Het algemene boekentopic (Deel 1)

Oeh, King of Scars. Daar ben ik echt heel benieuwd naar.

Een dubbelpost (sorry), maar ik lees dus A Discovery of Witches/Allerzielen van Deborah Harkness en eerst vond ik er echt niets aan, maar ik begin hem wel steeds leuker te vinden gelukkig (is voor een leesclub). Is wel een ontzettend dik boek. In het Nederlands 651 bladzijdes ofzo met echt kleine letters. :scream:

Een vriendin van mij ging naar de YA boekenclub hier bij de lokale boekhandel, dus toen ben ik een keer meegegaan! De oprichtster van de club is ondertussen een vriendin geworden en die vroeg of ik ook een keer naar de literatuurversie wilde komen. Heel simpel dus. :slight_smile: Via meetup (website) kun je ook boekenclubs in jouw regio vinden!

2 likes

Ik heb de laatste tijd nogal wat heftige, dikke boeken gelezen en ben echt even op zoek naar een luchtig, grappig fictieverhaal Ă  la Bridget Jones. Heeft iemand toevallig tips?

Heeft er iemand tips voor een e-reader?

Graag met achtergrond licht, niet te duur (max €150/180 ga hem niet heel vaak gebruiken, voor vakanties e.d.)

Ik zit zelf te denken aan een KOBO, omdat je daar een abonnement kunt aanschaffen en dus onbeperkt boeken kunt lezen. Maar, welke? Of heeft iemand andere aanraders?

Hierboven bespraken we e-eeaders en de meeste van ons waren erg tevreden over Kindle. Volgens mij heb je ook kindle unlimited, maar dat weet ik niet 100% zeker.

Edit: begint bij post 673.

Heb je het Rosie project al gelezen?

2 likes

Ik heb het 3e deel van Girl Online bijna uit (Girl Online going Solo) en het leest zo lekker weg. Heerlijk boek voor tussendoor :slight_smile:

2 likes

Nee nog niet, ziet er wel leuk uit!

net via marktplaats PAAZ en de Verwarde Cavia gekocht, ben benieuwd! Wil weer wat meer gaan lezen

1 like

Ik heb PAAZ gelezen, ik vond het een heel indrukwekkend boek!

Ik heb nu de Kobo Glow H20 gekocht. Binnenkort een bad hier thuis dus het lijkt me heel relaxed om ermee in bad te kunnen zitten. Had hiervoor ook een Kobo (geen idee welke versie, een van de allereerste) en was daar ook heel tevreden over. Ik vind het ook heel handig dat je boeken via bol kan kopen en dan staan ze direct op je erader. Heb nog even getwijdeld over Kindle maar ik koop nog weleens boeken samen met mijn vader en dan is het makkelijker met ruilen.

Ik ben nu Leven en laten leven aan het lezen, en ik vind hem tot nu toe (ben op 1/3e) tegenvallen :frowning:
Nou waren de verwachtingen hoog, maar toch.

Samenvatting

Ik had niet verwacht dat het weer dagboekachtig zou zijn? Dat maakt me niet zoveel uit maar wel een observatie :wink:
Wat tegenvalt is dat ik om zijn andere boeken echt vaak moest lachen, en deze vind ik niet grappig.
En ik vind de hoofdpersoon een vervelende man. Doe niet zo egoistisch en verlaat je vrouw op een normale manier in plaats van haar verdriet aan te doen?

Leven en laten leven

Ik snap wel een beetje wat je bedoeld. Ik heb daarentegen wel meerdere keren gelachen haha, moet maar net je smaak zijn denk ik. Ik snap wel wat je zegt over die man, ik vond 'm ook een beetje vervelend en de manier waarop hij Afra verlaat is ook niet echt een geweldig.
Het einde vond ik wel een hoop goedmaken en past ook wel bij het verhaal.

Ik lees nu Royals van Rachel Hawkins (naast Allerzielen nog steeds), maar vind het een beetje een matig boek. Heel cliche en het is echt zo’n ‘dit is al 10 keer uitgevoerd’ concept. Misschien wel leuk voor aan het zwembad, maar meer dan 3.5 ster gaat het niet worden, denk ik.

Mijn Kinsellaboekje (My Not So Perfect Life) is uit, was ook best wel matig.
Nu begonnen in The Hitchhiker’s Guide to the Galaxy!

Ik lees nu dit boek:

Wat is jullie lievelingsboek en waarom? Ik heb echt inspiratie nodig.

Het Oneindige Verhaal. Omdat het heel erg fantasierijk is, er prachtig uitziet (het is in twee kleuren gedrukt en elk hoofdstuk opent met een supermooie tekening) en het me altijd weer dingen blijft leren. Ik las het voor het eerst toen ik 7 was en elke keer dat ik het lees ontdek ik weer nieuwe toffe dingen (ook over mezelf).

2 likes

Kijk nouuu dat is toch geweldig

7 likes