Het is een duo. En dit zijn de boeken met een weekdag in de titel (Behalve boek 8), zoals Blauwe maandag (eerste deel)
Ik heb vandaag een groot stuk gelezen dus ik weet ondertussen wat je bedoelt! Ik denk inderdaad dat het daar aan kan liggen want ik had echt hoge verwachtingen, maar het is niet zo speciaal als ik had verwacht.
Ahh ja natuurlijk! Vergeet dat altijd, is automatisch een vrouw in mijn hoofd haha
Ik ben net gestopt met een boek en het voelt best lekker. Ik heb niet veel gelezen, maar 6%, maar het is gewoon echt niet mijn ding. Wilde tot 20%, maar nee. Was eraan begonnen voor een leesclub en dit is het eerste boek dat ik niet uitgelezen heb, haha. Is Sky in the deep van Adrienne Young trouwens.
Ik heb besloten om toch het Kobo ereader abonnement van bol uit te proberen. Bij de bieb kan ik maar 6 boeken per keer lenen en als ik op vakantie ga lees ik er al gauw 1 per dag bij 3 weken weg. Nu alleen de vraag: welke kobo ereader raden jullie aan? Ik heb nu een Sony ereader, dat formaat vind ik wel fijn.
Klinkt top! Ik lees wel het meest op vakantie aan het zwembad of op het strand, dus dat is misschien wel handig als die waterbestendig is
Oke, ik heb Zondagskind in 1 ruk uitgelezen vandaag haha. Het einde vond ik niet bevredigend genoeg maar het hele verhaal las verder wel enorm vlot. Er zaten ook wel herkenbare stukken in voor mij wat mij wel sterkt in het idee dat iedereen wel een beetje autistische trekken heeft.
Spoiler Zondagskind
Ik moest wel echt huilen toen Senta doodging.
Mooi boek he? Ja ik vond het einde ook een beetje afgeraffeld, wel benieuwd of ze nog een vervolg gaat schrijven over haar latere levenā¦
Ik ben begonnen aan 1q84
Ben zoān murakami fan en tot nu toe valt hij niet tegen. Heb wel ff mn ereader op percentage uitgelezen gezet in plaats van aantal bladzijden werkt toch een klein beetje demotiverend als je op pagina 140 van de 1160 ofzo bent.
Welke van murakami zou je aanraden? Ik heb nog niets gelezen daarvan, maar hoor veel goede verhalen. Ben benieuwd!
Ja, het einde van Zondagskind vond ik ook een beetje jammer. Voelde inderdaad beetje onbevredigend.
Heb 'm vorige week gekocht, ben benieuwd!
Ik zou zeggen: Kafka op het strand, maar die is wel behoorlijk dik. Als je met een wat korter boek wil beginnen denk ik dat De jacht op het verloren schaap (mijn eerste) of Norwegian wood ook wel goede āstartboekenā zijn. Welke ik af zou raden zijn Tsukuru Tazaki en 1Q84.
Ik denk dat The Wind-Up Bird Chronicle trouwens ook een goede is maar die heb ik zelf niet gelezen. @Fukaeri is de expert! Wat denk jij?
N.a.v. dit topic ben ik nu bezig in de Rivers of London series, vind het tot nu toe erg leuk!
Ik ben nu bezig in āsoms lieg ikā. Vind hem tot nu toe erg goed
Die heb ik ook nog op mijn lijstje staan
Ik heb gisteravond Aristoteles and Dante uitgelezen en ik denk dat dit een van mān nieuwe favoriete boek is. Oh wat een fijn boek <3.
Wat zijn jullie favorieten in de Young Adult genre?
Oee, goed om te lezen. Ik twijfel al een tijdje om die te kopen en ik blijf maar positieve reviews ervan tegenkomen dus misschien moet ik het maar gewoon doen!
@Artemis Norwegian wood is een āmakkelijkeā om mee te beginnen, want die is niet zo surrealistisch als sommige andere boeken, maar daarmee ook niet echt representatief voor de rest van zijn boeken.
Kafka op het strand en De opwindvogelkronieken zijn ook goed om mee te beginnen maar wel meer surrealistsch. Als je daarvan houdt, zou ik zeker een van die proberen. Deze boeken hebben wel meer de typerende Murakami-stijl. Als je echt goed wil beginnen moet je toch met 1Q84 beginnen (maar dan ben je wel even zoet, want die is bijna 1000 paginaās). Was ook mijn eerste boek en ik vond het geweldig.
Ik zou niet beginnen met De jacht op het verloren schaap, omdat dat boek onderdeel is van een trilogie. Hoewel het niet per se nodig is om die andere boeken ook te lezen, lijkt het me daardoor toch niet echt een goed boek om mee te beginnen.
Nee ja conclusie: ik zou zeggen Kafka op het strand of De opwindvogelkronieken of als je zin hebt om heel veel te lezen 1Q84