Het algemene boekentopic (Deel 1)

Jaa hier ook mee eens!

Ik weet het niet, ik vond Tsukuru niet zo boeiend. Wat saaier. Net als 1Q84 trouwens, vond die twee tegenvallen.

1 like

Ik mis het lezen echt zo erg. Zat laatst op m’n Goodreads naar de afgelopen jaren te kijken waar ik gewoon 50+ boeken per jaar las. Heb er nu nog niet eens 10 gelezen.
Ik blijf wel boeken kopen haha maar ik ‘gun’ mezelf de tijd er gewoon niet meer voor of zo. En als ik ga zitten dan kan ik me niet concentreren :sleepy:

1 like

Dit herken ik heel erg! Als ik eenmaal aan het lezen ben denk ik altijd ‘dit moet ik echt vaker doen’, maar ik kan me er heel vaak niet toe zetten of zo? Heel stom, want als kind las ik soms wel meerdere boeken per dag uit. Bij mij ligt het denk ik heel erg aan telefoon- en laptop gebruik, als ik een paar minuutjes over heb grijp ik altijd m’n telefoon, terwijl ik vroeger dan even zou gaan zitten lezen.

1 like

onder andere Second Chance Summer en de A Court of Thorns and Roses-serie :slight_smile:

Dit heb ik dus ook! Super stom want ik lees wel graag

En @Flopsyunicorn waar gaat jullie tijd dan wel aan op? Als het bijvoorbeeld Netflix of gamen is of zo, kun je met jezelf afspreken dat je een nieuwe aflevering mag kijken / missie mag spelen als je x bladzijden hebt gelezen in je boek. Dat kan werken om er weer meer tijd aan lezen te besteden – en je merkt vaak dat je toch het hoofdstuk uit wilt lezen, waardoor je stiekem weer meer leest dan je van plan was.

Ik heb Social Creature bijna uit. Kent iemand The Talented Mr. Ripley? Het boek schijnt daar erg op te lijken. Ik weet nog steeds niet zo goed wat ik vind, want ik begon het te lezen met het idee dat het een thriller is, maar ik vind het echt veel meer een (identiteits)roman. De eerste helft had letterlijk nul spanning of nieuwsgierigmakende momenten en ook nog eens een vrij unieke schrijfstijl waar ik erg aan moest wennen. Het is een recensieboek, dus ik moet echt goed nadenken over wat ik nou eigenlijk vind

Next up:

Ja bij mij is het vooral dat ik lang achter m’n laptop blijf hangen. Ik kijk niet zozeer veel Netflix. Neem me wel vaak voor om in bed te lezen 's avonds, maar ik blijf altijd op Youtube hangen.
Kijk wel uit naar de zomervakantie, want dan heb ik geen internet (wel 4G maar dat wil ik zo min mogelijk gebruiken) dus dan ga ik sowieso lekker veel lezen.
Internet is dus eigenlijk het probleem :rofl:

Als ik haak kan ik geen bladzijdes omslaan :joy:
Dat is bij mij vaak het probleem

1 like

Nice! Ik kijk uit naar Legendary maar wil op de Nederlandse wachten.:slight_smile:

1 like

Dan moet je nog even wachten :slight_smile: Hij komt in oktober geloof ik. Ik denk dat ik hem dan herlees.

1 like

Thanks allemaal @Fukaeri @Evenveel
Ik ga uitzoeken welke van deze me het meeste aanspreekt :slight_smile:

1 like

Ik ben voor het eerst in lange tijd gestopt met een boek. Kwam er echt niet doorheen, begreep niet vanuit wie er werd gesproken. Dus geen aanrader: de apotheker van Auschwitz van Dieter Schlesak.

Nu in het labyrint der geesten van Carlos Ruiz Zafon begonnen :heart_eyes:

Ohhh die boeken :heart:
Ik heb ze eigenlijk pas sinds kort ontdenkt en de eerste twee gelezen. Leest zo aangenaam, vlieg er doorheen!

Ben in de helft van Strange The Dreamer :heart_eyes:.
Vind hem nog beter dan haar vorige reeks.
Alleen jammer dat het tweede deel nog niet uit is.

1 like

Ahhh Strange the Dreamer is echt geweldig! Heb Muse of Nightmares al een tijdje in pre-order staan haha.

Ga ik ook doen als ik deze uit heb!

Ik weet niet welke cover je wil, maar ik heb de UK cover van Strange the Dreamer (helaas niet met de blue sprayed edges) en de eerste editie van het vervolg (UK cover dus) heeft ook weer sprayed edges. Vind ik wel een leuk detail haha.

Laat trouwens weten wat je er van vindt als je hem helemaal uit hebt!

1 like

Ik ben bijna jarig en ik heb een giga wenslijst aan boeken (en tegen iedereen gezegd dat ik dat heb haha) dus hopelijk kan ik binnenkort allemaal boeken gaan lezen die ik hier ook terug zie komen. :heart_eyes: (o.a. Strange the dreamer, Caraval en Aristotle and Dante) :grin:

P.s. Heb net wat mensen van hier toegevoegd op Goodreads! Mijn naam begint met een S
 Als iemand mij wil toevoegen: Goodreads

1 like

Ik wil goodreads ook weer wat actiever gaan gebruiken (en meer gaan lezen).
Klik Hier mijn profiel. Leuk om veel van jullie te volgen!