Hardlooptopic

Ohh nee niet jij ook al! Hopelijk kan je nog snel een fysio-afspraak maken en valt het mee! Ga voor je duimen. :crossed_fingers: :crossed_fingers:

Deze pijn is eigenlijk vrij nieuw, heb wel gedoe met pijn aan de zijkant van m’n knie gehad maar dat was de andere kant. Dit zit meer in het midden van m’n knie en m’n knie lijkt ook iets dikker. De middag na de 32 km had ik vergelijkbare pijn, maar de dag erna was het weg (en kreeg ik overal spierpijn). Van de week met training nergens last van en nu ineens begon het al vrij snel op te spelen.
Twijfel een beetje of ik ermee naar de fysio ga, waarschijnlijk is het gewoon weer een gevalletje overbelasting/te slappe been/bilspieren (heb ik oefeningen voor) en dat hij eigenlijk weer hetzelfde gaat zeggen als hiervoor. Twijfel alleen een beetje omdat m’n knie nu ook een beetje dik lijkt en ik dat niet eerder heb gehad.

1 like

Hmmm ja lastig of je moet gaan of niet. In ieder geval goed om rust te nemen, misschien koelen als het dik is om die zwelling tegen te gaan? Als je nog serieus de marathon overweegt zou ik wel een afspraak maken voor de zekerheid. Anders gewoon braaf je oefeningen blijven doen en wachten tot het over gaat (en als het niet overgaat alsnog een afspraak maken).

Ik ga sowieso die marathon lopen hoor! Haha super eigenwijs. Oké tenzij de fysio zegt dat het echt niet kan. Ben ook maar met ontstekingsremmers begonnen (disclaimer nooit zomaar medicatie nemen, ik weet wat ik doe) en neem vanaf nu even rust tot die afspraak.

Haha ja dat eigenwijze ken ik! Maar ik voel me ook wat minder zeker over m’n voorbereiding (wat ook normaal is in principe haha). Ondertussen loop ik ook alweer prima door het huis… Ga er sowieso maar even een nachtje over slapen, en dan morgen even kijken of ik toch ga bellen voor een afspraak!

Ik vraag me wel echt af wie de kleurstelling van die medaille van vandaag bedacht had, vind het echt een foeilelijk ding. Hoewel een vriend van me zei dat ie 'm juist mooi vond, dus smaken verschillen zullen we zeggen…

Summary

1 like

Oeff de hanger zelf is ook lelijk, en die kleur combi :stuck_out_tongue_closed_eyes: ik ben het met jou eens haha. Maar hij valt wel op tussen de rest waarschijnlijk!

1 like

Ik ben eindelijk weer begonnen met hardlopen, omdat ik twee weken geleden vond dat het hoog tijd was om weer wat extra conditie op te bouwen (voor m’n teamsport). Ik wilde eigenlijk drie kilometer, omdat ik dacht dat ik niet meer kon én ik heb vroeger shin splints gehad, wat vrij vaak in mindere mate weer terug komt. Toen lukte 5 kilometer, wat best wel wat motivatie gaf. Vorige week weer 2 * 5 kilometer en vandaag bijna 6,5, maar kan iemand me alsjeblieft even zeggen dat het echt leuk wordt :joy: ik vond het vandaag echt een opgave om nog te gaan na m’n werk. Uiteindelijk voelt het super goed en ben ik blij dat ik ben gegaan, maar toen ik bezig was kon ik aan niets anders denken dan m’n bed, zeker in combinatie met die stomme wind.

5 likes

Ik ben ook weer begonnen met hardlopen. Heb de conditie van een slak, maar ik wil rustig op gaan bouwen naar ongeveer 6km.
Heb zondag 3 km gehaald, waarvan ook een deel gelopen.
Haha het klinkt heel triest maar ben toch trots op mezelf dat ik iets gedaan heb.

12 likes

Nou ik lig eruit :weary:
Mag nu sowieso de hele week niet hardlopen en volgende week kijken hoe of wat, denk ook schema maken oid. Het is allemaal niet super ernstig, maar ben er wel 1-2 maand zoet mee waarschijnlijk en ook doorverwezen naar een podotherapeut. We gaan het zien…

En als dat allemaal een beetje goed gaat kan ik wellicht in het najaar een nieuwe poging wagen of anders gewoon volgend jaar Rotterdam.

Jij al geweest @Carbon.monoxide?

Oh wat balen! Niet de leukste keuze, maar waarschijnlijk wel de slimste. Je mag er even flink van balen! Hoop dat je ‘snel’ een nieuwe poging kan gaan doen.

Lekkere dooddoener: je hebt maar 1 lichaam, doe er zuinig mee!

Ahh nee, balen! Ik ga vanavond, duim voor me please

Ja op dit moment voel ik er weinig van dus kan nu wel denken van “ik probeer het gewoon”, maar straks moet ik dan al halverwege stoppen ofzo en zorg ik er misschien wel voor dat ik veel langer uit de running (hehe) ben. Baal er wel echt van, zeker als ik allerlei dingen over de marathon voorbij zie komen op facebook en instagram enzo, maar lijkt me wel de verstandige keuze :weary:

Heb goede hoop dat dit meevalt omdat ik er nu vroeg bij ben, maar voorlopig moet ik geduld hebben maar!

Ik duim voor je @Carbon.monoxide!

1 like

Ik meld me ook hier! Ga mijn 1e marathon dit jaar lopen in NYC, en ik heb er zo veel zin in! Ben wel toe aan een nieuw paar hardloopschoenen, dus daar binnenkort maar eens naar kijken. Er is altijd alleen zoveel keuze, dat ik 't dan nooit meer goed weet. Loopschoenen zijn natuurlijk heel persoonlijk, maar iemand hier toevallig super enthousiast over een bepaald model oid?

3 likes

Oeh leuk!! 1e keer ook voor jou om daar te lopen?

Neejoh, wat naar zeg! Hopelijk heb je spoedig herstel en kan je ondertussen ergens ook wat ontspanning in iets anders vinden.

Wat mega gaaf dat jullie NYC lopen @Cicero @Charliee, ik ben benieuwd naar jullie verhalen en ervaringen!

2 likes

@Charliee Ik heb er in 2016 gelopen en kan jullie vertellen dat het geweldig is!
Als jullie nog tips of weet ik het willen hebben moeten jullie maar even gillen.

1 like

Wat goed iedereen die weer gestart is met hardlopen en met al die mooie doelen zoals New York!

Hier weinig speciaals te melden, al een week niet gelopen. Zit in het buitenland, hoop vandaag een rustig rondje te doen. Het is hier zo benauwd.
Volgende week doe ik vrijdag Leiden Singelloop en zondag Rotterdam 1/4. (woehoee 2 medailles in een weekend) en weekend daarop 13.7 km in Den Helder. Hoe weet ik nog niet want ik heb al lange tijd niet zover gelopen omdat ik nog alles doe met 1/2 minuten wandelen tussendoor. Maar had het startnummer gewonnen. :joy:

@littlenumbers nee wat rot zeg! Hoop dat je er snel vanaf bent. En je weer kan trainen voor de marathon.

1 like

Ah leuk, ik ga je denk ik zeker het een en ander vragen zodra het dichter bij komt. Heb zelf een tijd in NYC gewoond, dus de stad ken ik iig goed. Nu nog hard trainen, maar gelukkig nog wel even de tijd!

Zitten hier trouwens meer meiden op strava? Misschien kunnen we een (besloten) ff strava groepje oid beginnen? Vind 't altijd wel leuk om te zien, waar en wat anderen lopen.

2 likes

De diagnose is een overbelaste spieren in m’n bil (de grote die over de zijkant van je heup loopt, ben naam even kwijt). Moet nu alternatief gaan trainen, oefeningen doen en verder rust houden en dan kan ik nog wel de marathon lopen! Dus ben blij dat het meevalt :innocent:

Ik heb wel Strava @Cicero , als je een berichtje stuurt kan ik hem wel geven (zet het liever niet hier zo neer)

Jaa leuk ik pb je mijne wel even :biggrin:

Fijn dat het er naar uitziet dat je toch gewoon de marathon kunt lopen @Carbon.monoxide!!

1 like

Wat een leuke doelen allemaal! Ik heb gisteren eindelijk weer eens een rondje gelopen na een maand. Morgen en zondag weer en dan 1 van die 6 km aan 1 stuk.

Ik sta ingeschreven voor een wedstrijd half mei, dus moet echt even aan de bak. Die 10 km zit ik nog niet bij in de buurt helaas

1 like

Hardloopschoenen zijn heel persoonlijk dus ga ze echt uitzoeken in een speciaalzaak! Dan kun je een analyse doen en verschillende schoenen uitproberen

1 like