Hardlooptopic

Ik gebruikte altijd Strava.

Deze site is trouwens top, die synchroniseert je runs van verschillende apps met elkaar. Dus als je vrienden hebt die superfanatiek op de ene zitten en je hele familie zit op een andere, kan je heel makkelijk alles met iedereen delen. https://tapiriik.com/

3 likes

Ik gebruik een sporthorloge en toen k die nog niet had runkeeper.

Zo, net een klein rondje gelopen. Was warmer dan ik dacht :sweat_smile: Ging echt zwaar. Sowieso loop ik niet lekker als ik te warm gekleed ben, dus de volgende x toch weer gewoon een hempje ipv shirt. En heb alleen een banaan gegeten en weinig geslapen. Dat speelt vast ook een rol in mn moeizame 5km :stuck_out_tongue_winking_eye:

Ja ik gebruik ook strava @sunflowers
Eerst via de app, ondertussen heb ik een sporthorloge die t daarheen stuurt

1 like

Ik had beter aan de urban trail in utrecht kunnen meedoen vandaag geloof ik haha.

Succes iedereen vandaag!

Succes allemaal!

Zoooo blij dat de zon nu na afloop pas echt gaat schijnen.

Heb geprobeerd maar op 6 min per kilometer te lopen en niet te veel te verwachten gezien de temperatuur en gebrek aan voorbereiding. Uiteindelijk 58:55, heel blij mee :biggrin:

5 likes

Goed gedaan!

Ik start over een uur maar er is nu echt felle zon pfff :disappointed:

Jaa zo’n verschil he, hier kwam de zon bij 8/9 km een beetje door en meteen 10x zo warm :disappointed_relieved:

Hopelijk valt t een beetje mee met de hitte en in ieder geval succes!!

Ik wil graag een hardloophorloge met GPS + hartslagmeter dat te koppelen is aan je computer (dus werkt zonder smartphone-app). Heb tot nu toe ontdekt dat de TomTom Runner Cardio aan je computer kan. Iemand ervaring daarmee?

Ok ik ben er weer achter gekomen dat warm weer niks voor mij is. Ik kan gewoon mijn warmte niet kwijt. Ik drink genoeg maar daardoor moest ik onderweg plassen. Dus was blij de finish te zien. :sweat_smile:

1 like

Ik heb een tomtomrunner 2. Ik ben er erg blij mee. Als je wat wil weten vraag maar raak :grin:

@Briseis je kunt bijna alle sporthorloges ook aan de PC hangen. In elk geval die van Garmin en die van Polar ook geloof ik. TomTom gaat stoppen / is gestopt met horloges dus ik zou die zelf niet zo snel kopen. Je krijgt dan natuurlijk geen updates meer of je krijgt dat er bijv geen nieuwe bandjes meer te krijgen zijn.

Ik loop ook eigenlijk altijd met lange legging. Met een korte broek gaan mijn benen langs elkaar schuren = pijnlijk. En ik draag vaak van die compressie kousen voor mijn schenen en vind dat lelijk met zo’n capri legging
maar draag zeker geen vest met dit weer, laat staan een broek van katoen :face_with_raised_eyebrow:

1 like

Maar met zulk weer als vandaag ga je toch dood in een lange legging? :eek:

Ik zit die bovenste te bekijken maar in week 13 is training 1 8 minuten hardlopen en training 2 ineens 5 km rennen. Hoe dan??

Ik heb een Polar M400, heel fijn en kan aan je pc. Met Polar heb ik de beste gps-ervaringen, vergeleken met Garmin en TomTom.

Hmmm je beweegt dan in totaal 27 minuten (met lopen tussendoor) dus ik gok dat je na die 13 weken 5 km in 27 minuten kan lopen.

Dat lijkt me best onrealistisch in 13 weken zo snel al?

1 like

Haha laten we een proef-couch-potato zoeken om hem te testen

1 like

Ik ga dit schema denk maar volgen. Als ik dan eindelijk 5km in 27 minuten kan doen. Dat loop ik na 2 jaar nog niet eens. :worried:

@Love_story dat andere schema uit mijn originele bericht is dan geschikter denk ik! Die ben ik nu ook aan 't doen. Ik heb ooit 1x 6,7 km gelopen en 1x 5, maar verder nooit.