Hardlooptopic

Jaa ik loop ook vaak veel bloter dan ‘de rest’. Het liefst hempje + shorts. En als t kouder is alsnog shorts en lange mouwen shirt.

Met dit warme weer is hardlopen een stuk zwaarder ja dat vind k ook. Maaar bedenk me dan altijd dat je ook progressie maakt tijdens dit soort dagen. Dat merk je straks vanzelf als het weer koeler is en je ineens sneller loopt/makkelijker loopt/verder kunt :slight_smile:

4 likes

Ik loop zondag de 10km bij de Urban Trail in Utrecht. Ben benieuwd!

3 likes

Gisteren een rondje van 7,5 gaan hardlopen, het was echt warm joh! En ik was pas vertrokken om 19u30 :persevere:

1 like

Kwil graag opbouwen naar een halve marathon. Nu lees ik allemaal schema’s waarin je minimaal 2, soms zelfs 3x per week moet trainen en gemiddeld per week 25-30 km moet maken. Nou werk ik meer dan 40 uur per week en vooral lichamelijk werk (de hele dag lopen in ieder geval) dus 3x per week is sws niet haalbaar en zoveel km’s ook niet.

Is het reeel om voor een halve marathon te trainen? Ik heb nu in een half jaar (iets meer) opgebouwd van 5km naar 15km met 1 a 2 x in de week. Dus opzich lijkt mij 1 a 2 x per week prima om op te bouwen naar 21? Gaat langzamer maar dat vind ik niet erg. Alleen de meeste schema’s zeggen ook elke week 2,5 km erbij. Dat haal k ook echt niet want soms kan k echt maar 1x per week lopen. Ik zat te denken aan eens per 1,5 week duurloop en die dan twee keer lopen en daarna opbouwen met 2,5km.

Iemand? Advies? Ik kom er niet uit :joy: kheb geen deadline behalve dat ik em wil lopen en natuurlijk eventueel mn eerste halve marathon wedstrijd. Maar t heeft geen haast

Ik heb voor de halve marathon 2x per week getraind met hardlopen (bedoeling was 3,deed ik alleen in het hele begin, daarna door mijn knie niet meer) ik deed ernaast wel nog krachttraining en spinning. Ik deed ongeveer een halve km per week opbouwen qua duurloop en soms een week herhalen. Ik weet niet wanneer je doel is om de halve te doen?

Dat stelt me gerust dat het ook prima met 2x per week kan. Kheb niet echt een doel nog. Wil eerst eens 21 gelopen hebben voor k me ergens voor opgeef. Dus mn doel… dit jaar? :joy:

Ik denk dat (nav jou post) voor mij een km per duurloop wel reeel is misschien… En dan idd soms herhalen als ik het idee heb dat dat nodig is!

Edit: het zou leuk zijn als ik em eind dit jaar kan lopen. Weet iemand dan nog een leuke wedstrijd in het noorden? Halve marathon?

@Chicago ja ik denk dat het ook wel moet lukken met 2 keer per week. Zeker als je nu al op 15km zit.
Kijk eens op loopjeloopje.nl voor wedstrijden, daar staan heel veel loopjes in het Noorden op! Berenloop Terschelling in november schijnt gaaf te zijn (maar is wel een pittige denk ik!). Ik heb die zelf nooit gelopen. Halve van Egmond (in januari) is ook een bekende, die vond ik wel leuk (is wel met een stuk over het strand). Dat was toen mijn eerste halve.

Berenloop hoor ik inderdaad veel goede verhalen over. ( ik haak af want ik vind strand zo zwaar om te lopen :sweat_smile:)
Zelf ga ik waarschijnlijk halve van Amsterdam doen in oktober.

Welke app(s) voor op je telefoon gebruiken jullie tijdens het lopen?

Oja de berenloop! Dat zou wel leuk zijn, gelijk weekendje terschelling :smirk: Alleen over het strand… heftig. Weet iemand of dat langs het water is of langs de duinkant? Want dat is nogal een verschil :joy:

Bedankt voor je link, ga gelijk kijken @Carbon.monoxide

1 like

Argh ik heb vandaag weer een rondje gerend, het ging super makkelijk. Mijn zusje kwam net op de fiets thuis dus die is gezellig mee gefietst. Ik voelde me super snel, het ging echt zonder moeite, heerlijk. Heeft Runkeeper alleen een glitch gehad met de gps waardoor hij een kilometer te veel heeft getackeld en mijn splits niet helemaal kloppen :frown: Nu maar de hele activiteit gedelete want het schopte mijn gemiddelde door de war. De splits die wel klopte waren echt iets van een halve minuut sneller dan normaal, dus het ging wel echt zo lekker als ik dacht. Maar ik kan dus echt balen dat ik van dit rondje geen verslag meer heb. Heb wel nog bewijs op mijn Fitbit, maar die laat de intervallen niet zien en dan is het al snel een stuk minder indrukwekkend haha.

1 like

Hebben jullie je hardloopschoenen online gekocht of hebben jullie je laten adviseren in een winkel? Ik heb namelijk wel hele leuke gezien online (adidas), maar ik weet niet of elke hardloopschoen goed is.

Ik ben gaan passen. Heb een keer online gekocht (of ja online gevonden en uitgezocht toen in de winkel gekocht) en die bleken totaal niet voor mijn voeten geschikt. Heb er een fikse blessure mee opgelopen en ben er zeker een half jaar mee zoet geweest. Zou als je dus niet zo goed weet wat je zoekt (ik wist door die schoenen wel wat ik juist niet zocht en heb zo hele fijne gevonden) dan is het misschien beter om je te laten adviseren.

1 like

Ik ben naar een hardloopwinkel gegaan om echt een filmpje te laten maken en me te laten adviseren… Vind het (voor zo’n groot bedrag) wel een risico om online te bestellen: ligt er aan hoe blessuregevoelig je bent en/of je de schoenen al kent!

2 likes

Hier ook in een winkel geweest met analyse. Ik kon ook verschillende schoenen buiten uitproberen om het verschil te voelen.

1 like

Mijn vader zegt altijd dat dat mensen zijn die nog niet zo veel lopen. Dan verkijken ze zich erop hoe warm ze het gaan krijgen. Dat heb ik nu dus altijd in mijn hoofd als ik mensen met lange broeken zie :stuck_out_tongue:

Ik heb nu zelf alleen nog maar een lange en een 3/4 broek en ik wil graag nog een korte. Heeft iemand tips waar ik op moet letten, of welke fijn zijn?

1 like

Haha, ik heb het niet zo snel warm onder het lopen, dus trek echt niet snel een korte broek aan! Maar wat jij denkt geldt waarschijnlijk wel voor de overige 90% hoor!

1 like

Haha ja er zijn natuurlijk altijd mensen die niet binnen de regel vallen! Maar laatst was het 25 graden en liep er een meisje met een vest en een lange broek, die vond ik wel gek haha!

2 likes

Eten jullie iets voordat jullie 's ochtends gaan hardlopen? En zo ja, wat?
2 weken terug liep ik (zoals ik altijd doe) op een lege maag en ik werd ineens helemaal duizelig en misselijk en moest toen echt even in de berm zitten om bij te komen. Had pas zo’n 4 km hardgelopen. Sinds dien niet meer gelopen omdat ik niet meer ‘durf’ zo stom… En ik denk dus dat het komt door het niet eten

Ik eet alleen een schaaltje griekse yoghurt. Soms nog een banaan als ik echt voor +10km ga.

1 like