Het algemene boekentopic (Deel 1)

Hier ook beide. Ebooken zijn de boeken die ik leuk vind voor 1 keer. ‘Echte’ boeken zijn boeken die ik heel bijzonder vind en denk (mislukt vaak) vaker te gaan lezen. En dan koop ik ook graag hard-covers. Hoorde laatst iemand zeggen dat ze na haar verhuizing geen boekenkasten meer terug ging zetten, als stond op de ereader. Kan ik me niks bij voorstellen!

Ik lees 90% op m’n telefoon eigenlijk, ik lees echt veel te veel om telkens boeken te kopen en een ereader vind ik overbodig als ik toch m’n telefoon gebruik. Lees ook graag in het donker met een klein lampje aan dus dat leest lastig met een echt boek.

Ben nu bezig in het tweede deel van Caraval en ben ook begonnen in Furyborn, daarnaast lees ik nog wat ‘zelfhulp’ boeken zoals Light is the New Black.

Ik bewaar ze, heel af en toe doe ik er een paar naar de kringloop als mijn boekenkast bijna vol is zodat ik weer nieuwe kan kopen :grin:

Ruilen met anderen! :slight_smile: Komende zaterdag gaan we aan de ruil in Amsterdam, mocht je willen komen.

/Gasps in shock/

:open_mouth::open_mouth::open_mouth:

Bij mij mag dit alleen in paperbacks haha, daar vind ik het om een of andere reden bij horen. Maar niet bij hardcovers! Die moeten mooi blijven

Ik koop veel ebooks en vooral de Engelse, maar echte boeken vind ik ook nog steeds fijn. Ik heb geen voorkeur eigenlijk.

En ik ben ook zo’n ezelsoren persoon, haha @Juuldie

Kritische recensies zijn inderdaad echt niet fijn of van die persoonlijke aanvallen. Ik moet zeggen dat ik het bij mij gelukkig nog mee vindt vallen. Ja, er zijn kritische noten, maar dat zijn dingen die ik wel snap :slight_smile: Ik ben zelf ook echt zo’n megakritische recensent haha.

Hahaha Six of Crows staat bij mij inmiddels ook al een jaar in de kast! Heb hem uit, binnenkort aan de laatste. :stuck_out_tongue_winking_eye:

En bij mij mag er niks met boeken gebeuren haha. Geen markeringen, vouwen en ik ben enorm voorzichtig met de kaften van paperbacks. De meeste paperbacks die ik heb zijn nog zoals nieuw. Voorkeur gaat wel uit naar hardcover.

Dat is waar. En het kan ook iemands ding niet zijn natuurlijk. Zo stuur ik bijvoorbeeld boekblogger Emmy (van zonenmaan) mijn boek niet toe, omdat ik weet dat het haar ding niet is en ik haar niet blij maak ermee. :slight_smile:
En ik hoop dat 'ie eerder is, haha.

Six of Crows is zooo goed, jongens. Ga lezen! Kaz! <3 Ik ben ook heel benieuwd naar Leigh Bardugo’s boek over Nikolai :smiley: Dat is echt mijn favoriete personage van haar.

Ik lees nu trouwens onder andere Legendary van Stephanie Garber en ik vind hem echt heel tof. Gelukkig wel, want verwachtingen waren hooggespannen.

1 like

Ik heb mijn ereader onder het stof weggehaald en gelijk maar een nieuwe hoes besteld, omdat mijn kat ooit m’n fijne eBay-hoes heeft gesloopt. Kan niks soortgelijks vinden, dus dan maar deze (de roze, die was een paar cent goedkoper hehehe):

Na een week zal ie wel weer stof vangen, ik ben veel meer fan van fysieke boeken haha.

Ik ben onwijs fan van mijn e-reader omdat ik veel Engelstalig lees, als ik een woord dan niet begrijp hoef ik hem alleen maar aan te tikken en het woord wordt opgezocht in het woordenboek. Dit scheelt me zoveel tijd en ik leer ook nog eens onwijs veel! Mijn kindle slaat mijn opgezochte woorden dan ook op dus kan ik ze later ook nog terugzoeken, nu heb ik een lijstje met favo woorden.

Ook vind ik het zo fijn dat er een lampje in zit. Als ik reis hoef ik dan niet meer de hele hostel kamer wakker te maken met een lamp omdat ik wil lezen. Echt ik heb zoveel liefde voor mijn kindle. Het bijpassende hoesje is ook nog magnetisch waardoor hij aan en uitgaat als je het hoesje dichtklapt. Overigens had ik hiervoor een kobo, die kreeg al na 3 maanden dode pixels, zelfs toen ik hem omruilde voor een nieuwe. Ben dus niet zo’n kobo fan, althans niet de goedkope.

2 likes

Jaa dat woordenboek is inderdaad echt heel handig.
En ereader vind ik ook superfijn om mee in slaap te vallen aangezien hij een backlight heeft en vanzelf uitgaat, dus dan kan ik in slaaphouding lezen totdat ik in slaap val en dan gaat hij vanzelf uit.

1 like

Ik moet ook zeggen dat ik mijn Kobo Glo altijd al wel wat traag heb gevonden en ik heb hem ook al een paar keer moeten resetten. Mijn leesstatistieken heeft ie ook random verwijdert en ik vind hem gewoon wat raar doen haha. Helpt misschien ook niet mee. Heb er wel een aantal ebooks opstaan die ik wel wil lezen, maar al (bijna) zeker weet dat ik geen fysiek exemplaar wil.

Iets later dan gepland maar dochter had ik al even uitgelezen. Ik vond het een lekkere doorlezer dus aanrader!

Lees graag echte boeken. Heb wel een tijd op de iPad gelezen maar vond het niet zo prettig. Vind boeken leuk staan in de kast en leen ze graag uit. Weet niet of ik echt kan wennen aan een ereader.

Mijn Kobo vond ik ook niet fijn, nee. Maar mijn Kindle is echt liefde.

1 like

Dus de traagheid is een bekend probleem bij Kobo? Ik dacht dat het aan de mijne lag haha.

1 like

Ik hoor er verder nooit echt iemand over, behalve hier, haha. Maar ik herken die traagheid in elk geval wel, vooral nu ik mijn Kindle heb en die gewoon veel sneller is.

Ook weleens een ereader geprobeerd? Ik vind het ook heel vervelend om op mijn telefoon (of laptop) te lezen maar ereader gaat dan wel weer heel goed. Juist tijdens vakantie of OV. (Ik had vaak dat ik een boek half uit had en wist dat het niet genoeg bladzijden waren voor de hele reis. En dan ‘moesten’ er weer 2 boeken mee…)

2 likes