Hardlooptopic

Hebben jullie ook wel eens dat het onverwacht zo ontzettend slecht gaat?

Ik wilde net rustig een rondje 5k even doen, gewoon om lekker te bewegen. Normaal loop ik dit met twee vingers in mijn neus. Maar nu kreeg ik na 1k me toch een partijtje last van mijn buik? Steken, zwaar gevoel, buhhhh. Ben maar omgekeerd. Zo shit. Nooit gehad dit.

3 likes

Ja heb ik ook wel eens hoor! Soms kan ik erdoorheen lopen, soms niet. Dan niet en dan komt het een andere keer wel weer. Het is shit maar wel ‘normaal’ denk ik. Gaat volgende keer vast beter!

1 like

Zeker normaal hoor, ik herken het ook! Maakt het niet minder irritant, maar soms heb je een mindere dag. Heb je de mogelijkheid om het morgen nogmaals te proberen?

Yes, dit weekend 14,5 km gerend, in een voor mij langzaam maar goed vol te houden tempo. Normaal wil ik te snel waardoor ik het niet constant vol hou, maar nu ging het echt goed! Moest door de regen, maar eigenlijk merkte ik al snel daar niks meer van en bleek het ideaal hardloopweer <3 Wat dat betreft jammer dat het weer warm wordt.
Vanavond heb ik weer eens een intervaltraining gepland.

6 likes

Morgen niet, later deze week maar weer proberen!

Ja herkenbaar. Helaas horen die trainingen/dagen er ook bij. Zelf gisteren nog zo een dag. 10x gestopt onderweg, kon er maar niet lekker inkomen. Volgende keer beter! Ook al vind ik het wel echt rot omdat ik gelijk denk dat het nooit meer gaat lukken. Maar het komt altijd weer goed.

Pfff, het is echt niks met het lopen de laatste weken. Ik ben zwanger (9 weken) en ik ben steeds zo moe! Heb wel steeds 1x per week gelopen, maar ik houd 5km amper vol (waar ik eerst 10-12 liep) en mijn hartslag schiet bij de minste inspanning omhoog, haha. Baal er van, maar ik luister maar even naar mijn lichaam. Straks lekker stuk wandelen, dat gaat gelukkig beter. En hopelijk gaat het lopen dan over een paar weken weer.

Is er iemand die dit gebruikt? Ik vind het zonde om weg te gooien. Ik gebruik het zelf niet en weet eigenlijk niet waarom ik het gekocht heb jaren geleden :sweat_smile:

Na mijn buikpijndebacle van afgelopen week net wel de 5k volgemaakt. Langzaamste ooit wel, want het is bloedheet. Allejezus. Waarom kan het niet gewoon een tijdje achter elkaar lekker warm zijn zodat ik kan wennen aan deze temperaturen?

3 likes

Ja ik ga hier ook helemaal niet lekker op. Wilde gisteren een run van 11 doen, ging bewust voor het middaguur vanwege de warmte, alsnog na 6 km even gestopt en uiteindelijk helemaal bij 7 km moeten stoppen. Had geen drinken mee ( dom, maar doe ik nooit op zo’n korte run) en had zo’n droge mond, moe, buikpijn, alles.

2 likes

Blehhh, balen is dat. Blij als het over een paar dagen weer een graad of 20 is. Lekker 's ochtends rennen bij een normale temperatuur.

2 likes

Precies!

1 like

Wat doen jullie aan stretchen voor/na (of tijdens?) hardlopen? Ik zie mensen op een brug bij mij in de buurt altijd heel uitgebreid stretchen en ik vraag me altijd af of ik iets volledig gemist heb in hoe je ‘hoort’ te rennen :sweat_smile:

Jaa dat rekken en strekken. Ene keer doet ik het braaf met als voornemen het elke keer te doen. En de andere keer niet

Ik niet. Doe voor ik start 10 lunges links, 10 lunges rechts en gaan met die banaan. Nadien stretch ik ook nooit. Er blijft ook wisselende evidentie over wel/niet/wanneer/hoe/hoelang te stretchen. Denk dat je moet doen wat voor je zelf goed voelt.

Dat gezegd hebbende: net even een heerlijke avondrun gedaan. Ik hou er van, dat zijn mijn lievelings. De dag stopt langzaam, de geur in de lucht, de krekels in de bosjes, dat serene sfeertje. Heerlijk! 2x een km op flink tempo en 5 km ‘gewoon’!

2 likes

Als ik wat meer kilometers ga maken, krijg ik last van lopersdiarree :sweat_smile::poop: beetje TMI misschien maar het is wat het is haha. Dacht eerst echt dat ik weer iets geks had maar begrijp nu dat wel meer mensen het hebben met hardlopen. Ik heb sowieso wel hele gevoelige darmen. Meer mensen hier die er ook last van hebben met tips? Ik krijg echt halverwege het rennen extreme krampen alsof ik een pakje laxeermiddelen op heb en dan is er geen houden meer aan, heel naar. Sorry voor deze info :see_no_evil:

Haha, herkenbaar helaas. Ik zorg inderdaad ook voordat ik ga rennen dat ik eerst na de WC ben geweest (een bakkie sterke koffie helpt ook daarmee) en dan pas gaan.

Ik heb dit weekend 15 km gelopen, in een rustig tempo, en het ging zo goed! geen enkel moment zwaar gehad, en ook na de run helemaal niet ingekakt zoals ik dat normaal wel eens heb na een langere duurloop :blush: Klaar voor de Tilburg ten miles volgende week!

1 like

Ah heb net m’n dam tot damloop startnummer binnen. Was deze eerlijk gezegd een beetje ‘vergeten’ en heb er totaaaaal niet voor getraind, dus verwacht er niet te veel van haha. Heb 'm nog nooit gelopen dus ben wel benieuwd!
Heb destijds een heeeeel optimistische tijd opgegeven en het hardlopen gaat de laatste tijd sowieso niet zo lekker, dus ik voel me wel een beetje schuldig haha. Maar hopelijk dan eens geen “last” van langzame mensen en niet kunnen inhalen :stuck_out_tongue:

Er doen best wat van hier ook mee toch?

3 likes

Ja ik loop mee! Maar ik verwacht ook niet teveel, ik loop de avond ervoor ook de Night namelijk

1 like

Ik loop hem ook voor het eerst en ook vandaag startnummer binnen gekregen. Mijn inschrijftijd is ook veel te optimistisch haha! Ik train er wel voor, vandaag 14,5km gelopen en volgende week en die week erop nog 16 en verder korte afstanden.

2 likes