Het algemene boekentopic (Deel 1)

Weet niet of mijn steen nu gigantisch is maar ik heb echt nog nooit van Six of crows gehoord.

Dan zit ik naast je onder die steen!

@Briseis @Swelgje Die steen is dan wel vrij huge ja haha. :stuck_out_tongue_winking_eye: Six of Crows is een erg populaire YA fantasyduologie (tot zover dan) van Leigh Bardugo, het verhaal speelt zich af in dezelfde wereld als haar Shadow and Bone trilogie. Die trilogie trok mij eerder nooit zo aan, maar heb ze nu gelezen omdat ik Six of Crows wilde lezen (en dat kan ook los van elkaar, maar vond dat voor mezelf wel prettig).

1 like

Ik zag gisteren in de boekhandel dat Hendrik Groen een nieuwe roman heeft. Spijt dat ik ‘m niet gekocht heb, dus vanmiddag maar even terug! Vond zijn eerdere twee dagboeken fantastisch. Dit nieuwe boek is wel een ander verhaal maar dat maakt niet uit haha.

Verder heb ik Murder on the Orient Express bijna uit, leuk boek en lijkt super veel op de film.

Yesss, ik ga vandaag in de nieuwe Karin Slaughter beginnen. Zin an.

En ik had gisteren mijn boekpresentatie, was echt top! Er kwamen meer mensen dan ik had verwacht.

2 likes

Ik moet bepalen wat ik nu ga lezen. In theorie moet ik in de nieuwste van Sarah J Maas beginnen (nou ja, de vertaling), omdat dat een recensie-exemplaar is en ik hem sowieso niet kan lezen van vrijdag-maandag aankomende week, maar ik weet niet. Ik geloof dat ik toch een beetje een book hangover heb door Legendary :frowning:
Alleen wat ik dan wel moet lezen weet ik ook niet :frowning:

1 like

Ja, ik ook zoiets. Maar vond hem niet zo spectaculair haha :stuck_out_tongue:

Ah, vandaar. Ik ben totaaaal niet op de hoogte van YA-land. Enige wat ik heb gelezen is The fault in our stars (als die telt) en ik volg geen blogs of zo, alleen wat Nederlandse uitgeverijen op Facebook en verder komt mijn ‘boekennieuws’ vanuit vrienden en Goodreads, haha.

Yaayyy gelukkig! Bij je volgende boek ben ik erbij hoor. Front row. Met drie exemplaren om te laten signeren. :stuck_out_tongue:

1 like

Hou ik je aan! :sunglasses: Hoe was de verjaardag?

Ik moet het signeren nog wel even oefenen. Het leek me leuk om bij iedereen een persoonlijk berichtje erin te schrijven en dan ondertussen wat te praten, maar ik had de lengte van de rij een beetje onderschat. Ineens waren de twee uur dan ook voorbij! En ik vergat de datum steeds in het boek te zetten. Mensen vinden die blijkbaar belangrijk. :grin:

1 like

Het zou, heel misschien, kunnen komen dat ik ook qua leeftijd niet meer echt in de YA categorie pas :blush: (Ben meer alleen adult…) maar ik lees zulke boeken zou nu en dan nog graag. Dus gaat op de lijst!

Echt? Ik vond die boeken superleuk!! Toch maar even weer naar de boekhandel dan :redface:

Ik heb afgelopen week de boxset van Harry Potter in het Engels gekregen, echt heeeel blij mee :heart_eyes:

1 like

Ja! Even in spoiler voor degene die de boeken niet heeft gelezen:

Samenvatting

In het 2e boek van Hendrik Groen praat hij over een roman die hij aan het schrijven is… dat is het nieuwe boek!

Oh leuk, ben benieuwd!

Gekocht!

6 likes

Haha, ik val ook echt totaal niet meer in de YA-categorie :stuck_out_tongue: Maar ik lees ze meestal wel. Wel steeds minder, merk toch dat ik het ontgroei.

Ik lees zowel adult als young adult. Wel voornamelijk YA, weet ook nog niet zo waar/hoe te zoeken in adult. Vind beide leuk en vind ook dat je YA niet per se ontgroeit. Hangt heel erg aan de manier van schrijven af. Strange the Dreamer bijvoorbeeld.

Haha ja kan me voorstellen dat dat lastig is! Verjaardag was superleuk, we gingen naar PUCK dus ik heb de hele avond ge-airhockeyed en Dance Dance Revolution en Guitarhero gedaan.

1 like

Ik ben nu bezig in Rivers of London (van Ben Aaronovitch). VInd het tot nu toe echt heel erg leuk (zit op de helft) en dan is het helemaal leuk dat deel van een serie is.

Yay, Legendary is binnen. Heb deze secret cover:

Crooked Kingdom ook binnen en ik denk dat ik Six of Crows vanavond nog wel uitlees. Afhankelijk van het einde ga ik daarna direct door met Crooked Kingdom of toch Legendary. :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes