Het algemene boekentopic (Deel 1)

Sorry dat ik hier zo kom binnenvallen. Ik was benieuwd of iemand van jullie dat kobo abonnement heeft. Wat vinden jullie ervan? Haal je de kosten eruit?

Ik heb dit weekend Waar ik ga van Gayle Forman gelezen. Ik vond hem wel leuk, maar er had wel meer diepgang in mogen zitten.

Ja, er zaten natuurlijk wel wat tegenstrijdige en vreemde dingen in. Op een gegeven moment belde ze ook een tijd niet en toen dacht ik al huh geen gemiste telefoontjes nu of zo? Haha. Vond het einde inderdaad super goed. Er schijnt ook een film te komen, ben benieuwd!

Ik ben aan het studeren voor een tentamen van morgen en een van de vragen waar ik over na moet denken is: is Wuthering Heights een liefdesverhaal, ja of nee? En ik twijfel eigenlijk heel erg hierover. Er is overigens geen goed of fout, zolang het maar goed onderbouwt is. En ik weet het niet, aan de ene kant denk ik ja het is echt een intens liefdesverhaal maar ook heel tragisch. Aan de andere kant denk ik dat de personages zo gewelddadig tegen elkaar zijn en destructief dat het haast geen liefdesverhaal kƔn zijn. In plaats van te vechten voor elkaar vechten de personages eerder met elkaar. Heeft iemand anders hier misschien ook ideeƫn over?

1 like

Dankjewel! Ik ben ook erg benieuwd. Eerst nog een hele stapel andere boeken wegwerken. Ik heb net dit boek binnen:

Maar ik ga eerst ā€˜Na 72 uurā€™ uitlezen.

Volgens mij geef je al een goed antwoord op de vraag, voor mij was het ook beide. Het is al even geleden dat ik het boek heb gelezen maar het is een soort destructieve liefde waardoor iedereen elkaar kapot wil maken. De personages vinden misschien ook dat ze allemaal geen liefde verdienen. (Met name Headcliff) en hebben daarmee ook een hele vreemde manier van liefde tonen. Misschien ook iets, als de een het niet mag hebben dan het de ander ook niet gunnen. Succes met je tentamen!

Nou, ik heb net Concept M afgeluisterd en ik weet het niet. Vond het een ontzettend verwarrend, maar toch goed boek ofzo. Het was nogal van de hak op de tak.

Dat van dat liefde niet verdienen is een interessante! De vraag kwam alleen niet in het tentamen uiteindelijk :frowning: jammer wel!

Ik lees nu Funny Girl van Nick Hornby, vond A Long Way Down ook echt een heel vlot boek met een interessant verhaal en Funny Girl leest ook als een trein!

Aanrader voor mensen in een leesdipje die even wat luchtigs tussendoor willen lezen.

@trompeloeil Jaaa, laf Nick Hornbyā€™s boeken! Ik vond About a Boy en Slam ook heel leuk. Leest idd lekker weg. Ik wil Funny Girl ook nog graag lezen en ik heb How to be Good ook nog in de kast staan, haha.

@Dragoste Ik ben nu op pagina 100. Maar ik zal hem dan nog een tweede kans geven :wink:

Ik luister nu Sevenster van Alexandra Penrhyn Lowe en ik vind hem verrassend leuk! Wel een beetje voorspelbaar, maar het is een leuk zomerverhaal. Ga denk ik hierna ook de andere delen lezen, haha.

1 like

Leuk! Ik heb High Fidelity nog liggen toevallig.

2 likes

@Zompig @Evenveel

Leuk! High Fidelity wil ik heel graag nog lezen. En als ik daarna nog wat tijd heb komen About a Boy en Slam nog aan de beurt, maar mā€™n lijstje voor 2018 is redelijk uitgebreid dus weet niet of ik daar dit jaar toe kom, haha.

1 like

Ik vind hem ook beter dan zijn vorige boeken!

Weer helemaal bijgelezen, ik zag dat het over Fairyloot en andere boxen ging.

Heeft iemand hier heeeel toevallig de Fairyloot box van de maand september (2017) ontvangen en wil diegene dan de art print van Lila Bard verkopen? :sweat_smile: Sinds ik die print gezien heb wil ik hem zooo graag hebben, pfff.

Het gaat dus om de linker.

Iemand nog Storytel tips? Ik hou van Young Adult in het Engels, maar ik heb al zo veel gehadā€¦

The Bear and the Nightingale al gehad?

Het is mei en ik heb me tot nu toe aan mijn doel (1 boek per maand lezen) kunnen houden. Vandaag boek vijf uitgelezen. Ben trots op mezelf!

7 likes

Ik heb een abo, haal het er meestal wel uit. Het ligt er een beetje aan hoe druk het is op werk.

Ik lees meestal wat boeken uit met een medisch thema (nu bezig in Sterfelijk zijn), maar soms ook wel makkelijk leesbare chicklits vlak voordat ik moet slapen en niet meer na wil denken :wink:

1 like

The Brightsiders van Jen Wilde ook al?

1 like

Ik heb alleen nog Juliet, Naked van Nick Hornby gelezen en zo te zien moet ik nog even meer van hem gaan lezen!

1 like

Ik ga morgenochtend weer eens in de bibliotheek struinen :star_struck: Lang niet gedaan, maar dat is echt een soort meditatie voor mij haha.
Heb Warcross eindelijk uit en in Murder on the Oriƫnt Express ben ik ongeveer 20% (volgens Goodreads). Hoop dat ik nu weer een beetje in de leesflow kom.

2 likes

Wat vond je van warcross? Staat ook nog op mijn lijstje