Het algemene boekentopic (Deel 1)

Gefeliciteerd!

Ik heb een Kobo H2O. Ik weet niet hoe langzaam die is vergeleken met andere e-readers. Ik ben er iig heel blij mee. Ik lees veel meer sinds ik mijn e-reader heb, omdat het zo makkelijk mee te nemen is.

boeken12

Ik wil deze boeken de aankomende 6 weken lezen maar weet nog niet waar ik morgen mee zal beginnen.

4 likes

Ik heb ook een Kobo (ouder model, Touch 2.0) en ik vind hem erg fijn! Nergens last van, veel weergaveopties, heel makkelijk om boeken op te zetten (ik doe losse epub-bestanden en via bol account).

Ik ga een nieuwe kopen omdat ik graag met lampje wil, maar ben wel weer naar een Kobo aan het kijken.

Ik stem Bonfire, daar ben ik ook benieuwd naar :smiley: Vind Krysten Ritter een leuke actrice haha
Heb je hem als paperback of hardcover?

paperback :slight_smile:

1 like

The Bear and the Nightingale is een favoriet van mij!

Storen andere mensen zich ook wel eens aan vertalingen? Lees nu Marionet van Daniel Cole en de vertaler heeft soms zulke gare Nederlandse woorden gekozen zoals koddebeier, gramstorig en enenmale. Weet gelijk waarom ik normaal gesproken gewoon de originele versies lees haha.

1 like

Ja en daarom lees ik vrijwel alleen maar Engelstalig. :sweat_smile:

1 like

Ja blegh, deze geleend van mijn vriend, kan niet wachten tot ie uit is en ik weer verder kan met mijn eigen stapel haha. Vind sommige zinnen in het Nederlands ook zo gek, ik weet niet wat het is. Met niet vertaalde Nederlandse boeken heb ik dat helemaal niet.

Ik vind dat een vertaling er in veel gevallen voor zorgt dat een verhaal zijn “kracht” verliest. Iets kan heel mooi beschreven zijn in de originele taal en echt heel anders overkomen in een vertaling. Echt jammer.

1 like

The bear and the nightingale heb ik ook nog liggen en ben heel benieuwd, maar wil hem eigenlijk lezen in de winter met een dekentje op de bank haha. Vind het nu te mooi weer. Slaat nergens op maar goed

nee hoor aethetics matter :stuck_out_tongue: Vergeet de warme kop chocolademelk niet en de warme sokken :heart_eyes:.
Denk dat ik morgen aan bonfire begin lekker dun om mee op te bouwen.

1 like

Ik heb sinds een week een Kobo Aura 2 en ben er zoooo blij mee! Vind het licht ontzettend fijn. Lees nu ook veel meer dan voorheen, heb in die week tijd al 3,5 boeken gelezen. Boeken erop zetten gaat ook super makkelijk

Kennen jullie de vakantiebieb al? Het is een app van de bibliotheek waarmee je in juli en augustus gratis boeken kan lezen. Ook voor mensen die geen lid zijn van de bieb!

3 likes

Heb Eleanor Oliphant uit en ik vond hem echt leuk! Nu bezig in My (not so) perfect life van Sophie Kinsella. Ik heb al 10 jaar geen boek meer van haar gelezen dus ik dacht dat ik het misschien stom zou vinden maar ik vind het wel vermakelijk! :smiley:

Ik ken alleen The Book of Dust en The Bear and the Nightingale. Bij die laatste was ik blij dat 'ie uit was, haha. :stuck_out_tongue: Dus dat zegt wel iets.

Ik heb net Never Let Me Go van Kazuo Ishiguro herlezen en aah, nu weet ik weer waarom het mijn favoriete boek is. Het is zó mooi geschreven en het heeft zoveel lagen, ik bleef er maar aan denken. We gaan hem vanavond met mijn literatuurboekenclub bespreken, ben benieuwd wat de anderen ervan denken.

2 likes

Ohh @Zompig heb je The remains of the day al gelezen?

1 like

Ik heb een Kindle Paperwhite en ik heb hiervoor een Kobo gehad (een Kobo Aura volgens mij). Ze waren allebei ongeveer dezelfde prijs maar ik vind de Kindle velen malen beter. Werkt een stuk sneller en heeft meer functionaliteiten. Echt een aanrader wat mij betreft!