Pff ik had vanochtend een rondje van 5 km maar viel toch zwaar. Bijna geen wind en zo’n, ik liep leeg! Kwam drijfnat thuis
Ik deed vanochtend ook 5, echt heerlijke temperatuur met een beetje miezer
Hopelijk is het morgenochtend ook lekker
Ik denk dat ik zometeen naar bed ga en dan fucking vroeg ga rennen
Bij mij was het nat van het zweet de warmte steeg gewoon op van het natte asfalt
Ik loop nu buiten (even mn stappendoel halen) en heb het bijna koud dus dat geeft hoop voor morgenochtend
Net heerlijk 9,5 km in 48 min. Ik had echt geen zin maar het was echt wel lekker koel buiten.
Nou ik was om 6:15 wakker maar heb even opstarttijd nodig haha. Ga me nu aankleden om te gaan lopen. Ga beetje op avontuur want ik ben in een voor mij onbekende stad, echt zin in
Succes!
Succes! Goed bezig
Thanks @Lovepink en @Love_story! Het was echt leuk En voor het eerst in een jaar of zo (?) weer 5 km gerend! Zelfs 5,8 zie ik nu ik terug ben dus ik baal wel een beetje dat ik niet voor de 6 ben gegaan haha. Maaaarrr geeft iig hoop voor de toekomst.
Voor de mensen met de sporthorloges: hoeveel passen per minuut zetten jullie? Ik zit meestal op 146-150 en volgens mij is dat eigenlijk te laag en neem ik dus wat te grote stappen? Nou ga ik ook niet snel, ergens tussen de 6:20 en 7:50 per kilometer.
Ik zit meestal rond de 160 en mn staplengte rond de 1 meter zegt ie (ik ben wel klein dus korte beentjes). Geen idee wat dat verder zegt haha
Mijn cadans is tussen de 167-173
O ja dat zal wel prima zijn denk ik? Voor profs houden ze 180 als minimum aan. Ik had last van m’n schenen na de laatste keer rennen, en toen ik ging googelen stond te grote paslengte/te lage pasfrequentie als een mogelijke reden genoemd voor die pijn. Want door te grote passen land je net verkeerd.
Klopt! Minder impact als je kortere passen neemt en met een hogere frequentie. “Licht lopen” noemen ze het ook wel!
Heb jij toevallig tips om dat te verbeteren? Zie online ook veel tips maar heb het idee dat die toch meer bedoeld zijn voor mensen die al wat sneller gaan.
Uhm ja gewoon af en toe heel bewust mega kleine en snelle pasjes zetten. Misschien ga je er langzamer van lopen maar tempo moet je dan even loslaten. Waarschijnlijk val je automatisch snel terug in je standaard pas maar dan kan je bijvoorbeeld elke zoveel minuten er bewust op gaan letten. Op een gegeven moment zal het makkelijker worden. Of oefeningen doen zoals skipping, niet focussen op de hoogte van je knieën maar op de frequentie
Ik val even binnen in jullie conversatie haha, maar je kunt ook muziek hiervoor gebruiken! Door naar nummers te luisteren die rond de 180 bpm hebben, kun je je pasfrequentie daar makkelijk op aanpassen. Zulke nummers kun je makkelijk via internet vinden, gewoon ‘180 bpm running music’ ofzo googelen. Of als je geen zin hebt in muziek, een metronoom app downloaden
Ik vind het zooo jammer dat spotify die bpm running functie niet meer heeft. Die vond ik echt ideaal