Hardlooptopic

Nou, ik heb voor het eerst een halve marathon gelopen! maar waauw wat was het zwaar met die warmte! Kon na een km of 5 al geen conversational pace meer aanhouden en mijn hartslag zat steeds tussen de 180-190. Toen ik na een km of 7 de een na de andere loper niet onwel zag worden en ambulances en ehbo langs me door zag racen schrok ik daar ook best wel van en heb ik ook besloten niet te veel te pushen. Met mijn tijd ben ik dan ook niet blij (2:23) maar, ik heb echt wel alles gegeven wat er gisteren in zat en voor een eerste keer vind ik uitlopen al heel wat en ben ik toch tevreden. Nu ben ik al aan het kijken wat de volgende wedstrijden zijn die ik wil gaan lopen komend jaar. Wat kan hardlopen toch gaaf zijn, zo in je eentje tegen de kilometers!

@littlenumbers De sfeer was echt geweldig, echt heel veel mensen langs de kant veel fanfares, drumbands en andere muziek en veel mensen die je adhv je naam op je bib aanmoedigen, zeker een aanrader! Ik denk dat ik het volgend jaar nog wel eens zou willen doen.

7 likes

Aah leuk, klinkt goed. Denk dat ik die volgend jaar dus wel ga doen :biggrin:

Jammer van je tegenvallende tijd maar sowieso super goed gedaan joh! Warmte is echt zoveel zwaarder meteen. Sowieso respect. En klinkt ook wel verstandig om niet te veel te pushen.
Ik weet niet waar je vandaan komt, maar anders kun je kijken naar de halve bij de CPC in den haag in maart? Of in maart in utrecht is er ook een halve als het goed is (hoewel daar nu nog niet veel informatie over is, er staat alleen een nieuwsbericht dat het komend jaar naar een nieuwe organisator gaat).
Rotterdam heeft helaas geen halve in april, alleen kwart of hele

1 like

4mijl gelopen, maar man wat een ellende met de hitte. het was mn kortste wedstrijdje tot dusver maar echt mentaal de zwaarste (en ik ga echt wel tot het gaatje altijd) door de hitte (okeoke, warmte). had een doel onder de 29 min te lopen, maar dat werd er toch net boven. Alsnog een tijd om trots op te zijn, maar ik ben eigenwijs haha. Dus op naar wat koelere hardloopevenementen, dat zonnetje mag op de andere dagen blijven :wink:

2 likes

Ik ga vanavond voor het eerst rennen na bijna een jaar niet gerend te hebben vanwege een blessure. Ben echt benieuwd hoe het gaat.

Heb me maar meteen aangemeld voor een run van 6.8km eind december. Heb ik een stok achter de deur :grin:

Vraag is alleen of het haalbaar isā€‹:thinking::stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Zo irritant, al die kleine vliegjes die op mn gezicht blijven plakken tijdens het hardlopen door het park. Zie de hele tijd in mn ooghoek dat er iets zwarts op mā€™n wang zit wat ik er dan tijdens het hardlopen als een gek probeer af te vegen. Charming.

1 like

OkƩ, ben geweest. Viel me 100% mee. Kijk, de tijd is nog niet alles, maar hield het langer vol dan ik dacht.

5,52km in 40 min. 31

3 likes

Hier ook! Helpt ook niet mee als je langs het water gaat lopen in mijn gevalā€¦ was blij dat ik het zag toen ik in de lift stond, anders was er een vliegjeslegioen mee in ons huis gekomen :open_mouth:

Goed bezig @Sookie ! Echt knap dat je gelijk weer 5km kan.

2 likes

Ik heb echt even een motivatiedip merk ik. Zwart gat na het behalen van mā€™n doel denk ik :tongue:

Oh nee! Pijnlijk. Knap dat je de 10km hebt volgehouden :facepunch:

Ik heb een intervaltraining gedaan. In totaal 4.5km. Probeer zo wat sneller te worden.

1 like

Ik doe het zelf maar met behulp van mijn sporthorloge. Tomtomrunner 3 heb ik.

1 like

Zaterdag de HM in Amsterdam. Heb er echt een haat/liefde verhouding mee. De stad waar ik de eerste halve en hele liep. En 3x de halve NIET onder de 2 uur heb kunnen lopen, en dat terwijl mijn PR 1.50 is. Parcours was vorig jaar zo druk dat je bij de van der Made weg moest lopen omdat iedereen dat deed. Ik start nu in het Le Champion startvak en hoop daar geen (of minder) last van te hebben! Wie gingen er nog meer?

3 likes

Haha ik ben net als die man. Ik HAAT wedstrijden. Letterlijk alles wat ik leuk vind aan hardlopen (me-time, natuur, rust, ruimte, stilte, niemand die voor mijn voeten loopt, zelf bepalen waar ik heen ga) ontbreekt tijdens hardloopwedstrijden. Ik houd mezelf gemotiveerd door steeds langere afstanden te kiezen die ik wil lopen. Daarvoor gebruik ik hardloopschemaā€™s. Dat heb ik ook wel echt nodig trouwens, zonder schema schiet het er toch al gauw bij in. Ik vind het stiekem wel jammer dat ik die drive niet heb om wedstrijden te lopen want ik vind het zo leuk om hier te lezen waar jullie allemaal aan meedoen, en zo wordt het ook een wat socialere hobby!

2 likes

Die heb ik ook, gebruik jij zoā€™n meegeleverde training, of heb je zelf iets aangemaakt?

O en ik weet niet of je ook Strava gebruikt, maar als ik mā€™n TomTom daaraan koppel staan daar altijd hele andere cijfers dan op de site van TomTom zelf. Ik heb daarnet bijv. volgens mā€™n horloge 5,02 km gerend, maar volgens Strava 4,9. Heb jij dat ook?

Ik heb zelf een training gemaakt.

Gebruik geen Strava, maar het wordt wel gelijk gekoppeld met runkeeper. Daar zijn alle metingen wel gewoon gelijk als bij mijn horloge.
Ik vind soms trouwens wel dat je enorm lang op de gps moet wachten voor je kan starten.

1 like

Ik ga proberen ook weer in dit topic mee te posten, op wtf zit er niemand meer in het hardlooptopic denk ik :frowning:

Dus, hoi! Morgen loop ik Amsterdam en daarna ga ik weer verstandig zijn en geen te lange loopjes starten.

5 likes

Jaaaaaaaa je bent er weer!!

Ik denk het haha. Wil meer medehardlopers spreken :smiley:

Zit nu in de veel te veel energie fase, dus dan ga je dit topic maar opzoeken omdat ik me gewoon niet kan focussen op Netflix. Ik heb zin in morgen :slight_smile:

1 like

Leuk! Ik ben je gaan volgen in de marathon app! Alvast heel veel succes morgen, ik heb er ook zin in!

Succes morgen!:running_woman::facepunch:

Ik loop morgen de 8k in Amsterdam! Ik vind het allemaal super spannend. Een dik uur vooraf mijn startnummer ophalen is wel genoeg he?