Hardlooptopic

Ik heb nog maar twee maanden om 8 kilometer te kunnen lopen in Amsterdam bij de marathon. :scream:

Heb net 6 gelopen in 40 minuten, maar dan is de puf er ook echt wel uit hoor. Ben een beetje bang dat het me niet lukt ofzo. Weet wel dat twee maanden genoeg moet zijn om het netjes uit te bouwen, maar ik ga met een vriendin die helemaal doorgewinterd is en zelfs aan de Roparun heeft meegedaan. Dat maakt me een beetje zenuwachtig haha.

Als je nu al 6 loopt, gaat 8 echt wel lukken in die 2 maanden! Vaak bij een run ben je ook extra gemotiveerd/adrenaline dus het komt echt wel goed! Gewoon de race ook lekker op je eigen tempo lopen.

1 like

Bijna een week niet gelopen, wil zo graag weer. Hopelijk dinsdag goed nieuws. Gister en vandaag lekker druk geweest met de voorbereiding van Disney, heb een outfit (nog 1 te regelen), planning is gemaakt, photopass is gekocht! Eerst Disney en dan Chicago, zoveel leuks in het vooruitzicht (en hopelijk mag ik snel weer lopen; niet geheel onbelangrijk)

3 likes

Ahhh Disney! :heart_eyes: welke afstand ga je doen? Ik heb Disney voor volgend jaar op mijn lijst, even geld sparen haha. Ik hoop dat je dinsdag goed nieuws krijgt. Voelt het al wel beter?

1 like

Alle afstanden! Het is wel echt een duur grapje hoor, denk dat het 1 keer en nooit meer is Haha (verder nog zoveel leuke loopjes)

2 likes

Ik wil ook zoooo graag de 10k lopen in Disney volgend jaar. Is dat met overnachtingen boeken wel een beetje te doen? Vind het op de site zo vaag allemaal. Je moet een reisbureau bellen?

1 like

Ik heb los de startbewijzen gekocht, die waren voor de 3 afstanden 200 euro. Die gaan 2x per jaar in de verkoop zonder pakket. Je kan inderdaad ook via reisbureau doen, dan ben je een stuk duurder uit. Wij hebben een hotel op 10 min met de trein van Disney en betalen 65 euro pp daarvoor (voor 2 nachten). Als je je voor de nieuwsbrief van rundisney inschrijft krijg je te weten wanneer de startbewijzen verkocht worden. Ik heb op dat moment meteen de startbewijzen gekocht. Via een organisatie (bijv loopr.eizen) ben je een stuk meer geld kwijt, omdat je daar ook vaak in de Disney hotels zit en die zijn niet goedkoop.

Er komt gewoon een hoop bij kijken, startbewijzen, hotel, reiskosten, parkeerkosten, dag entree (wij gaan zaterdag nog het park in), photopass, eten ed

1 like

Oke nice! Ik heb waarschijnlijk dan een jaarkaart, omdat we in december ook al gaan. Hebben we al vaker zo gedaan als we meerdere keren wilden gaan. Moet alleen ff checken of ie ook geldig is in de dagen rond de run dan.

Edit: Zo te zien is-ie gewoon geldig! Gratis parkeren en parktoegang dus. Dat wordt hem!

2 likes

Ik heb vandaag 20km gelopen :sweat_smile: ! Was eigenlijk niet van plan zo ver te lopen maar voelde me heel goed onderweg dus dacht ā€˜ik kan best even de 20 aantikkenā€™. En gelukt! Best even geleden dat ik zover had gelopen. Nu wel energieloos op de bank pfff. Heb ook eiwitshake genomen na het lopen, best lekker! Was wat afgevallen de laatste maanden (deels ook door stress) en dat wil ik echt niet dus moet even beter voor mezelf zorgen en goed aanvullen na het sporten.

3 likes

Het gaat goed! Drukken op de plek op Mn voet was donderdag pijnlijk, nu niets meer. Heb 2 km gelopen onder begeleiding van Mn fysio en voelde allemaal goed. Nu rustig opbouwen, morgen maar eens beginnen met 5 en als dat goed gaat van t weekend 13. Mn duurloop van 27 stellen we nog even uit.

2 likes

Net een rondje van 5 gedaan. Wilde eigenlijk 6, maar ik kreeg last van steken net onder mijn ribben. Waar zou dat aan liggen? Liep wel vrij hard. Heb de 5 een minuut sneller gedaan normaal. Niet gepland.

Ik heb dat ook altijd als ik erg hard begin. Gewoon lekker op een rustig tempo beginnen zodat je spieren ook langzaam opwarmen.

Dat zal het wel zijn dan. Was achteraf wel blij met de snelheid hoor, maar had liever die 6 gedaan, omdat ik naar de 8 toe wil.

Zo, ik ga hier weer meeposten. Heb een verwijzing voor de sportarts gekregen voor vage enkel-/ hielklachten. Heb in het voorjaar 5 weken rust gehouden, hielp toen ā€˜eventjesā€™ maar nu speelt het weer op. Ik liep voorheen makkelijk 1,5 uur en nu loop ik 30 min en doet het nog steeds pijn :disappointed_relieved:. Dus hopelijk haalt dat wat uit (fysiotherapie hielp niet).

Hoe gaat 't bij jullie? Iemand die volop aan het trainen is voor een race of een andere challenge?

Nee balen zeg! Je hebt er echt al zolang last van. Nu maar hopen dat er iets uitkomt en je er iets aan kan doen! Kan je op korte termijn al naar de sportarts?

Ik train nu voor de halve marathon. Met nog wat evenementen tussendoor. Maar gisteren schoot het opeens in mijn knie (steken?) tijdens intervallen (ik haatte dit al maar nu nog meer) dus nu maar even rust. Zondag een 10km run even kijken hoe dat gaat. Want ik was aardig op gang de laatste tijd en had eindelijk het idee dat ik wat sneller begon te worden en wat ā€œmakkelijkerā€ langere afstanden kon lopen.

Hopelijk kun je ook weer beginnen Mer opbouwen, wat vervelend dat het al even niet gaat.

Ik ben aan trainen voor Disney (5-10-21.1) en eigenlijk voornamelijk voor de marathon in Chicago over 5 weken! Enorm veel zin in, Ć¼berhaupt om naar Amerika te gaan en ook om te lopen, soort van blessure maar hoop weer te kunnen opbouwen, de tijd vliegt

Met mijn voet gaat t goed, gister 5 gelopen, vandaag rustdagje en morgen weer 9. Hoop echt dat ik volgende week een lange duurloop mag/kan doen.

3 likes

@Love_story Klopt, al sinds februari volgens mij, toen ik voor de halve van Leiden wilde gaan trainen haha. Dus inderdaad hopen op een bruikbare uitkomst :smile:. Fijn dat je het idee had wel dat je sneller werd, vind het ook knap dat je intervallen loopt haha. Sowieso is dat al bewonderenswaardig. Slim om even rust te nemen, geen risicoā€™s lopen nu, succes zondag!!

@Lovepink WOAH Disney wist ik nog wel (iemand die alle afstanden op 1 dag gaat lopen vergeet je niet snel hahaha), maar Chicago is nieuws!! Gaaf zeg, al die buitenlandse wedstrijden. Kijk uit naar je instastories/ verhalen hier van allebei, tipje: ga niet een uur lang een rare springfoto maken in Chicago. Dan krijg je spierpijn.

2 likes

Hahaha niet alles op een dag hĆØ, dat is verdeeld over Vr-za-zo (heb ik wel bij de CPC in maar gedaan, samen Met @Fitgurl (ben jij de ā€˜origineleā€™ Haha, want ik dacht dat ze op wtf zat.

Zal zeker weer alles delen op instagram, en die springfoto moet dankbaar na de marathon? Maar jij bent dus eens in Chicago geweest? Heb je tips!? (Mag ook in Pm Haha)

Hahaha oke allemaal verkeerde aannames van mijn kant! Ik dacht dat je misschien ook Annemerel (die hardloopblog) volgde, zij had spierpijn tijdens Chicago Marathon doordat ze zoā€™n springfoto maakte. Vandaar! Nog nooit geweest, wel gave stad lijkt me.

En nee, ben ik niet! Volgens MIJ had jij mij bij Secret Santa in 2016ā€¦ :blush:.

1 like

Oooooooh zo, gaat lekker de communicatie. Jaa ik volg Annemerel wel hoor, maar dit kon ik even niet herinneren! Ga haar vlogs wel weer even kijken ter inspiratie.

Ik weet wie jij bent hoor haha (ik bedoelde of fitgurl de originele fitgurl van EGF was). Maar goed, nu zijn alle verkeer aannames weer de wereld uit!

1 like