Hardlooptopic

Ik heb van het weekend voor het eerst meer als 10km gelopen! En het ging echt lekker (wel met een tempo van 6:50). Maar ik heb er nu echt wel vertrouwen in dat ik die 16 ook ga kunnen!

Ik wil alleen gewoon graag wat sneller, maar ik kan het gewoon niet. Is interval de enige optie om sneller te worden? In 2016 liep ik gewoon rond de 6:00

Mijn focus gaat ook weer op hardlopen liggen, mijn triathlon seizoen is over :slight_smile: Afgelopen zondag in mijn halve Ironman de halve marathon gelopen in 1.55. nog steeds verbaasd dat ik zonder echt op hardlopen trainen na 90km fietsen een (voor mijn doen) gemiddelde marathon liep. Loop vergelijkbaar als ik wel goed getraind ben namelijk.

Maar over 2 weken mijn favoriete event: de Zeeuwse hardloop driedaagse. Maar ik zoek eigenlijk nog een leuke trailrun in het eerste weekend van september. Even geen asfalt voor mij komende weken :slight_smile:

6 likes

Ik weet niet of dit het goede topic hiervoor is, of dat het misschien al besproken is. Sorry indien het zo is!
Ik doe nu vaak een HIIT training met sprinten, wil op termijn gewoon gaan hardlopen. Maar ik ben echt opzoek naar een legging die niet afzakt. Ik draag nu een superbasic model van nike (ken de naam helaas niet). Iemand een tip?

Lidl, ik heb daar meerdere broeken van zowel lang als 3/4 en nog steeds blij mee. En ze blijven lang mooi (& niet duur:slightly_smiling_face:)
Ook Even&odd heeft fijne broeken en die vallen qua prijs ook nog wel mee.

1 like

Ik heb wat dingen van nike, maar verder vooral decathlon en h&m!

1 like

De primark heeft ook een goede selectie! kwaliteit is een beetje wisselend (het is primark) dus zeker even passen.

1 like

Hebben jullie nog tips om op een vast/stabiel tempo te leren lopen? Ik vind dat zoooo moeilijk. Ik ga eerst te snel, dan ongemerkt zakt mā€™n tempo steeds en moet ik weer versnellen etc. Sowieso zit ik dan de hele tijd op mā€™n horloge te kijken naar mā€™n tempo, ben daar echt van afhankelijk. Terwijl die data niet altijd klopt, zeker niet in een bosachtige omgevingā€¦ Heb helaas geen persoonlijke pacer beschikbaar :sweat_smile:

Wat is jullie uitrusting voor een wedstrijd? Hebben jullie een belt voor gels enzo?
En weet er iemand nog een fijne manier om je telefoon mee te nemen? Ik vind zoā€™n armband vervelend zitten.

Flip belt

Oh top! Dat ziet er handig uit

Ja en hij blijft ook goed zitten! En mā€™n telefoon gaat er makkelijk in en beweegt niet

Voor mijn halve marathon heb ik gebruik gemaakt van dit soort gordel;
image
Er zit een tasje aan waar ik mijn gels (3 stuks) heb ingedaan en dat ging perfect. Ook handig om drinken bij te hebben als er toevallig geen voorraadpost in de buurt was.
Mijn telefoon neem ik eigenlijk nooit mee op wedstrijd, ik laat die altijd in de auto.

1 like

Tot nu toe altijd mijn flipbelt of niks op afstanden tot 10EM. Ik laat mijn telefoon vaak ook achter. Op de halve marathon twijfel ik nog of ik mijn rugzak meeneem of alleen flipbelt met gels en dan gewoon de waterposten pak. Beetje afhankelijk van hoe warm het wordt.

1 like

Bedankt voor jullie antwoorden! Heb de flipbelt besteld :smiley:

Hmm ja dat instellen kan idd ook, maar dan zit ik alsnog steeds op mn horloge te kijken haha.
Ik train nu 1x per week met een groepje (hoewel ik bij de zomertrainingen nog niet geweest ben) en twijfel een beetje of ik bij een atletiekvereniging zou willen om het wat serieuzer aan te pakken. En om misschien wat meer mensen te leren kennen, aangezien niemand van mijn vriendinnen oid van hardlopen houdt. Ik vind dat alleen een beetje eng ofzo haha. Ben relatief oud om met zoiets te ā€˜beginnenā€™ vind ik (30) en ook niet echt heel goed ofzo.

Waar kom je vandaan? Ik snap wat je bedoelt, zou het zelf ook hebben. Maar denk niet dat ze er raar tegenaan kijken, juist leuk een nieuw persoon erbij

1 like

Hoe bedoel je waarvandaan?
Ik zit in utrecht dus op zich meerdere verenigingen hier te vinden (vraag is dan wel welke het leukste zou zijn)

Ja bedoelde indd welke plek! Zodat mensen wellicht aanraders hebben qua atletiekverenigingen, of zelf hardloop maatjes willen worden wellicht! Ik kom niet uit Utrecht dus kan je niet verder helpen

2 likes

Ik ging vrijdag hardlopen, maar ik ging iets te snel van start. Dat denk ik tenminste, want ik voelde mijn knie weer. Toen ben ik na 8 minuten rennen maar weer rustig naar huis gelopen. Ook al heb ik het nog wel geprobeerd op de terugweg, maar het ging niet zo lekker. Ik baal er echt van en durfde vanmorgen ook niet te hardlopen, dus toen ben ik cardio gaan doen in de sportschool :frowning:

Ik heb er begin van het jaar wel last van gehad, maar nu ging het alweer iets van 3 maanden goed. Ik denk dat ik deze week even rustig aan doe.