Hardlooptopic

Leuk al die wedstrijden!

Ik heb een lekkere week gehad, drie keer hardgelopen. Ik ben al blij als ik twee haal, dus drie is top! Hopelijk krijg ik het voor elkaar om dit ritme erin te houden.

4 likes

Was echt prima te doen, uurtje over gedaan. Hoe is het bij jou gegaan?

1 like

Ik ga deze week beginnen. Ik heb al weleens hardgelopen maar zonder specifiek doel waardoor ik afhaakte. Nu wil ik gaan trainen voor de Run for KiKa in Amsterdam in oktober.
Dus als iemand goede tips heeft voor beginners, graag!

Wat leuk dat je weer gaat beginnen en gelijk met een doel. Dat werkt altijd beter. Ik zou gewoon rustig aan opbouwen via een schema, zodat je lichaam er weer aan kan wennen.

1 like

Jaaa prima! Warm, dus daardoor best pittig, en ook omdat ik deze afstand al tijden niet gelopen had. Maar ben tevreden!

1 like

Doen jullie naast hardlopen ook aan krachttraining oid?

Ja ik wel, ik sport 3-4 dagen nog in de sportschool naast hardlopen, doe daar krachttraining en yoga en/of pilates.

Ik heb gisteren voor het eerst samen met mijn moeder hardgelopen en heb nu al zin om morgen weer te gaan. Ik merk dat ik nu veel gemotiveerder ben dan bij de vorige pogingen!

10 likes

Pff ik dacht net even een rondje te doen voor de warmte uit maar het werden 3 zware kilometers :joy: zo gek he soms loop je een 10km makkelijker dan een 3! Alhoewel ik deze week al heel wat kilometers heb gemaakt (restaurant) dus mn benen waren denk ik een beetje op. Maar met die hete dagen die eraan komen ‘moest’ ik wel.

Tip trouwens voor degenen die niet altijd motivatie kunnen vinden. Ga voor minimaal 3km ipv de lat hoog te leggen. Als je na 1,5 km er niet lekker in zit ga je terug en anders ren je verder. Op die manier is voor mij de drempel altijd veeel minder hoog en 9 van de 10 keer loop ik dan meer dan 5km (vandaag dus niet haha)

1 like

Goed gedaan hoor!
Ik ga ook morgenochtend vroeg proberen. Er staat 90 minuten op de planning, maar ik ga gewoon kijken wat lukt met de warmte en met een beetje zeurende hamstring. Anders ga ik lekker wandelen. Dan pak ik volgende week het schema wel weer op.

2 likes

Oohh is dat weer je eerdere blessure? Hopelijk valt het mee, rustig aan lijkt me extra goed dan!

Zo, ik kom ook weer even kijken hier. Ben een tijd niet zo actief geweest in het topic, maar wel met hardlopen hoor! Vorige week zondag heb ik de run for kika gelopen in Utrecht, en ik heb me ingeschreven voor de Zevenheuvelennacht. Zie ik daar nog iemand van hier?

1 like

Ik ga de zevenheuvelen dag doen ipv de nacht!
En verder dam tot dam en singelloop in utrecht. Maar dat is allemaal nog vrij ver weg, komende tijd heb ik verder niet echt iets gepland. Twijfel nog, maar heb toch ook een schurfthekel aan rennen in deze temperaturen :stuck_out_tongue:

1 like

Oh leuk. De dag gaat mij nog iets te ver :sweat_smile:, maar misschien ben ik publiek. Ik heb verder ook alleen de bridge to bridge gepland op het moment, maar die is pas in september. Ik overweeg om me nog last minute in te schrijven voor een obstacle run in de buurt komend weekend, maar man, die temperaturen idd. En hoe leuk ik het ook vind, ik ben eigenlijk ook wel toe aan een weekend voor mezelf.

haha ik kijk veel te ver vooruit, maar ik wil de singelloop utrecht ook weer lopen! (en mikken op een PR) alleen loop ik ook de marathon van amsterdam 2 weken later dus zal er op singelloopdag een 29km langzame duurloop gepland staan. Wat zouden jullie doen? Singelloop traag +19km los of trainingen omdraaien zodat ik singelloop als tempoloop doe en die 29 een andere dag?

1 like

Kun je niet die lange duurloop 3 weken van tevoren doen? Of gooit dat je schema in de war. Ik heb vaker gezien dat ze volgens mij de laatste lange dan doen?

dit komt uit een schema van runners world gericht op 4.59, maar meer het idee

Edit het 3.59 schema heeft ook zoiets

Jaa helaas wel, ik heb er opeens weer last van. Ging echt weken goed, hield mij braaf aan mijn schema en nu is het weer stijf en vervelend. Ik heb zaterdag al een afspraak staan om er naar te laten kijken en masseren.

@Jenn ik ga misschien de dag doen. Is wel echt een stuk rijden voor mij maar wil deze ooit eens gedaan hebben.

1 like

Bridge to bridge is leuk! Ik heb daar vorig jaar de 16.1 gelopen en was echt een mooie omgeving

Aah shit dat blijft dan toch een gevoelig punt ofzo he? Goed dat je er snel naar laat kijken, hopelijk ben je er gewoon snel genoeg bij en gaat het snel weer over dan! :crossed_fingers:

1 like

ja dat heb ik ook inderdaad vaker gezien. Heb nu een schema van internet ook voor sub4 uur, daarin is de langste duurloop 5weken voor de marathon en 34km, daarna nog 32, 29,19,marathondag. Maar misschien kan ik die duurloopkm’s die week aan een andere training plakken

EDIT: schema 1 maakt wel een rake opmerking van verwacht geen toptijd, omdat je waarschijnlijk zo vermoeid bent van alle kilometers. Ik ga het even aanzien, vond singelloop wel erg leuk

1 like