Thanks @oliverqueen! En @NoyraSoturi dat is ook een slimme! Ik heb alleen geen smartphone dus dat wordt een beetje lastig. Kan wel m’n oude mp3-speler opsnorren, haha.
@Lovepink
Veel plezier vandaag met die run!
Het leek mij ook heel leuk, maar wat te ver weg om even naartoe te gaan.
Die van mij is meestal rond de 170-175. Toen ik begon met hardlopen was het rond de 155. Ik heb toen via zo een running lijst en door er zelf op te letten dit verbeterd. (dat voelde eerst heel gek, voelde me net een pinguin met die rare pasjes)
Dankjewel, voor mij was her ook helaas 1,5 uur met de auto enkele reis. Gelukkig met een vriendin dus dan niet zo erg. Heb er zin in en ben benieuwd wat we kunnen verwachten.
Veel plezier
Wat is dat voor lijst? Klinkt handig!
Haha pinguins united, ik voel me nu al debiel terwijl ik op 150 zat… Maar ik ben ook heel lang, zou dat iets moeten/mogen uitmaken?
Dat is zo een lijst op Spotify. Waar alleen maar nummers op staan in die BPM. Zal eens zoeken of die nog bestaat.
Edit:
of op deze website kun je ook zoeken en zelf iets samen stellen.
O ja shit daar heb ik dus niks aan haha. #smartphoneloos Maar ik zing soms wel liedjes in mijn hoofd dus dit kan wel helpen om het juiste tempo te vinden!
Nou ik heb zo’n 170 bpm afspeellijst geprobeerd net voor mn rondje… Zat ik op gemiddeld 174 bij mn 5km maar het voelde echt heel onrustig/gek om zo te lopen haha.
Ik loop meestal met de gratis versie van soundcloud en een oude samengestelde muzieklijst. Maar hij loopt nu steeds vast. Met wat voor muziekapp lopen jullie die geschikt is voor Samsung en niet te duur?
Ik heb vanochtend 12 Km gelopen in 80 min. Ging niet echt lekker helaas. Ik kwam gewoon niet in het ritme, ging steeds veel te snel waardoor ik een aantal keer heb moeten lopen tussendoor. Komende weken ga ik hopelijk war sneller lopen, maar vrees dat ik de streeftijd van 2:15 moet loslaten.
Het was echt superleuk, echt een aanrader. Wel echt een funrun, dus niet op tijd gelopen. We zijn oa 2x van de glijbaan gegaan, cakewalk, soort wildwaterbaan, geschoten, boksbal, kamelenrace, spiegelhuis, suikerspin gehad, door een brouwerij met bier als je wilde en door een bejaarden tehuis met een heleboel opa’s/oma’s die zaten aan te meldingen. Heel goed geregeld allemaal, leuke medaille en nog een tasje met eten gehad. Weet niet of ik hem zelf snel nog een keer zal doen (want zal redelijk gelijk zijn vermoed ik) maar zeker de moeite waard!
Wel, ik ben net gaan lopen met een 170BPM-playlist en het was heerlijk! Ik zie ook net dat je in Runkeeper je cadans kunt bekijken en 160-170 lijkt bij mijn vorige runs een beetje mijn natuurlijk gemiddelde, maar wel súperonregelmatig, heel schommelend. En ik weet van mezelf ook dat ik grote moeite heb met constant lopen. Bij mijn run van net zie je echt heel mooi een hele constante cadans voor de eerste 10 min en de laatste 15 min van m’n loopje (met op het eind wel een dip, omdat ik moe was, haha). Mijn schema is zo dat ik in het midden een soort intervaltraining had met traag wandelen, snel wandelen en lopen, dus daar zie je het uiteraard niet. Maar voor mij werkt het dus wel heel fijn.
En ik heb een nieuwe langste afstand gelopen, 7 km!! Nog niet non-stop dus, maar wel superleuk, want het voelt al zoveel verder dan de 4-5 km die ik tot nu toe liep, haha.
Iemand tips voor misselijkheid na het hardlopen? Ik ren op een lege maag dus aan voeding vooraf kan het niet aan liggen. Ik ben sinds 09:00 terug en ben nog steeds misselijk? Maar ik wil wel een keer gaan ontbijten zo langzamerhand haha
Misschien is het juist het feit dat je niet eet vooraf icm te hoge intensiteit?
Ik zou ook denken dat het komt doordat je helemaal niets gegeten hebt? Tenminste, ik merk dat ik ook misselijk word als ik te lang niets eet, zeker als ik iets intensiefs heb gedaan. Misschien helpt het als je voor het lopen iets kleins eet dat niet zwaar op de maag ligt? Ik ben trouwens ook nog zoekend naar het ideale loopmoment in relatie tot m’n maaltijden.
Misschien juist nu iets gaan eten. Ook al heb je er door de misselijkheid geen trek in, een banaan of iets anders lichts. Misschien dat het dan wel wegtrekt. Ik heb namelijk als ik na het hardlopen niks eet dat ik dan juist misselijk wordt. Dit trekt dan vaak weg zodra ik ga eten.
@oliverqueen @Hinkje @Love_story
Thanks voor jullie tips! Klinken allemaal wel logisch, ik zal eens gaan experimenteren! Vind lopen op een lege maag wel heel prettig, maar nu ik ook weer mijn afstanden weer ga opvoeren kan ik wel eens kijken naar iets kleins van te voren.
Heb idd nu gewoon ‘even doorgezet’ en wat gegeten en misselijkheid is gezakt
Misschien alleen wat yoghurt/kwark proberen als je 'sochtends gaat? Daar loop ik ook mijn duurlopen op. En dat gaat goed, meer moet ik ook niet eten, dan kan ik rechtstreeks naar de bosjes.
Oke ik moet werken tot half 9 dus om 21 uur ga ik hardlopen! Door de warmte heb ik al anderhalf week niet gelopen maarja dat is geen goede smoes. Dus vanaaf moet ik echt weer gaan. Zet het hier neer als soort van stok achter de deur haha