Het algemene boekentopic (Deel 1)

Ik heb Leven en laten leven van Hendrik Groen bijna uit (echt van genoten) en twijfel wat ik hierna wil gaan lezen.
-The Good People - Hannah Kent
-Sing, Unbieried, Sing - Jesmyn Ward
-Americanah - Chipamanda Ngozi Adichie
-Girl online going solo - Zoe Sugg

Iemand een van deze boeken gelezen? :slight_smile:

Iemand die 8 ebooks wilt downloaden van https://e.sacha.shoes/1/4/188/1/iO6UEL3CA-hce-5etuGJIRRveOgeJswTK8rYg0UoBavDaNIvbI9OWSPtkh3-RBu_JxVw_jicl0jrnvKuKm5rkg? Ik heb een persoonlijke code gekregen ter promotie, maar ga het niet gebruiken. Weet niet of er wat tussen zit

Ik heb net The Astonishing Color of After uitgelezen, echt een aanrader! Heel mooi geschreven, wel wat lang, maar het leest makkelijk weg.

1 like

Nog niet, maar die wil ik nog wel lezen! Heb ook nog When We Were Orphans, The Buried Giant en A Pale View of Hills van hem hier staan. Heb jij hem gelezen?

Ik heb alleen The remains of the day en Never let me go gelezen. En een essay geschreven over de beide boeken en hoe ze zijn verfilmd, haha. <3 The remains is wel m’n favoriet. Vind ik veel ‘subtieler’ en geraffineerder dan Never let me go. Over The Buried Giant heb ik ook wel goede dingen gehoord!

2 likes

Wat leuk dat je bij een boekenclub zit!

1 like

The Remains staat ook bekend als zijn beste boek geloof ik. Nu ben ik helemaal benieuwd! Ik wil hem sowieso deze zomer gaan lezen.

@macklemore Twee zelfs! Haha. Eentje voor YA en eentje voor Engelse lit. Mocht je in Rotterdam wonen, you’re welcome tot join!:grin:

2 likes

@Zompig ahhh helaas, Amsterdam. Die voor YA lijkt me ook geweldig!

Over boekenclubs gesproken, naar aanleiding van het gesprek hierboven ben ik wel benieuwd of er nog meer van jullie bij een boekenclub zitten? En hoe je daarmee in contact mee bent gekomen? Via de bieb? Andere manier? Ik zou zelf ook heel graag bij een boekenclub gaan.

Volgens mij ging het ergens hierboven al daarover, misschien als je zoekt op ‘boekenclub’ dat je iets kan vinden :smiley:

Edit: hmm wacht misschien was dat op het vorige forum

Volgens mij heb ik die vorige week gehaald.

@Rosemary: Boekenclubs zijn zo tof, he. Ik zit er ook bij eentje (de Leesbeesten in Eindhoven) die meestal YA leest, al gaan we na de zomer Allerzielen van Deborah Harkness lezen en da’s geen YA. Erg gezellige groep, ook voor nieuwe mensen. Ik ben erbij gekomen door een provincie groepsapp en een vriendin van me die graag wilde. In het begin ging ik vooral met haar mee, maar zij is al een aantal keer niet geweest omdat ze zwanger was en ben dus alleen gegaan, maar beviel me ook prima.

1 like

Ben begonnen aan een reread van Vicious, zodat ik straks helemaal klaar en op de hoogte ben voor Vengeful. :smirk:

1 like

Okeeee ik lees nu op de Illumicrate instagram pagina dat de Vengeful cover zal matchen met de nieuwe UK cover (die witte dus). Dan moet ik die dus hebben. :biggrin:

1 like

Americanah vond ik echt ZO mooi! De andere boeken ken ik niet eigenlijk haha

1 like

Americanah is geweldig!

1 like

Vicious is al weer uit, mijn geheugen is weer opgefrist en ik ben nu klaargestoomd voor Vengeful. :heart_eyes:

Ik wil deze vakantie weer meer gaan lezen omdat ik gewoon geen concentratie en rust kan vinden als ik nog heel veel andere dingen te doen heb. Dan ga ik dus steeds op mijn telefoon kijken.

Hebben jullie aanraders voor echte klassiekers of boeken die je echt gelezen moet hebben? Mogen alle genres zijn!

Ik vond Vicious ook echt een superleuk boek! Ben er met nul verwachtingen aan begonnen en was echt op een week uit (= snel voor mijn doen) :slight_smile:

@onomatopee (leuke forumnaam!) Lolita, 1984, A Clockwork Orange, Animal Farm, To Kill a Mockingbird, The Book Thief, The Kite Runner, Fahrenheit 451, 
 Vind ik wel echte klassiekers/aanraders!

Ik heb net Wij en Ik van Saskia de Coster uit en lees nu Us van David Nicholls. In Wij en Ik kon ik eigenlijk maar moeilijk starten en kwam ik traag in het verhaal. Was wel een leuk verhaal en heb het graag gelezen, maar ik kon me niet echt identificeren met de personages. Us daarentegen vind ik heel leuk geschreven, ik kan me meteen een beeld vormen bij de hoofdpersonages en vind het heel veelbelovend! Goede start van de zomer.

2 likes

Ik moet er nog in beginnen, maar wacht tot Vengeful uit is, zodat ik door kan lezen.

Vanmorgen Heerestraat & Rozenlaan uitgelezen. Iedereen vond hem zo goed, maar ik vond hem toch een beetje tegenvallen. Wel leuk, maar niet bijzonder ofzo. Was vooral benieuwd door het onderwerp (gescheiden ouders), omdat ik daar ook mee te maken heb gehad (wel heel anders dan in dit boek, maar oké).

1 like

Okeeee ik moet voorlopig echt kappen met boeken kopen, maar ik heb dus ook de nieuwe UK hardcover van Vicious besteld. En wat preorders bij Amazon (omdat je daar toch pas hoeft te betalen als ze verzonden worden :smirk:)

De preorders:

Hij werd steeds duurder als pre-order, echt kut. Mocht ie toch weer gaan dalen in de tussentijd, dan annuleer ik hem en bestel ik hem wel opnieuw haha.

Deze lijkt me echt heeel vet:
An Ember in the Ashes meets Three Dark Crowns in this lush debut fantasy novel about a girl who disguises herself as a boy to join a secret group of warriors that ride phoenixes into battle.

En dit boek is echt huuuuge, Laini Taylor is hier enthousiast over en nu ben ik nieuwsgierig.

1 like