Hardlooptopic

ik loop vandaag!
heb je de by night gedaan? hoe ging het?

1 like

Succes!!
Ik heb by night gedaan idd, maar ging niet zo goed. Na 5km had ik zoveel steken in mn zij dat ik moest gaan wandelen, dat haat ik echt, dus dat heb ik zo kort mogelijk gedaan,maar toen ik weer ging rennen kon ik dus niet meteen weer mn normale tempo. Dus ben daar veel tijd verloren en daardoor ook niet de tijd gelopen die ik wilde.
Ik vond het wel superleuk met de sfeer en al die mensen en al die feestjes langs de kant. Hopelijk is dat vandaag ook een beetje zo ondanks het ellendige weer

2 likes

Ik loop vandaag, maar heb helemaal niet getraind. Ooh ben zo bang. De laatste x dat ik deze afstand liep was zoā€™n 2 jaar geleden. Ik ga gewoon doen wat ik kan en anders wandel ik verder. Mijn start is om 14.55 en dan heb je tot 17u om te finishen. Dat vind ik echt best wel een tijdsdruk nu. Had liever gehad dat het tot 18u was dan had ik wat relaxter geweest van ā€˜als het niet gaat, jammer dan, dan wandel ikā€™

Succes voor degenen die ook gaan lopen!

Jaaaa, 4.57 per km gelopen! heel blij. had wel veeeeeel meer support verwacht, maar wat verwacht je met dit weer :stuck_out_tongue: zeiknat maar het was leuk

3 likes

ah balen! zon night run lijkt me ook wel eens leuk eigenlijk, ben je ook niet de hele dag kwijt

wooow wat goed!
Ik heb de finish gehaald en dat zonder te wandelen. Ben best trots zo zonder training
Heb wel het idee dat ik nu boete doe, mijn hele lichaam voelt ontregeld

4 likes

Wat supergoed gedaan allemaal!

haha jeetje, helemaal niet getraind? hoe doen mensen dat toch!

@Luipaard denk dat jouw tempo ook wel hoger lag!
@Treacherous Ik heb in maart een 10km gedaan. Daarna tot de zomer 1x per weekRunning Bootcamp (zoā€™n 5 a 6km met tussendoor allerlei oefeningen tussendoor). Sinds zoā€™n 3 maanden heb ik eigenlijk niks meer uitgevoerd tot 2 weken geleden. Heb uit wanhoop 1x 3km gedaan, 1x 6,5, 1x 8,5 en 1x 5. En dan vandaagā€¦ Kreeg vrijdag blaasontsteking dus dacht echt dat dit ā€˜m nooit ging worden, zag mezelf al in de bezemwagen zitten. Maar met die Ijtunnel krijg je zoā€™n boost en het ging lang niet slecht dus kreeg langzaam het idee dat ik wel zou kunnen finishen. Ging steeds meer erin geloven en ik wist dat als ik zou stoppen met rennen, ik nooit meer in mijn ritme zou komen. Heb het wel heel zwaar gehad hoor! Wist ook niet dat ik ā€˜zo iemandā€™ was die dat zou lukken. Maar goed heb nu echt overal pijn zoā€™n beetje dus erg verstandig is het denk ik niet

oeeeii haha, niet erg verstandig nee :stuck_out_tongue: maar knap dat je het einde hebt gehaald! ik zou mn startbewijs allang verkocht hebben denk ik, zeker met een blaasontsteking en de weersvoorspelling. Maar ach zo ben je ook mentaal sterker geworden toch?:wink:

Wat doen jullie aan met deze temperaturen? Ik dacht zelf aan een short en een truitje met lange mouwen. Zou dat te koud zijn?

1 like

Echt bruin worden we niet meer dus ik ga weer lekker voor lange broeken. Lange tights vind ik lekkerder zitten dan korte broeken

heeft iemand hier dĆ© tip voor een hardloopband oid waar een grote telefoon in kan die de headset aansluiting in het midden onderin heeft? mn iPod is gesneuveld en deed ik altijd eigenwijs in mn sportbh want dat liep het allerfijnst. Heb een paar keer met zoā€™n armband gelopen maar dan zit je telkens met die draadjes van je oortjes en t voelt niet echt top.
Ik zoek dus eigenlijk iets wat waterdicht is (regen en zweet), groot genoeg maar wel wat strak om mn middel oid kan

Iemand bijvoorbeeld ervaring met de flipbelt?

Ik loop het liefst in een short, al voel ik me er nog steeds niet confortabel in. Maar volgens mij kun je prima nog in shorts lopen met een longsleeve erop hoor.

Kheb gister mn laatste run voor vakantie gelopen, maar heb allemaal gekke pijntjes (dan schiet het van mn kuit in mn rug, last van scheenbenen, last van mn nek). Dus het liep letterlijk niet lekker. Hopelijk doet de vakantie en de zon mn krakkemikkige lichaam goed :stuck_out_tongue_winking_eye: en hopelijk kan ik op vakantie wat heuvel training doen (omg zo zwaar, zit in zuid frankrijk, tegen spanje aan).

1 like

Ik heb de flipbelt al een hele tijd en vind het een fijn ding. Hij zakt niet af en je merkt nauwelijks dat je hem om hebt.

1 like

Ik heb al sinds juni niet meer in dit topic gekeken, wat ook wil zeggen dat ik waarschijnlijk eind juni voor het laatst heb gelopen. Maar nu ben ik door mijn sportclub gevraagd om binnenkort mee te lopen met een wedstrijd hier in de buurt.
Dus deze week ga ik er toch maar aan geloven en even kijken of ik het nog red. Dan misschien maar wel meedoen!

Ik heb een flipbelt en ben er erg tevreden over. Je voelt hem amper zitten en er kan veel in.

1 like

Ik zou gister gaan lopen, maar deed mn forumnaam eer aan, lag om half 8 op de bank te slapen :blush:

3 likes

@hettie @love_story dankjulliewel! eens kijken of ik m ergens in een winkel kan testen (:

1 like

Vraagje! Ik heb afgelopen zondag de dam tot damloop gedaan en doe over 3 weken mee met de halve marathon van Amsterdam. Hoe raden jullie nu aan verder te trainen?

Ik doe sowieso elke dinsdag hardlooptraining op de baan met loopscholing, intervel training en core verstevigende oefeningen. 16,1 km is dit jaar het langste wat ik heb gelopen.

Mijn idee is:

Die donderdagen 5 km doe ik omdat ik liever niet in het donker loop in mā€™n eentjeā€¦

ZA 29-09 16 km duurloop
DI 02-10 Baantraining
DO 04-10 5 km (op snelheid)
ZA 06-10 18 km duurloop
DI 09-10 Baantraining
DO 11-10 5 km (op snelheid)
ZA 13-10 12 km duurloop
DI 16-10 Baantraining
DO 18-10 5 km (op snelheid)
ZO 21-10 Halve Marathon