Hardlooptopic

Ik loop het liefst na het ontbijt. En dan licht ontbijten want heb er snel last van. Minimaal 2 uur daarna. Laatst ging ik na het avondeten, na anderhalf uur, dat was echt het slechtste plan ooit.

Sochtends ben k ng fris en fruitig en heb k er ng zin in :stuck_out_tongue: savonds ben ik moe en heb vaak weinig zin meer en gaat t ook minder soepel

1 like

In de avond vind ik lastig! Als ik uit werk voor het eten ga dan heb ik al snel dat ik me slap ga voelen, maar na het avondeten is ook geen succes

1 like

Ik ga meestal na het werk, dan eet ik een yoghurtje of een banaan en dan half uurtje later vertrek ik. Dus voor het avondeten, anders ligt dat op mijn maag.
In het weekend loop ik meestal na het ontbijt, maar dan voelen mijn benen nooit goed aan :neutral_face:

1 like

Ik ben vanmorgen lekker een rondje gaan hobbelen. Het had flink geregend, dus geen last van hooikoorts, heerlijk!

Ik loop het liefst vroeg in de ochtend. Zet ik mijn wekker iets eerder, en dan is hardlopen het eerste wat ik doe (na plassen en aankleden natuurlijk). Voor het ontbijt dus, ik loop nog geen grote afstanden, dus ik vind het prettig zo.

Ik loop het liefst sochtends vroeg. Ik eet dan een bakje yoghurt en dan ga ik. Dan ren ik ook het snelst. Ik ren ook wel in de avond maar ik vind dat toch wat onhandig met eten dan.

Ik loop ook het liefst 's ochtends, zo snel mogelijk nadat ik ben opgestaan. En dan ontbijt ik erna. Ik loop korte afstanden (ongeveer 45 min), dus dat kan ik nog wel op een lege maag. Ik vind het later op de dag teveel gedoe om het lopen tussen m’n maaltijden in te plannen.

1 like

Het ging trouwens echt zo goed met mijn knieën. Na zondag nergens last van gehad.
En vandaag opeens weer wel. Terwijl ik woensdag voor het laatst klein stukje heb hardgelopen en gisteren al express een rustdag heb gedaan. Grrrr echt even frustraties. :rage:

Ah dat is idd frustrerend! Maar goed luisteren naar je lichaam dan kun je het snelst weer hardlopen
 anders duurt t alleen maar langer

Kheb net mn snelste 7,5 km gelopen met een pace van 5.53 in 44.09 :fire: het was bloedheet dus ik denk dat ik nog sneller had gekund (nu hoge hartslag door het warme weer). Ovsr 2,5 week loop ik mn eerste ‘wedstrijd’, ook 7,5km dus ben heeeel benieuwd hoe dat gaat! Zin in, maar ook spannend!

5 likes

Mag ik een noob vraag stellen? Voor het eerst in mijn leven kan ik 5 km achtereen lopen. Maar gemiddelde snelheid is niet erg hoog. Hoe krijg ik dat nou hoger? Want heb het gevoel dat verder lopen wel lukt maar sneller niet.

Ze zeggen intervallen maar ik haaaat ze (wie niet) en doe ze daarom niet. Hardlopen moet wel iets leuks blijven. Ik loop nu anderhalf jaar echt 1 a 2 keer per week (daarvoor sporadisch en niet verder dan 5km). Wat ik merk is dat je vanzelf ook wel sneller word. Dat gaat niet mega snel maar langzaamaan word je echt wel sneller. Vorig jaar liep ik met een pace rond de 7 minuten en nu dit jaar makkelijk rond de 6! Zonder intervallen.

Edit: en met een beetje doorzettingsvermogen uiteraard. Ik loop een a twee x per maand met een doel (5 km onder de 30 minuten of 7,5km onder de 45 minuten etc). En wel haalbare doelen natuurlijk. Als ik mezelf elke keer push werkt dat averechts bij mij (lukt niet - gefrustreerd - geen zin in hardlopen etc)

2 likes

Ja ik heb ook besloten morgen niet te gaan. Ik ben gisteren geweest en daarna hele dag slenteren in de stad. Dus nu even rust en dan woensdag weer kijken hoe het voelt. Ik wil zo graag weer doen wat ik ervoor allemaal wel kon.

Super van je 7,5km. Als het nu al lukt komt over een paar weken helemaal goed! Zeker als het dan misschien iets koeler weer is.

Bedankt voor je berichtje! Jouw voorbeeld geeft mij ook een beetje moed omdat ik met precies dezelfde insteek loop! (En nu ook rond die 7 min zit). Gewoon lekker doorgaan dus!

1 like

Zo, ik heb me dit weekend ingeschreven voor de Zevenheuvelennacht in november. Nog meer mensen die mee gaan doen?

1 like

Lijkt me een leuke run! Maar voor mij helaas iets te ver weg.

Ik ga onverwachts meedoen aan de ladiesrun zondag 7,5 km. Zijn er nog meer die meedoen?

Nou ik moet zondag dus 10km, bijna ongetraind omdat ik ziek was
 en het is warm dan, dus dat wordt he-le-maal niks :tired_face:

Ben je nu wel weer fit? Gewoon langzaam aan doen, zeker met die warmte

Dit heb ik ook altijd. Ik loop niet mega veel langzamer maar het kost gewoon meer moeite met die warmte.

Hoest nog steeds een beetje, maar voel me verder goed. Denk dat ik maar gewoon moet focussen op goed uitlopen en niet op tijd, wat ik heeeeeel moeilijk vind haha

Daar zag ik er laatst ook een paar van rennen tijdens de 10km in Leiden. Een donkere lange broek, ook nog katoen. Als ik naar keek kreeg ik echt medelijden.

1 like

Ja is ook heel moeilijk. Gewoon kijken wat lukt op de dag zelf. Je kan wel te hard van stapel gaan maar dan zit je straks erna weer. Ook al snap ik heel goed je frustraties.