Het algemene boekentopic (Deel 1)

Ik vind mijn telefoon ook niet fijn om te lezen, maar een ereader vind ik echt heel anders lezen. Doe het weleens als het niet anders kan, maar liever niet :slight_smile:

Ahhhh noo ja dat is echt vervelend. Leesstatistieken vind ik ook leuk om in de gaten te houden, alhoewel daaruit blijkt dat ik eigenlijk wat te weinig lees haha. Wat ik wel leuk vond aan kobo was die badges die je kon krijgen, er waren ook een paar geheime die ik zo graag nog wilde ontdekken. Beetje zoals hier op het forum met badges :stuck_out_tongue:

Haha zo herkenbaar dit. Ik herinner me nog een vakantie met mijn ouders toen ik 13 of 14 was; de hele bodem van mijn koffer bestond toen uit boeken. Had er 12 mee geloof ik en heb ongeveer een boek per dag gelezen toen. Enig kind en zo.

1 like

Ik heb een Kobo Glo en ik heb er eigenlijk nog nooit problemen mee gehad. Ik lees er de laatste tijd bijna niet meer op, omdat ik veel fysieke boeken koop. Maar straks op vakantie gaat 'ie zeker weer mee :star_struck:

Ja! Wat wil je erover weten?

Even denken, het is al even geleden dat ik het boek heb gelezen. Ik vond het begin even lastig in te komen (geloof dat het begint als een soort lezing op een universiteit) en daar moet je echt even doorheen maar daarna vond ik het een erg indrukwekkend verhaal. Ik zou het zeker proberen.

1 like

Allebei ook! Ik koop nog steeds gewone boeken, lees ze nog steeds ook graag, én hou heel erg van mijn gevulde boekenkast. Maar ik ben sinds ik een e-reader heb echt om. Ik kocht hem ooit voor vakantie, maar vind hem nu zo ontzettend fijn voor onderweg: ik ga met de trein naar het werk en lees dan vaak. Het is minder zwaar om dagelijks mee te nemen, en ik pak hem er makkelijker bij ‘tussendoor’, bijvoorbeeld als ik op het perron sta te wachten, waardoor ik vaker en meer lees (en daar word ik blij van :)).

Ik heb een Kobo maar nergens problemen mee! Ben er juist heel blij mee.

Ik heb hem ook gelezen, heel mooi boek! Moeilijkheid valt goed mee. :slight_smile: Heb je de serie al gekeken? Ik vond de serie soms vager dan het boek omdat er in het boek meer achtergrondinformatie staat over Gilead.

Iemand Sapiens van Yuval Noah Harari gelezen? Een vriendin van mij heeft die in een weekend uitgelezen. Ik ben er al een maand in bezig en het gaat niet vooruit :hushed: Het is allemaal heel interessant maar na 10blz moet ik het weer ff wegleggen, ik kan me er zo slecht op concentreren

Ik heb hem ook gelezen maar werd een beetje teleurgesteld. Moet wel zeggen dat ik nogal hoge verwachtingen had omdat vrienden van me er vrij lyrisch over waren.

M'n 'recensie' van Goodreads (geen spoilers)

Ik had denk ik iets te hoge verwachtingen van dit boek. Het was meer een schets van een dystopie, een soort beschrijving van hoe de wereld in elkaar steekt, dan een plotgedreven of karaktergedreven verhaal. En blijkbaar houd ik daar meer van. Want hoewel het mogelijk hoort bij de opzet van het boek (“Our author, then, was one of many”), vond ik het jammer dat de verteller zo onpersoonlijk bleef.

De wereld die Atwood schept is zeker interessant, maar meer als achtergrond dan als centraal onderwerp van een boek. Vind ik dan. Je kan nog zo’n wrede, patriarchistische, fascinerende dystopie beschrijven, als daar verder geen complete, psychologisch interessante karakters in bewegen of er verder niets in gebeurt, raak je me als lezer toch een beetje kwijt.

Maar het leest niet moeilijk, dus ik zou het gewoon proberen en als het je niet grijpt het boek weer wegleggen.

2 likes

Ruin and Rising inmiddels ook uit. Ik kan (mag) nu eindelijk in Six of Crows beginnen! Ben echt enorm benieuwd! :star_struck:

1 like

@LastYoungRenegade Zag op Goodreads dat je op 3/4e zit van Legendary. Wat vind je er tot nu toe van? Mijne is nog onderweg. :cry: (Bookdepo)

Ik vind hem echt heel tof. Anders dan Caraval, maar tegelijkertijd ook weer hetzelfde. Weet niet of ik hem echt net zo leuk vind als Caraval (maar ik heb gewoon een ding met eerste delen), maar ik vind hem wel echt heel goed. Was bang voor een zelfde soort verhaal, maar dat is niet zo. Tella is ook echt wel anders dan haar zus.

3 likes

Ik lees dus nu Six of Crows en ik ben nog niet ver, maar ik denk wel dat ik het heel tof ga vinden haha!

image

Oeps. Ik ben nog maar op een kwart van Six of Crows, maar ik wil het vervolg in huis hebben zodat ik gelijk verder kan. Daarom dit keer ook via Bol, dan is ie er morgen al. :smirk:

Oohhh ik ben zó gek op die Six of Crows / Crooked Kingdom duologie. :purple_heart:

1 like

Six of Crows is geweldig <3 Komt trouwens ook een derde deel van.

O, en ik heb Legendary uit en weet wie Legend is.

Wat ik van de ontdekking over Legend vond (geen naam)

Het viel me een beetje tegen

Ik heb Legendary uitgelezen, kon 'm niet meer wegleggen dus heb 'm in twee avonden gelezen. Weet niet zo goed meer wat ik precies van Caraval vond, ik weet dat ik 'm heel goed vond maar er zat best wat tijd tussen de twee boeken dus hij was een beetje weggezakt. Het einde vond ik semi teleurstellend van Legendary, maar ik vind Tella als hoofdpersoon wel echt heeeel fijn en het plot vond ik eigenlijk ook echt heel leuk.

Edit: oh dus eigenlijk wat @LastYoungRenegade zegt

Ja, Tella vond ik ook echt heel leuk. Heel anders dan Scarlett, maar wel gewoon tof. Caraval vond ik echt geweldig, Legendary toch wat minder ofzo.

Ik heb dat sowieso met eerste delen van een boek, is altijd lastig te overtreffen omdat je, zeker in dit genre, helemaal meegezogen wordt samen met de hoofdpersonage in een nieuwe wereld. Ik vind world-building zooo belangrijk en kan ook zo gelukkig worden van random feitjes zoals in Harry Potter.

Herkenbaar, haha. Had het bij A Court of Thorns and Roses ook. Iedereen vindt het tweede deel geweldig, maar ik vind deel 1 stiekem toch echt leuker.

Bij Harry Potter is het niet het eerste boek dat ik het beste vind overigens, maar over het algemeen wel.

1 like