Het algemene boekentopic (Deel 1)

© Taratjah van Redbubble/deviantART

Deze print zat in de Fairyloot box van september vorig jaar. Sindsdien op zoek geweest naar de print, het is Lila Bard van A Darker Shade of Magic. :heart: Omdat ik niemand kon vinden die deze print wilde verkopen, heb ik haar zelf benaderd via deviantART!

Jeej! Naar die van Adriane ben ik op zich ook wel benieuwd. Heb 1 boek gelezen die ik wel oke vond, maar wil weten hoe de rest is.

Haha, ja, dat was voor mij ook wel echt wat minder bij Wild. Maar later zag ik op Goodreads dat zij meer adult/erotiek schrijft en niet New Adult.

Mijn allerlievelingsboek!!! Ik raad hem altijd aan mensen aan maar er zijn maar weinig mensen in mijn omgeving die er iets mee kunnen (tot mijn grote verdriet)

O, ik wist niet dat ze onder pseudoniem schreef, haha. Is me totaal niet opgevallen eigenlijk.

Ik ben trouwens nog steeds bezig in Hof van ijs en sterren (lees ik vanavond of morgen wel uit) en heb nog een beetje een leesdipje. Denk dat ik hierna toch weer voor een New Adult ga. :grinning:

Haha ik ben pas op de helft van het boek en ik heb hem al aan twee mensen aangeraden! :biggrin: Kan er natuurlijk nog niet eerlijk over oordelen voordat ik hem uit heb, maar het is tot nu toe echt een van de beste boeken die ik in lange tijd gelezen heb.

1 like

Ik heb wat mensen toegevoegd op Goodreads! Ben vergeten berichtjes erbij te zetten maar als je nu denkt huhhhh wie is dat, dit is mijn goodreads:

Goodreads account

https://www.goodreads.com/user/show/8659760-frida

Ik loop onwijs achter op mijn reading challenge maar ben ook bezig in twee dikke pillen

Ik heb je net toegevoegd!

1 like

Ik heb je ook toegevoegd! :slight_smile:

1 like

Ik kocht dit weekend deze, gloednieuw, alleen het plastic was los. Voor maar 5 euro.

8 likes

@Flopsyunicorn @Hazel woeh heel leuk! En ook voor de anderen tof dat jullie me hebben toegevoegd, nu heb ik extra motivatie om meer te lezen. Nouja en vooral sneller want ik ben al sinds februari bezig in Harry Potter en de halfbloed prins. Ik lees dus elke avond maar na 20 pagina’s ben ik zo ontspannen dat ik in slaap val. Nu heb ik overdag soms moeite met lezen omdat mijn lichaam denkt: slaaptijd.

1 like

Nou ik lees nu een andere van Lars kepler en vind gewoon echt geen goede boeken. Heel uitgerekt verhaal, geen plottwists, geen ontwikkelingen bij de hoofdpersonages en dan puur chronologisch verteld.

Ik zit echt in zo’n leesdip, al bijna twee maanden denk ik. Heb al van alles geprobeerd, wat simpelere boeken en young adult boeken gaan lezen, boeken herlezen, in het Nederlands gaan lezen, inspiratie opdoen op Goodreads. Maar ik kan gewoon bij geen een boek focus houden en na 10 pagina’s denk ik echt pff saai. Daarnaast kan ik ook geen leuke boeken vinden in boekwinkels, ze hebben overal alleen maar stapels thrillers en dat genre vind ik juist niet zo leuk. Ben ook al begonnen aan luisterboeken in de hoop dat dat zou stimuleren om ook zelf te gaan lezen, maar helaas. Vind het echt vervelend, maar het lukt gewoon niet om langer dan 5 minuten te lezen.

Iemand die hetzelfde heeft gehad of tips?

1 like

Is Six of Crows een vervolg op de eerdere boekenserie, of kun je ze op zichzelf staand lezen?

Begonnen in deze.
Hiervoor schuitje varen van Arlidge gelezen.
Aanrader als je even snel tussendoor een kort verhaal wilt lezen.

Je kan ze gewoon los van elkaar lezen! Er worden wel enkele personages en gebeurtenissen vermeld van de Shadow and Bone trilogie, maar het is prima te volgen als je ze niet hebt gelezen. Zelf heb ik ze wel eerst gelezen voor het geval dat.

Ik ga morgen op vakantie. Hebben jullie nog tips voor een goed boek in de categorie Nederlandse literatuur/romans? :slight_smile: Ik ben niet zo’n fan van thrillers/fantasy, meer de psychologische boeken zoals die van Griet op Den Beek

Ik heb de andere boeken die zich in dezelfde wereld afspelen nooit gelezen en kon het prima volgen. Is een van mijn lievelingsboeken :smile:

Ik heb nu het nieuwe boek van Morgan Matson (Save the date) binnen. Las vroeger altijd alles van haar, maar weet niet of het nu nog helemaal mijn genre is. Ben benieuwd.

Haha ik las ‘Klein klein leutertje’

8 likes

Het Smelt van Lize Spit!

2 likes