Hardlooptopic

Ooh wat leuk dat je die gaat doen! :biggrin:

Ik twijfel heeeel erg. Eigenlijk zou ik me stiekem ook gewoon voor die willen inschrijven en het proberen, maar misschien is dat ook wel veel te snel… en sowieso zou ik dan wel moeten hopen geen blessure op te lopen, want dan wordt het helemaal niks haha. Dan zou ik misschien toch beter in moeten zetten op Eindhoven/Amsterdam in het najaar.

Ja snap ik! Hoe vaak heb je nu een halve gelopen?
Ik denk dat het wel haalbaar is misschien, als je nu gewoon weer wat korter gaat trainen en intervalletjes en dan vanaf januari weer uitbreiden qua afstand? Maar je moet het zelf aanvoelen. Nadeel van in het najaar een marathon is dat je in de zomer duurlopen moet doen. Maar nadeel van Rotterdam is dat het dan juist één van de eerste warme dagen kan zijn op de marathondag zelf en dat lijkt me ook echt klote hahaha.

Ja als het straks zo’n vieze benauwde dag is als afgelopen jaar… :weary: Aan de andere kant was het in Eindhoven dit jaar ook net zo goed warm haha, dus daar kun je ook niet van op aan. Ik zou graag tekenen voor omstandigheden als in Utrecht afgelopen maart :biggrin:
Qua weeromstandigheden lijkt het me wel veeeel fijner om in de winter te trainen dan in de zomer, want ik vond het echt afzien van de zomer.

Ik heb de halve marathon (afstand) nu 3x gelopen, waarvan 1 wedstrijd. Zat er sowieso idd aan te denken om dit jaar geen lange afstanden meer te doen (heb dit jaar alleen nog twee 15km wedstrijden staan) en meer te richten op snelheid/interval. Ik ga er in ieder geval nog even over nadenken, haha.

1 like

Nee klopt, dat is ook weer zo. Haha echt he die wedstrijd in maart was zo chill qua temperatuur. Ik ga hem komend jaar weer lopen denk ik, als hij in m’n schema past!

Jaa leuk denk er maar over, zou wel cool zijn!

Heeft er iemand anders van hier nog plannen om hem te doen? @Lovepink @Fitgurl ?

1 like

Hem als in Rotterdam?
Ik loop begin maart de marathon in Tokyo, misschien dan wel de 10km in Rotterdam, altijd een leuke sfeer!

2 likes

Dankjewel voor je uitgebreide reactie en tips!

De kustmarathon lijkt me helemaal heftig, maar ook wel heeel gaaf. Misschien oooooit :biggrin:

1 like

Ja Rotterdam bedoelde ik inderdaad! Ohhh maar Tokyo, hoe gaaf!! Dan snap ik wel dat je eerder voor de 10 zou gaan in april :wink: Moest je ingeloot worden voor Tokyo? Of ga je met een georganiseerde reis?

(ik vond de 10km in Rdam afgelopen jaar trouwens niet zo chill, ok de sfeer was inderdaad goed, maar zooo druk op het parcours dat je echt niet lekker door kon lopen)

1 like

Ben ingeloot voor Tokyo, dus dat scheelt een hoop geld.

In 2017 heb ik dr 10 gelopen en toen heb ik daar eigenlijk weinig last van gehad. Hoe meer vooraan, hoe beter!

2 likes

Ik was zo goed bezig met hardlopen… maar door mijn afstuderen en het (lekker luie) genieten van de zomervakantie sta ik volgens mij weer bij het beginpunt. Vind het lastig om te bepalen waar ik nu weer moet beginnen. Liep eerst een half uur in één keer.

1 like

Zoiets is ook mijn doel. Überhaupt de 5 km halen is al een doel haha. Nu ren ik 3,5 km in een half uur :zipper_mouth_face:

1 like

Misschien heb je iets aan dit schema?

Die ben ik nu ook aan het doen! Ben bij week 6 of 7 begonnen, 5 km überhaupt halen was ook mijn eerste plan. Dat lukt nu binnen 35 minuten! Ben nu bezig met week 12 en ik denk niet dat ik aan het einde 6:00/km ren maar dat komt dan hopelijk nog. :stuck_out_tongue:

Je hebt ook deze, die is nog net iets meer voor beginners en heeft alleen maar intervaltrainingen: https://www.runnersworld.nl/files/Runnersworld/Afbeeldingen_website/15_0050_RW_Trainingsschema_5KM_AB.pdf

1 like

Woah, ik ga morgen een maand na m’n gebroken voet weer eens proberen te lopen. Ben benieuwd :blush:

3 likes

wat leuk! bedankt voor de reactie, ik zag sowieso dat de verenigingen vaak een maand proeftijd hebben maar wilde van te voren al wat meer informatie krijgen :slight_smile: heb er echt zin in!

1 like

@Carbon.monoxide Geen idee of ik Rotterdam ga lopen. Antwerpen klinkt ook wel leuk. Of iets totaal anders. Maar mijn focus moet gaan liggen op triatlons, dus of ik marathons ga lopen wordt waarschijnlijk een impulsieve beslissing. In ieder geval ga ik mijn conditie wel goed houden met hm als basis, zodat ik altijd weer kan opbouwen als ik een marathon wil starten.

Maar ik twijfel of ik volgende week nog een have marathon trail ga starten. Is bij mijn ouders in de buurt, maar ga vrijdagavond veel bier drinken. Dus dat ga ik als ik de auto kan gebruiken wel zaterdagavond beslissen.

In ieder geval nu een rustig weekendje met als het niet gaat regenen ergens een keer een 5k rondje.

1 like

aaa dat klinkt pijnlijk! hoe is dat gebeurd?

Ik heb de app Hardlopen met Evy. Volgens mij komt het op hetzelfde neer. Ik ben nu bij les 13, maar officieel gezien had ik al lang klaar moeten zijn. Alleen ik kan de lessen vaak niet volhouden na 3 keer herhalen, dus soms doe ik wel 10x dezelfde les :sweat_smile:

1 like

Ik heb sinds het begin van de zomer bijna niet meer gelopen, maar 1 keer per maand ongeveer… De drempel om weer te gaan wordt steeds hoger en hoger. Maar ik denk dat ik mezelf nu mijn bed uit ga schoppen en naar buiten ga, voordat het begint met regenen :slightly_frowning_face: Misschien valt het mee, misschien valt het tegen.

Conditie vooral. Het heeft me super veel tijd (als in: vanaf mei) gekost om 5 minuten achter elkaar te hardlopen. Het gaat steeds beter, maar echt wel heeeeeel langzaam. In het begin rende ik wel te snel, maar nu heb ik een beetje door wat een goed tempo is zodat ik de hele les kan volhouden ipv de halve :sweat_smile:

Net 11KM gelopen. Wat koud, maar het was lekker in het zonnetje. In de ochtend twijfel ik even of ik wel zin heb, maar als je eenmaal gegaan bent zo fijn. Doel was op een rustig 5.30 tempo lopen, ik liep 5.23 maar het was echt heerlijk.

5 likes

Awh dat meen je, wat rot! Heb je ook veel last met gewoon lopen? Naja, nu in de wintermaanden mis je niets qua kou haha. Ik heb uiteindelijk 2 x 20 min op een mega rustig tempo gelopen en vandaag niet meer last dan anders, dat is wel fijn :blush: