Hardlooptopic

Oke om half 10 de deur uit gegaan en was prima! 6 km en ging aardig makkelijk! Blij dat ik ben gegaan

5 likes

Ja ik ging ook rond die tijd en was goed te doen!

Merk wel dat ik weer even een motivatiedipje heb qua lange afstanden, maar dan zorg ik dat ik in ieder geval gewoon die 2-3x per week blijf gaan en dan desnoods wat korter… Wordt wel weer beter hopelijk

2 likes

Je bent jarig zie ik gefeliciteerd! :tada::tada:

1 like

Jaa gefeliciteerd! :tada:

1 like

Gefeliciteeeerd :birthday:

@littlenumbers gefeliciteerd!

Ik heb net 9km op de loopband gedaan met een pace van 5:10. Op schema stond op de planning max 5.12 en was echt bang dat ik het niet vol kom houden. Het viel mij helemaal mee, laatste 1.5km waren wel even zwaar maar dat is altijd zo. Tempotrainingen zijn toch wat fijner op de loopband omdat je dan gewoon de snelheid kan instellen en je wel ‘moet’ (makkelijker gezegd dan gedaan). Nu bijkomen, douchen en weer aan het werk!

6 likes

Wauw, netjes! Zo snel is voor mij echt ondenkbaar. Heb je nog tips?

1 like

Thanks!
Even denken, opbouwen is heel belangrijk. Toen ik aan trainen was voor 5 en 10 onder de 5 min per km deed ik soms gewoon 1km op dat tempo gewoon om mijn lichaam te laten wennen hoe het voelt. Daarnaast doorzetten en proberen niet op te geven, maar ook realistisch te zijn als het nodig is. Zo loop ik ook wel eens een 10km in een uur die als zwaar voelt, ik probeer dan niet te forceren maar gewoon tevreden te zijn dat ik de kilometers gemaakt heb. Verder is het voor mij fijn om met een doelstelling/schema te trainen. Ik gebruik de asics Runkeeper app (voorheen asics) met een schema om de marathon is 3.50 gelopen. Begin dit jaar heb ik dat schema ook gedaan maar was ik door griep niet in staat het te halen op de dag van de marathon. Nu gewoo nieuwe ronde, nieuwe kansen!

4 likes

Vandaag onverwachts een coopertest gedaan met de loopgroep. Wat zwaar zeg. Liep op een pace van 5.00. Dus aardig snel voor mijn doen. Ik voelde mij helemaal niet meer comfortabel. Last van mijn maag omdat ik uur ervoor flink bord bami had gegeten. Ik leek ook wel een hijglijn qua ademhaling. Over 2 maanden gaan we hem weer doen. Nu toch echt maar eens gaan intervallen :sweat_smile:

Heeft iemand hier al eens meegedaan met een virtual race? Ik zou graag een wedstrijd inplannen zodat ik een echt doel heb om naar toe te trainen, maar wedstrijden zijn zo goed als altijd tijdens het weekend en dan kan ik dus nooit. Ik vraag me af of zo’n virtual race iets is.

Al bijna twee weken niet geweest :sleepy: ga zondagochtend weer!

Ik loop vaak op deze afspeellijst: wat minder bekende nummers en echt wel lekker om op te rennen. Geen idee hoe dit genre heet. Edit: oh het staat erbij haha

2 likes

Als je niet perse een aantal bpm nodig hebt, vond ik de afspeellijst ‘throwback workout’ ook fantastisch, allemaal foute nummers uit de 00s.
Anyway, vanochtend de derde intervaltraining gedaan uit mijn schema. Hoewel de intervals meer en langer worden, zie ik wel al dat ik sneller wordt :tada:

1 like

Morgen om 06.30 wil ik weer buiten zijn voor mijn duurloop. :fearful: Daarna doe ik het hele weekend niks sport gerelateerd meer.

2 likes

Haha in ieder geval geen bord bami 1 uur vooraf eten de volgende keer! En doe je met de loopgroep geen interval dan? Komt vast goed om je tijd te verbeteren!

Jawel soms zijn er interval trainingen. Maar ik wil ze echt regelmatig gaan doen ipv 1x in de maand een paar sprintjes.

Ik zie trouwens vaak van die interval schema’s met tussendoor rust. Is dit dan lopen of joggen? Of net wat je zelf wil?

Zo rustig mogelijk joggen.

1 like

Duurloop weer gehad! :muscle:
Ik merk dat het voor mij echt goed is dat ik een gedeelte van de duurloop met iemand ren. Ik ren mijn duurlopen zelf namelijk echt te “snel”. Dan is het meer een tempo run. Zeker omdat ik rustig wil opbouwen en niet straks na paar weken weer een blessure heb of helemaal op ben. Ik moet dat echt gaan afleren die focus op tijd en snelheid met duurloop.
Iemand de gouden tip? :joy:

1 like

Zijn er mensen die op hartslag trainen?
Ik heb 2 weken wat trager gelopen wegens de warmte waardoor mijn hartslag ook lager lag, en dat heeft me zoveel deugt gedaan. De afgelopen 2 trainingen gingen echt goed.
Nu twijfel ik of ik niet beter een tijdje op hartslag kan lopen, en dan intervallen erbij inplannen om toch snelheid op te bouwen.

Alleen heb ik dan het gevoel dat ik echt traag loop en dat mensen me dan raar gaan bekijken ofzo? Mijn workouts komen ook altijd op Strava waar collega’s en clubgenoten alles kunnen zien :no_mouth:

1 like