@Tobvit niets van aantrekken! Je kunt jezelf “bewijzen” als je een wedstrijd loopt! Langzaam lopen op lage hartslag is zoveel belangrijker dan te snel lopen en overtrainen
Ik moest gisteren weer een duurloop, dit keer van 85 minuten. De vorige lopen van meer dan een uur de afgelopen weken gingen zooo slecht. Maar gisteren ging het echt lekker! 6:23 per km, 13,3 km uiteindelijk gelopen. Toch die 2:15 als streeftijd weer in zicht! merkte alleen dat ik het na een uur moeilijk kreeg, dorst en zware benen. Misschien moet ik toch maar eens kijken of ik iets van water mee kan nemen, in zo’n belt ofzo? Heeft iemand tips hiervoor?
Ah thanks! was inderdaad naar een belt aan het kijken, maar kon me al niet goed voorstellen dat dat lekker zit.
Ik heb een flipbelt met zo’n flesje. Vind het niet ideaal, maar voorlopig kan ik ermee overweg haha. Nadeel vind ik dat zo’n band met warm weer zo warm zit. Daarom denk ik dat ik een rugzak al helemaal niks zou vinden, zo’n ding op je rug geplakt
@Squidy wow wat knap met dit weer! En zonder te drinken?? Ik heb echt na 2km al mega dorst. Is ook niet echt goed voor je lichaam met dit weer he (maar dat wist je zelf vast ook wel haha). Ik loop dus wel met een belt met twee waterflesjes en of ze nou vol zijn, halfvol of leeg. Heb er eigenlijk geen moeite mee. Zodra ik geen muziek aan heb en ze hoor klotsen irriteer ik me mateloos maar zodra k muziek op heb vergeet ik die flesjes en voel ik ze niet. Ik heb deze:
Die heeft ook een wat bredere band, zit lekkerder en wat meer antislip. Vind het ideaal!
Trouwens ik ga vanavond eindelijk weer eens voor een klein rondje 5km. Ben al even niet geweest maar werk ook 6 dagen waarvan 2 dagen van 10-23
Dus om toch even te gaan een klein rondje en daarna wacht deze beloning
Thanks voor je tip! Ik was gisteren om 9 uur geweest en dat was heel fijn: 19 graden en bewolkt. Maar nu ik ga uitbreiden qua tijd en afstand inderdaad verstandiger om water mee nemen
@squidy: ik heb een flipbelt met flesje en vind deze wel prettig. Alleen het klotsen van het water niet als ik zonder muziek loop. Want dan heb ik elke keer het idee dat ik moet plassen. Ik ga zelf binnenkort ook kijken voor een rugzak. Maar dan gewoon eerst een goedkopere om een tijdje te proberen voordat ik weer eens veel geld uitgeef aan iets wat ik vervolgens niet gebruik.
Zondag een rustige 11km gelopen, hartslag echt laag gehouden waardoor ik de 11km heb volgehouden:hugs: Die training gaf zoveel voldoening na een paar mindere trainingsweken… Echt weer zin om te gaan vandaag! Vandaag op de planning: 50 minuten
Ik zie net dat bij mijn halve marathon de bruto eindtijd max 2u30 is dat is toch kort?
Bij eindhoven zie ik bijv 3 uur…
Oei, dat lijkt mij ook best krap ja!
Ja dat is wel krap inderdaad. 3 uur lijkt mij dan beter.
@littlenumbers 2.5 uur is zeker niet veel als limiet, is het een kleine loop?
Hier zojuist weer een 9km training gedaan, ga echt lekker, pace van 5.04 (wel op de loopband hoor). Kijk er altijd even tegen op om te beginnen en af te zien, maar het gevoel als je klaar bent is zo heerlijk! Hoop eind van de week mijn andere 2 loopjes (9km en 18km) wel gewoon buiten te kunnen doen.
Haha ligt t tenminste niet aan mij. Is de singelloop in breda! (heb geen idee eigenlijk hoeveel daaraan mee doen)
Maar op zich moet ik dat wel halen, zeker als ik de komende weken nog gewoon normaal kan trainen en het straks wat kouder is… Maar word er toch een beetje nerveus van
Heb je nu vanwege de temperatuur op de loopband gedaan? Hopelijk wordt het de komende dagen een stuk kouder. Kijk er nu al naar uit! Bijkomend voordeel is wel dat ik 20 graden ineens niet zo erg vind terwijl ik dat voorheen eigenlijk al te warm vond om lekker te kunnen lopen. Perspectief haha
Oh de Singelloop is best wel een bekende en helemaal niet klein Volgensmij.
Het komt vast goed met je, hopelijk dan ook wat minder heet.
Ja vanwege de temperatuur loop ik nu binnen, voor wat langzamere lopen ga ik liever naar buiten maar als ik echt tempo moet maken gaat dat met dit weer toch het beste binnen. Je gaat inderdaad alles ineens in perspectief zien. Begin van het jaar vroor ik dood bij -10 30 km te moeten lopen. Dat zou ik echt liever doen dan deze 35 graden!
Als organisatie moet je ergens een lijn trekken toch? Volgens mij zijn in Breda de afstanden ook na elkaar dus de halve stad is al de hele dag afgesloten en om voor een handjevol lopers (van de duizenden) die boven de 7 min per km lopen is niet leuk voor de organisatie (denk ik / vind ik), en toeschouwers haken dan ook af.
Ik wil niet iedereen die op dat tempo loopt afkraken, maar ik ben er wel van overtuigd dat de meeste lopers die langer dan 2,5 uur over een halve marathon doen in een wedstrijd niet gewoon er zo lang over doen omdat ze op dat tempo aan een stuk door hardlopen (anders zouden ze aan een wedstrijd meedoen met langere limiet), maar dat het lopers zijn die eigenlijk nog niet goed genoeg zijn voor de afstand. Van die mensen die denken dat ze het wel kunnen en bij lange na nog niet in staat zijn om de afstand normaal te kunnen overbruggen. Mensen die na 3 km al wandelen en buiten adem zijn.
De meeste lopers die een tijdslimiet niet halen (welke afstand en wedstrijd dan ook) kunnen “het” gewoon nog niet denk ik. En nogmaals, er zijn ook genoeg lopers die het wel kunnen maar gewoon traag/langzaam/niet snel/maakt niet uit/ zijn, en ik denk dat die lopers wel bewust hun wedstrijden daarop uitkiezen. Als je denkt dat je de tijdslimiet niet kan halen, begin er niet aan. (Ik bedoel niemand hier persoonlijk)
De afstand wordt zo erg onderschat en (andere discussie) ik denk dat veel mensen er gewoon nog niet aan moeten beginnen. Dus die mensen die de tijdslimiet niet halen omdat ze nog niet genoeg ervaring hebben. (Niet iedereen nogmaals) Dan denk ik, blijf lekker trainen, doe lange duurlopen maar hou je wedstrijdjes kort om sneller te worden.
Helemaal mee eens! Ze moeten inderdaad ergens een lijn trekken. De stad kan niet de hele dag worden afgesloten.
Gisteren ging het bij mij trouwens goed. Ik ben na 20u gaan hardlopen, dan was er geen zon meer. Op het schema stond 10min inlopen, 3x8 minuten met max hartslag 178, 2min rust tussendoor, 10min uitlopen. Het ging best wel goed. De intervallen heb ik gelopen tegen 5:25min/km. Dit had ik een paar maanden terug nooit gekunt. Ik ben echt zo blij met de progressie die ik tegenwoordig maak Geeft me echt motivatie om door te gaan!
Ik heb weer eens een dilemma.
Over een aantal weken is er bij mij in de buurt weer een run. Nu twijfel ik zal ik gaan voor nieuw pr op 10km of 10em die goed in mijn hardloopschema past en waarbij ik kan kijken hoe ik ervoor sta voor de halve marathon.
Ik ga sowieso nog kijken wat het weer gaat doen. Want als het 25+ wordt ga ik niet lopen om 12 uur 'smiddags.
Als je een PR loopt op de 10 weet je ook hoe je ervoor staat voor de halve
Ik zou zelf de 10km kiezen, als je een snelle wedstrijd loopt dan heb je toch een goede en snelle training gehad voor je halve marathon schema
Wat ik meestal doe is een korte wedstrijd lopen, en in het weekend de achterstand inhalen.
Ik moest gisteren 50 minuten hardlopen maar ik had een 5km wedstrijd. De 25minuten (die ik niet heb gelopen van de 50minuten volgens mijn schema) loop ik er zondag gewoon bij. Dan kom ik wel gewoon aan mijn weektotaal