.

@LaPetiteRobeNoire Ik heb Call Me By Your Name gelezen (ofja, luisterboek), maar niet de film gezien. Hoewel ik het niet slecht vond, raakte het me inderdaad niet. Het kan ook liggen aan hoe het ingesproken is, maar het raakte me ook niet. Ik vond de liefde zo vlak. Beetje teleurstellend.

1 like

Wat is jullie favoriete boek die iedereen gelezen moet hebben? Zoek nog leuke boeken om te lezen haha