Hardlooptopic

Zo hey wat een klote run heb k achter de rug haha. Lichtelijk de warmte onderschat. Dacht yes eindelijk geen hittegolf meer en strak blauwe lucht maar het was zo benauwd. Had een driekwart broek aan en hempje en precies toen ik ging rennen brak de zon vol door tot zo’n 27 graden pfffff. Het gaat over een uur onweren dus dat verklaart ook dat drukkende gevoel.

Het hardlopen ging dus mooi kut want veel te warm, geen water mee en teveel kleren aan :joy:

Ahh balen zeg! Maar je bent wel geweest, ook al ging het niet. Het lijkt een stuk “kouder” maar het is met lopen nog steeds warm/benauwd zeker als de zon vol doorkomt. Ik ga vanavond maar ik heb echt geen zin.

1 like

Ja hoopte vreselijk op een regenbui. Volgende keer toch maar wat eerder op de ochtend. Of ‘savonds idd! Succes vanavond!

1 like

Pff wat rot zeg, ik vind die warmte ook echt verschrikkelijk om te rennen (daarom ben ik al 3 weken het hardlopen aan het ontkennen) :ok_woman:

Ik was dit topic even kwijt! :fearful:
Hoe gaat het hier nu het iets minder warm is?

Ik ga lekker! Ren nog niet super snel, maar wel net 5,2 kilometer in 33,05 gedaan. Vorige week was dat 33,23. En daar was ik toen al verbaasd over.

Probeer nu verder op te bouwen naar 8 kilometer, want eind oktober doe ik mee aan de 8k van de marathon van Amsterdam. Zo veel zin in!

3 likes

Ja daar kan je je echt op verkijken he! Ik heb ook die pace meldingen uitstaan en ren op gevoel. De ene keer denk ik jeeemig laatste km’s helemaal ingekakt kwam echt moeizaam vooruit (en dan waren dat mn snelste) en de andere keer denk ik nou echt sneller geworden mijn duurlooptempo (en is het + 0:30 min/km meer dan ‘normaal’).

Ik merk trouwens ook heel erg dat als ik bijna ongesteld moet worden ik moeizamer loop (terwijl ik dan geen lichamelijke klachten als kramp ofzo heb)

2 likes

Inderdaad dit is heel herkenbaar. Soms denk ik wat een slechte run en is het opeens een van mijn betere tijden. Ik probeer ook tussendoor niet heel veel te kijken op mijn horloge tenzij ik echt een specifiek doel wil halen die run/training want anders wordt ik helemaal nerveus en werkt het helemaal averechts.

1 like

Ja lastig heh. Mijn eerste kilometers zijn altijd de snelste. En op het eind moet het dan echt uit mijn tenen komen omdat ik dan alle energie verspilt heb. Een eindsprint lukt me dan ook meestal niet eens haha. Soms denk ik ook maar van nouja ik ben in ieder geval geweest. Maar ik snap heel goed dat frustrerend is af en toe. Helaas heb ik dus ook geen oplossing. :sweat_smile:

1 like

Flink aan het opbouwen hier, afgelopen 2 weken 18 gelopen, vandaag 25. Ben voor het eerst met de groep van stichting trainingslopen gegaan, pace van 5.45, gaat dan toch makkelijker dan wanneer ik alleen ga, aanrader! Ik lig in elk geval op schema voor de marathon!

2 likes

Ik heb gemerkt dat als ik meer dan 5 km loop mijn korte broekje (Nike) voor schuurplekjes aan de binnenkant van mn benen zorgt… heeft iemand tips hiervoor? Talkpoeder, vaseline, iets in die richting? Eventueel ook voor broekjes waarbij dit niet gebeurt?

Heb je zn dubbel broekje? Daardoor heb ik nooit schuurplekken (decathlon, Nike, h&m, Lidl)

Gisteren weer voor het eerst sinds een maand gerend. 5 km maar het was echt een drama, vooral mentaal.
Heeft iemand nog een goede warming up of cooling down tip zodat ik niet zo’n last van m’n onderrug heb tijdens en na het rennen? M’n rug zit nu helemaal vast :persevere:

2 likes

Ik heb zondag een 7 km run, loop sowieso een PR want nog nooit dat in wedstrijdverband gedaan haha. Zin in.

@loveydovey dovey Maar WEL gedaan, goed man! Ik loop altijd in en dan draai ik me een paar keer helemaal van links naar rechts (m’n bovenlichaam), heb het idee dat dat wel helpt om het losser/ warm te maken. En misschien wat rek-oefeningen voor je rug na het rennen?

2 likes

Ja hij is wel dubbel maar het binnenste broekje is meer formaat slip dan echt lang, haha. Ga eens kijken voor een langer binnenbroekje!

Ja die langere broekjes zijn echt fijn, loop in bijna niets anders meer.

Jaa, dat draaien met m’n bovenlichaam heb ik ook gedaan, maar misschien niet lang genoeg.
Ik zal eens wat rek oefeningen op gaan zoeken

Huilen… ik heb een ‘blessure/overbelasting/weetikhet’ aan mijn voet en ben ingetapet. Sowieso tot dinsdag rust en dan weer bij de fysio kijken hoe het gaat. Stomme is dat het alleen maar pijn doet als ik er op druk, voor de zekerheid toch even naar de fysio en is blijkbaar ernstiger dan ik dacht (had de afspraak al bijna weer afgezegd).

Nee balen zeg! Ik hoop dat het dinsdag beter is en je weer mag rennen. Had je er al lang last van of echt opeens? Wel goed dat je toch hebt laten checken.

Ik hoop ook dat ik dinsdag weer mag. Na duurloop van zondag (25km) klein pijntje, niet heel heftig. Het was dus ook al stuk minder geworden (di en Wo even rust genomen en niet gelopen). Hopelijk net zo snel weg als het is gekomen.

1 like