Hardlooptopic

Wat voor spullen gebruiken jullie om goed verlicht te blijven in het donker? Ik merk dat het steeds vroeger donker wordt dus ik moet echt even opzoek naar goede verlichting, dus tips zijn welkom! :slight_smile:

Hier ben ik ook wel benieuwd naar! Ik loop nooit in het donker, dus ik zal er straks wel aan moeten.

Net een vrijwel moeiteloos rondje van 6k gelopen. Super lekker was het. Heb nu echt zin om naar de 7 uit te breiden!

@wasknijper & @KipTokTok
Ik heb deze: https://www.decathlon.be/nl/p/lamp-voor-hardlopen-run-light-250/_/R-p-121065?mc=8369000&c=ZWART
Het heeft een lamp aan de voorkant die je op 3 soorten intensiteit kan instellen, maar de 1ste is al fel genoeg. En op je rug zit nog een rode lamp :slight_smile: Je kan de lamp opladen via USB, vind ik zelf ideaal! En ik doe ook altijd een fluo vestje aan.
Een hoofdlamp vind ik zelf niet leuk zitten, ik krijg er hoofdpijn van.

2 likes

Na de 9km van vrijdag heeft mijn fysio niet meer laten weten of ik mocht lopen. Voet voelde goed dus vandaag 13.5 op een rustig tempo voor mijn doen (5.57) gelopen. Voelde goed, hopelijk mag ik volgende weekend 30 km lopen.

2 likes

Yeah nieuw PR op de 10! 20 seconden van mijn tijd af. Nu alleen een heel stijf en pijnlijk bovenbeen en bil. Tijdens het rennen zelf voelde ik wel wat maar dacht zal wel. Na de finish voelde het gelijk stijf, wel nog gerekt enzo. Maar nu na zitten lijk ik wel een waggelende pinguin. Echt hoor wat is dit nou weer. :no_mouth:

5 likes

Ik had vanmorgen een afspraak bij fysio voor controle van mijn rug. Gelijk maar gezegd van me bil/been. Is het dus verrekking van hamstring. Minimaal week niet hardlopen. Volgende week weer rustig beginnen als het goed voelt. Ik mag gelukkig wel fietsen ed. Vraag is of dam tot dam wel gaat lukken en of ik dat dan wel wil. Hopelijk wel weer optijd fit voor de halve marathon in oktober. :sob:

Oooooh nooo. Haat aan blessures, hopelijk herstelt het snel. Even rustig aan doen (heb ik moeite mee)

Ja ik ook! Ik dacht dan ga ik toch lekker naar de sportschool, maarja uhh lessen waarbij ik moet springen etc zijn ook niet zo handig natuurlijk. En overal gebruik je je benen wel bij. Ik ga alvast wel mijn nieuw gekochte hardloop schoenen maar rustig inwandelen.

ik heb momenteel de dam tot damloop (16k), de singelloop (10k) en 4 mijl op de planning staan maar wil eigenlijk nog wel meer loopjes plannen vanaf eind oktober/begin november om de winter door te komen! iemand leuke tips? liefst in de buurt van utrecht!

Ik denk dat ik de zevenheuvelenloop wil gaan doen, die is in November. Dat schijnt het mooiste parcours van NL te zijn?

Ik pak mijn halve marathonschema weer op na 3 weken vakantie. Het is me daar niet gelukt om veel te lopen, en ik merk dat ik echt achteruit gegaan ben qua tijden. Hopelijk komt dat wat sneller terug en zijn mijn trainingen voor de vakantie niet voor niets geweest. Motivatie heb ik in ieder geval genoeg: ik heb namelijk een Garmin vivoactive 3 aangeschaft, en ik vind het zo chill om zo makkelijk te kunnen zien wat mijn tempo is etc :smiley:
Oh en verder nog een tip: bij de Decathlon hebben ze trainrunbroeken. Ik heb daar de 3/4e broek van genomen en vind hem echt heel fijn. Hij heeft 4 grote zakken waar o.a. ook mijn telefoon in past zodat ik geen armband meer om hoef.

3 likes

leuk! ik heb me ingeschreven, ben benieuwd haha

1 like

@KipTokTok

Action heeft zulke armbanden bij de sportafdeling liggen, werkt op batterijtjes:

Wel snel zijn denk ik, bij een van de twee Actions waar ik geweest ben hadden ze al veel minder dan de ander.

@love_story als je ten tijde van de DTD weer mag en kan lopen dan kun je die heel rustig aan doen? Sowieso geen PR lopen want daardoor heb je dus je hamstring verrekt. Mag je echt niet hardlopen of heeft de fysiek geen ervaring met hardlopen? Misschien mag je wel in beweging blijven door heel rustig 30s / 1min te joggen af te wisselen met wandelen?

@Squidy als de bladeren bruin/rood nog aan de bomen hangen en de zon erdoor schijnt is het best een mooi parcours! Als het keihard waait en regent is het kut :stuck_out_tongue: Ik zou hem doen voor de uitdaging van de heuvels, niet omdat het mooi is!

2 likes

Ik mag een week echt niet hardlopen. En dat wilde ik ook niet want het deed echt pijn. Sinds gisteren heb ik eindelijk het idee dat ik misschien wel weer klein stukje kan/wil rennen. Na deze week (maandag) mag ik 15/20 minuten heel laag tempo proberen van de fysio. Het voelt nu al stukken beter maar het is nog niet helemaal weg, met bepaalde bewegingen is het nog wel redelijk gevoelig. Maandag ga ik kijken wat lukt qua rennen/afgewisseld met lopen. En woensdag weer naar de fysio en dan ga ik goed vragen hoe en wat. Ik zou het heel jammer vinden als ik dtd niet kan doen want ik kijk er echt naar uit. Maar mijn uiteindelijke doel is nog steeds natuurlijk HM Amsterdam, dtd is meer als training ervoor.

Aaah ik heb net lekker gelopen. Wat een heerlijk weer om te hardlopen vandaag! Zonnetje erbij, windje, niet te warm. Ik heb eindelijk weer mijn afstand wat kunnen uitbreiden en daardoor weer 1 van mijn favoriete rondjes kunnen maken. Lekker rood hoofd nu en aan de chocolademelk.:grin: Nog meer meiden die lekker hebben gelopen?

3 likes

He wat ontzettend balen zeg! Doe je heel rustig aan deze week?

1 like

Ughhh even moed aan het verzamelen om na 3 weken weer te gaab

1 like

Haha, nog gelukt?

Benieuwd hoe het morgen gaat! Misschien zal het nog wat gevoelig zijn, als het maar niet erger wordt. Dan kan het alleen maar beter gaan hopelijk

1 like

Yes! :smiley: 5km in slowmotion maar it doesn’t matter how slow you go as long as you do not stop toch!

8 likes

Vandaag ook weer een rondje van 7.06 km gelopen na twee weken. Ik merk dat ik met dit weertje toch een stuk lekkerder ga. Echt fijn om thuis aan te komen zonder een rood hoofd + helemaal bezweet lijf haha.

4 likes